www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ROZMOWY O GLOTTODYDAKTYCE


JAROSZEWSKA A. KUCHARCZYK R. SMUK M. SZYMANKIEWICZ K. RED.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 43.29 Twoja cena  41,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rozmowy o glottodydaktyce

Studia ofiarowane Profesor Jolancie Sujeckiej-Zając


Publikacja porusza ważne dla glottodydaktyki akademickiej tematy: poznanie poprzez język, systemy komunikacji, zasady ewaluacji i oceniania, mediację kulturową, studia filologiczne, kształcenie nauczycieli – ujęte w formę 13 wywiadów przeprowadzonych ze znanymi specjalistami z zakresu glottodydaktyki i kształcenia filologicznego w Polsce. Tom ofiarowany Profesor Jolancie Sujeckiej-Zając przez jej dyplomantów jest przykładem wielopokoleniowej współpracy warszawskich neofilologów.

Prof. dr hab. Jolanta Sujecka-Zając – od 1988 roku zatrudniona w Instytucie Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, od 2019 roku na stanowisku profesora zwyczajnego; od 2020 roku przewodnicząca podkomisji nauk humanistycznych w Komisji Rektorskiej ds. Zatrudniania na Stanowiska Profesorów na UW. Autorka monografii naukowych: Du communicatif au discursif. Apports de la pragmatique du discours à la didactique des langues étrangères (Warszawa 2004, Instytut Romanistyki UW), Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjnej (Lublin-Warszawa 2016, Wydawnictwo Werset-Instytut Romanistyki UW).

Tabula gratulatoria   9

Avant-propos, czyli o różnych funkcjach rozmowy Maciej Smuk                  15
Podręcznikowy dialog. O idealnym dialogu i idealnym podręczniku do nauki języka francuskiego z Mieczysławem Gajosem rozmawia Karolina Wawrzonek  . 21
O glottodydaktyce francuskojęzycznej subiektywnie z Barbarą Głowacką rozmawia Anna Jaroszewska     35
O zadaniach i nauczaniu podczas pandemii z Iwoną Janowską rozmawia Sébastien Ducourtioux    . 67
O (meta)poznaniu, czytaniu i niezwykłych uczniach z Katarzyną Karpińską-Szaj rozmawia Krystyna Szymankiewicz             . 81
O janusowym obliczu oceniania z Hanną Komorowską rozmawia Małgorzata Molska    97
O komunikacji, czyli wszystko łączy się ze wszystkim z Wandą Krzemińską rozmawia Małgorzata Piotrowska-Skrzypek          117
O nauczycielu języków obcych jako mediatorze interkulturowym, jego kompetencjach zawodowych, osobistych, empatii, otwartości, wykształceniu i stojących przed nim wyzwaniach   z Krystyną Mihułką rozmawia Anna Grabowska      135
O edukacji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji z Małgorzatą Pamułą-Behrens rozmawia Tatiana Konderak    163
Quelques réflexions sur l’enseignement et l’apprentissage du FLE en Pologne interview d’Urszula Paprocka-Piotrowska menée par Christine Martinez          181
O inspiracji i zmianie z Magdaleną Sową rozmawia Agnieszka Dryjańska     191
O studiach filologicznych przez pryzmat kształcenia literackiego z Anitą Staroń rozmawia Maciej Smuk        211
O kształceniu językowym i kształceniu nauczycieli na Uniwersytecie Warszawskim z Jolantą Urbanikową oraz Jolantą Choińską-Miką rozmawia Radosław Kucharczyk          . 227
O kompetencjach interpretacyjnych w badaniach i praktyce dydaktycznej z Bernadetą Wojciechowską rozmawia Marta Wojakowska  247

Sylwetka naukowa Profesor Jolanty Sujeckiej-Zając       261
Wykształcenie i praca w Instytucie Romanistyki UW       261
Funkcje pełnione na Uniwersytecie Warszawskim        262
Dorobek publikacyjny         263
Współudział w redakcjach naukowych tomów wieloautorskich    274
Wypromowani doktorzy          277
Wypromowani magistrzy       278
Bibliografia       289

294 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022