|
SKUTECZNOŚĆ INTERWENCJI PUBLICZNEJ W ZAKRESIE MOBILNOŚCI MIEJSKIEJ
WOLAŃSKI M. wydawnictwo: SGH , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 56.70 Twoja cena 53,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Skuteczność interwencji publicznej w zakresie mobilności
miejskiej
W
rozdziale pierwszym przeprowadzono analizę teorii w zakresie
interwencji publicznej i jej niedoskonałości jako przedmiotu nauk
ekonomicznych. Ponadto zaprezentowano teoretyczne podstawy podejmowania
interwencji publicznej – w ogólności, na rynku
transportowym i na rynku mobilności miejskiej, a także metodologiczne
podstawy ewaluacji w oparciu o przegląd literatury.
W
rozdziale drugim scharakteryzowano przedmiot badania, którym
jest interwencja publiczna w zakresie zrównoważonej
mobilności miejskiej w Polsce w latach 2009–2015. W
szczególności przedstawiono teoretyczne podstawy polityki
zrównoważonej mobilności, odtworzono logikę tej interwencji
w oparciu o przegląd literatury oraz wskazano faktyczne produkty i
zakres interwencji.
W
rozdziale trzecim dokonano zarówno przeglądu literatury w
zakresie dotychczasowych badań skuteczności budowy konkurencyjności
transportu publicznego, jak i oceny interwencji publicznej w zakresie
mobilności miejskiej w perspektywie finansowej 2009–2013 w
Polsce – w skali makro (na modelach ekonometrycznych) oraz
mikro (z wykorzystaniem studiów przypadków).
Ponadto przedstawiono scenariusz alternatywny interwencji,
wykorzystujący wnioski z modelowania.
W
rozdziale czwartym analizie poddano rozwiązania rokujące dla przyszłej
interwencji na podstawie wyników badań z rozdziału trzeciego
oraz dodatkowej analizy najnowszych rozwiązań z zakresu kształtowania
zrównoważonej mobilności miejskiej, w
szczególności przeglądu literatury. Dodatkowo przedstawiono
modele finansowe odnoszące się do wykorzystania rozwiązań
informatycznych w celu przyspieszania komunikacji miejskiej, polityki
cenowej i elektryfikacji transportu. Na ich podstawie –
syntezując wcześniejsze rozważania – wskazano zagrożenia dla
przyszłej interwencji oraz sposoby ich wyeliminowania.
W
rozdziale piątym sformułowano wnioski i rekomendacje oraz nakreślono
obszary dalszych badań.
W
podsumowaniu odniesiono się bezpośrednio do celów i tez
pracy, omawiając sposób ich osiągnięcia i weryfikacji.
(fragment
Wstępu)
Wstęp
Przesłanki podjęcia
tematu
Tezy i cele
pracy
Metoda badawcza i struktura
pracy
Rozdział
1
Interwencja
publiczna – jej przesłanki i
niedoskonałości
1.1. Pojęcie interwencji
publicznej
1.2. Makroekonomiczne podstawy interwencji
publicznej
1.3. Przesłanki i formy interwencji publicznej na rynku
usług transportowych
1.4. Badania nad skutecznością i niedoskonałością
interwencji
publicznych
Rozdział
2
Interwencja
publiczna w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w
Polsce w latach 2009–2015
2.1. Podstawy teoretyczne polityki zrównoważonej
mobilności
miejskiej
2.2. Unijna, krajowa i samorządowa polityka
transportowa
2.3. Zakres
interwencji
2.4. Odtworzenie normatywnej i pozytywnej logiki interwencji
Rozdział
3
Ocena
interwencji publicznej w zakresie zrównoważonej mobilności
miejskiej w Polsce w latach
2009–2015
3.1. Przegląd dotychczasowych badań w zakresie budowy
konkurencyjności transportu publicznego
3.2. Metodyka modelowania
3.3. Wyniki
modelowania
3.4. Studia
przypadków
3.5. Analiza reakcji rynku na zmiany oferty za pomocą
analizy zmienności wskaźników
3.6. Scenariusz alternatywny
interwencji
Rozdział 4
Perspektywy i
zagrożenia dla interwencji w przyszłości
4.1. Perspektywy i bariery ewolucji zrównoważonej
mobilności
miejskiej
4.2. Perspektywy transformacji cyfrowej
zrównoważonej mobilności miejskiej
4.3. Model efektywności elektryfikacji
transportu
4.4. Model dofinansowania publicznego w przeliczeniu na
pasażera
Rozdział
5
Dyskusja,
wnioski i rekomendacje
Podsumowanie
Bibliografia
Spis
tabel
Spis rysunków
258 stron, B5,
oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|