|

WYKORZYSTANIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI I NOWYCH TECHNOLOGII CYFROWYCH W SFERZE GOSPODARCZEJ I SPOŁECZNEJ
KLUSEK T. GRUZIEL K. JASIULEWICZ A. KMIEĆ D. MILEWSKA A. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2025, wydanie Icena netto: 60.00 Twoja cena 57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wykorzystanie sztucznej inteligencji i nowych technologii
cyfrowych w sferze gospodarczej i społecznej
Współcześnie
obserwuje się dynamiczny wzrost zainteresowania wykorzystaniem
sztucznej inteligencji i nowych technologii cyfrowych w
różnych obszarach. Wynika to między innymi z faktu, że jest
ono przejawem innowacyjności, będącej istotną determinantą rozwoju i
konkurencyjności. Dotyczy to nie tylko pojedynczych
podmiotów, ale też całych sektorów, w ramach
których one funkcjonują. Należy przy tym podkreślić, że
sztuczna inteligencja może być wykorzystana z korzyścią dla ludzkości,
ale też może być źródłem trudnych do przewidzenia zagrożeń.
W monografii
skoncentrowano się na wybranych aspektach związanych z wykorzystaniem
sztucznej inteligencji i nowych technologii cyfrowych w sferze
gospodarczej i społecznej, poddając analizie takie obszary, jak:
• usługi
publiczne,
• rynek pracy,
• rynek
nieruchomości,
• edukacja w
szkolnictwie wyższym.
W książce zwrócono również uwagę na istotę
pojęcia sztucznej inteligencji oraz politykę Unii Europejskiej w
zakresie tworzenia ram transformacji cyfrowej.
WSTĘP 7
Rozdział 1
POJĘCIE I ZAŁOŻENIA
FUNKCJONOWANIA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W UNII EUROPEJSKIEJ I POLSCE
11
1.1. Sztuczna inteligencja, pojęcie i istota 11
1.2. Dokumenty strategiczne warunkujące funkcjonowanie sztucznej
inteligencji według prawodawstwa Unii Europejskiej 15
1.3. Regulacje warunkujące rozwój sztucznej inteligencji w
Polsce 27
Rozdział 2
NOWE TECHNOLOGIE W
JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO - REALIZACJA ZADAŃ/USŁUG
PUBLICZNYCH - PRZEGLĄD WYBRANYCH OBSZARÓW 35
2.1. Samorząd terytorialny jako podmiot realizujący usługi publiczne 35
2.2. Usługi publiczne w zakresie edukacji i kultury - doświadczenia i
wyzwania w kontekście wykorzystania nowych technologii 44
2.3. Nowe technologie i możliwości ich zastosowania w usługach
publicznych z uwzględnieniem formuły partnerstwa publiczno-prywatnego 56
Rozdział 3
SZTUCZNA INTELIGENCJA A
RYNEK PRACY 63
3.1. Popyt na usługi edukacyjne przygotowujące do wykorzystania
sztucznej inteligencji 63
3.2. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach w
krajach Unii Europejskiej 67
3.3. Przykłady wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy w
rolnictwie 71
3.4. Wpływ wykorzystania sztucznej inteligencji na rynek pracy 76
3.5. Wyzwania związane z technologią sztucznej inteligencji na rynku
pracy 80
Rozdział 4
WYKORZYSTANIE SZTUCZNEJ
INTELIGENCJI I NOWYCH TECHNOLOGII NA RYNKU NIERUCHOMOŚCI 85
4.1. Sztuczna inteligencja i nowe technologie jako innowacje 85
4.2. Wykorzystanie sztucznej inteligencji i nowych technologii w
świetle współczesnych trendów na rynku
nieruchomości 89
4.3. Wykorzystanie sztucznej inteligencji i nowych technologii w
segmencie obsługi rynku nieruchomości 96
Rozdział 5
POSTAWY I ZACHOWANIA
STUDENTÓW WOBEC TECHNOLOGII SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W
SEKTORZE EDUKACJI W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM 105
5.1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sektorze edukacji w
szkolnictwie wyższym 105
5.2. Postawy i zachowania studentów wobec sztucznej
inteligencji w świetle badań obcych 107
5.3. Cel badań własnych i metodyka 111
5.4. Wyniki badań własnych 112
ZAKOŃCZENIE 123
BIBLIOGRAFIA 131
SPIS TABEL 143
SPIS RYSUNKÓW 145
145 stron, Format:
16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|