www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   30 egz. / 2578.48 2449,56   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W PROJEKCIE


WAWAK S.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 72.35 Twoja cena  68,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie jakością w projekcie


Zarządzanie jakością od wielu lat było przedstawiane w standardach i publikacjach naukowych jako jeden z istotnych aspektów projektu. Prowadzone w tym zakresie badania sugerują jednak, że deklaracje autorów standardów w niewielkim stopniu odpowiadają projektowej rzeczywistości. W praktyce bowiem obserwuje się, że na jakość brakuje czasu. Ważniejsze są przekroczony budżet, niedotrzymany harmonogram czy „gaszenie pożarów”.

W podjętych badaniach, których efektem jest ta monografia, skupiono się na poszukiwaniu istniejących rozwiązań oraz wypracowaniu spójnej koncepcji zarządzania jakością w projekcie. Dążono przy tym do integracji różnych szkół zarządzania jakością oraz wielu podejść do zarządzania projektami, aby wyodrębnić dobre praktyki – niezależnie od źródła ich pochodzenia.

Zarządzanie jakością w projektach było dotychczas badane wycinkowo, w odniesieniu do wybranych standardów, metodyk, metod lub technik. W literaturze brakuje badań, które wielowymiarowo pokazywałyby, jak kierownicy i członkowie zespołów projektowych faktycznie zarządzają jakością. Rozmowy przeprowadzone z doświadczonymi menedżerami projektów przekonują, że jakość nie jest traktowana jako kluczowy aspekt zarządzania projektami.

Monografia integruje dostępną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w projekcie, a jednocześnie pokazuje dalsze potrzebne kierunki badań. Wynikają one z istnienia zarówno luk wykrytych w ramach badań dorobku naukowego, jak i niedostatków zidentyfikowanych w trakcie badania ponad pięciuset kierowników i członków zespołów projektowych.

Wstęp                                                                                                                                                

Rozdział 1
Współczesne podejście do jakości w projekcie                                                                       

1.1. Cztery wymiary jakości projektu                                                                                         
1.2. Zasady zarządzania jakością                                                                                               
1.3. Ekonomiczne aspekty jakości                                                                                              
1.4. Standardy projektowe a zarządzanie jakością                                                                 
1.5. Jakość 4.0 a zarządzanie projektem                                                                                   

Rozdział 2
Rola zarządzania jakością w projekcie                                                                                      

2.1. Jakość a pozostałe obszary projektu                                                                       
2.2. Zarządzanie wymaganiami w projekcie                                                                             
2.3. Planowanie z punktu widzenia jakości                                                                               
2.4. Monitorowanie i zapewnienie jakości                                                                                 
2.5. Plan zarządzania jakością                                                                                                    

Rozdział 3
Osiąganie jakości w zespole projektowym                                                                              

3.1. Organizacja zespołu projektowego                                                                                     
3.2. Relacje w zespole projektowym                                                                                           
3.3. Praca w zespole projektowym                                                                                   

Rozdział 4
Wybrane metody i techniki zarządzania jakością                                                                  

4.1. Klasyfikacja metod i technik zarządzania jakością w projekcie                                  
4.2. Metody i techniki jakości organizacji                                                                      
4.3. Metody i techniki jakości projektowanej                                                                
4.4. Metody i techniki jakości procesu                                                                            
4.5. Metody i techniki jakości rezultatów                                                                       

Rozdział 5
Praktyki zarządzania jakością w projekcie                                                                  

5.1. Metodyka badań                                                                                                         
5.2. Charakterystyka próby badawczej                                                                          
5.3. Postrzeganie jakości przez członków zespołów projektowych                           
5.4. Zarządzanie wymaganiami w projekcie                                                                 
5.5. Kryteria oceny jakości w projekcie                                                                          
5.6. Zarządzanie zespołem projektowym w kontekście jakości                                
5.7. Metody i techniki stosowane w projektach                                                            
5.8. Podsumowanie badań empirycznych                                                                      

Zakończenie                                                                                                                         
Bibliografia                                                                                                                            
Spis tabel                                                                                                                               
Spis rysunków

234 srony,Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka                                                       

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PORADNIK MENEDŻERA JAKOŚCI KOMPENDIUM WIEDZY O NARZĘDZIACH JAKOŚCI
STARZYŃSKA B. HAMROL A. GRABOWSKA M.

- ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
MURAWSKA M. RED.

- KPI CZYLI KLUCZOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI 75 MIERNIKÓW WAŻNYCH DLA KAŻDEGO MENEDŻERA
MARR B.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022