www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBOWIĄZKI PRACODAWCY ZWIĄZANE Z PRZEJŚCIEM ZAKŁADU PRACY


KUMOR-JEZIERSKA E.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 154.80 Twoja cena  147,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obowiązki pracodawcy związane z przejściem zakładu pracy


W publikacji w sposób kompleksowy omówiono obowiązki ciążące na pracodawcy w sytuacji przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę.

Przedstawiono je nie tylko w sferze indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, lecz poruszono także kwestie socjalne, ubezpieczeń społecznych czy prawa karnego.

Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na problemy, które wiążą się z restrukturyzacją zakładu pracy i ochrony praw przejmowanych pracowników. Autorka wskazuje nie tylko na konkretne obowiązki, które musi wykonać pracodawca w związku z planowanym transferem zakładu pracy, lecz również na instrumenty prawne, po które może sięgnąć pracownik w sytuacji, kiedy pracodawca nie wywiąże się w sposób należyty z tych obowiązków.

Uwzględnione zostały najnowsze zmiany legislacyjne, m.in. w zakresie dokumentacji pracowniczej czy obowiązywania nowych przepisów o ochronie danych osobowych związanych z wejściem w życie RODO, a także inne istotne zagadnienia dotyczące np. outsourcingu pracowniczego.

Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla przedsiębiorców, pracowników działów personalnych oraz sędziów, adwokatów, radców prawnych, jak również przedstawicieli nauki zajmujących się omawianą tematyką.

Wykaz skrótów
Wstęp

Rozdział I
Zakład pracy i jego przejście na innego pracodawcę
1.1. Pojęcie zakładu pracy w prawie pracy
1.2. Pojęcie części zakładu pracy w prawie pracy
1.3. Pojęcie pracodawcy
1.4. Pracownik jako strona stosunku pracy
1.5. Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę
1.5.1. Przejęcie zadań przez innego pracodawcę
1.5.2. Pozorny outsoitrcing pracowniczy
1.5.3. Przejście zakładu pracy w sektorze publicznym
1.5.4. Dziedziczenie
1.5.5. Umowa sprzedaży przedsiębiorstwa
1.5.6. Umowa dzierżawy i inne umowy
1.5.7. Użytkowanie przedsiębiorstwa
1.5.8. Łączenie, podział i przekształcenie spółek
1.5.8.1. Łączenie się spółek prawa handlowego
1.5.8.2. Podział spółek prawa handlowego
1.5.8.3. Przekształcenie spółek prawa handlowego
1.5.9. Likwidacja i upadłość dotychczasowego pracodawcy
1.6. Czas przejścia zakładu pracy lub jego części na nowego pracodawcę

Rozdział II
Charakterystyka odpowiedzialności pracodawcy w przypadku naruszenia praw pracowniczych
2.1. Zagadnienia ogólne
2.2. Prawa pracownika wynikające ze stosunku pracy
2.3. Odpowiedzialność pracodawcy - zasady przyjęte w Kodeksie pracy
2.4. Pracodawca jako podmiot przestępstwa
2.5. Pracodawca jako podmiot wykroczenia
2.6. Pracodawca jako płatnik składek ZUS
2.7. Kryteria rozgraniczające przestępstwo od wykroczenia przeciwko prawom pracownika
2.7.1. Rola inspektora pracy
2.7.2. Rola prokuratora

Rozdział III
Ochrona trwałości stosunku pracy podczas przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę
3.1. Prawo pracownika do zachowania zatrudnienia w ramach stosunku pracy
3.2. Prawo pracownika do rozwiązania stosunku pracy
3.3. Umowy związane ze stosunkiem pracy
3.4. Odpowiedzialność pracodawcy w przypadku niezgodnego z prawem rozwiązania stosunku pracy
3.5. Odpowiedzialność karna pracodawcy za niezgodne z prawem rozwiązanie stosunku pracy
3.5.1. Odpowiedzialność pracodawcy na podstawie art. 281 pkt 3 k.p
3.5.2. Odpowiedzialność pracodawcy na podstawie art. 218 § la k.k
3.5.3. Ochrona prawa pracownika do ponownego przyjęcia do pracy na gruncie art. 218 § 2 k.k

Rozdział IV
Obowiązki pracodawcy związane z przejściem zakładu pracy wynikające ze stosunku ubezpieczenia społecznego
4.1. Stosunek ubezpieczenia społecznego
4.2. Obowiązki pracodawcy wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przy przejściu zakładu pracy
4.3. Odpowiedzialność pracodawcy za zobowiązania wynikające ze stosunku ubezpieczenia społecznego
4.4. Odpowiedzialność płatnika na podstawie ustawy z 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
4.4.1. Niedopełnienie obowiązku terminowego opłacania składek na ubezpieczenia społeczne
4.4.2. Niezgłoszenie wymaganych ustawą danych
4.4.3. Nieprowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej związanej z obliczaniem składek oraz z wypłatą świadczeń z ubezpieczeń społecznych
4.4.4. Niedopełnienie obowiązku przesyłania deklaracji rozliczeniowych oraz imiennych raportów miesięcznych
4.4.5. Niewypłacanie świadczeń z ubezpieczeń społecznych i zasiłków finansowanych z budżetu państwa
4.5. Karna odpowiedzialność pracodawcy z art. 218 § la k.k
4.6. Karna odpowiedzialność pracodawcy z art. 219 k.k

Rozdział V
Obowiązki pracodawcy dotyczące przekazania, prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
5.1. Obowiązek prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
5.2. Obowiązek przekazania dokumentacji pracowniczej nowemu pracodawcy
5.3. Ochrona danych osobowych w dokumentacji pracowniczej
5.4. Środki ochrony w przypadku niewłaściwego prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
5.5. Odpowiedzialność wykroczeniowa za nieprowadzenie lub nieprzechowywanie dokumentacji pracowniczej
5.5.1. Nieprowadzenie dokumentacji pracowniczej
5.5.2. Przechowywanie dokumentacji pracowniczej przez nieodpowiedni okres
5.5.3. Przechowywanie dokumentacji pracowniczej w nieodpowiednich warunkach
5.6. Odpowiedzialność karna w przypadku nieprzekazania dokumentacji pracowniczej nowemu pracodawcy

Rozdział VI
Obowiązki pracodawcy w zakresie informowania i konsultowania planowanego przejścia zakładu pracy
6.1. Informacja o planowanym przejściu zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę
6.2. Wpływ przejścia zakładu pracy lub jego części na funkcjonowanie związku zawodowego
6.3. Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie obowiązku informacyjnego względem pracowników
6.4. Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie obowiązku informacyjnego i przeprowadzenia negocjacji ze związkami zawodowymi
6.5. Obowiązek pracodawcy do informacji oraz przeprowadzenia konsultacji z radą pracowników
6.5.1. Obowiązek informacyjny
6.5.2. Obowiązek konsultacyjny
6.6. Odpowiedzialność pracodawcy za niepoinformowanie rady pracowników lub nieprzeprowadzanie z nią konsultacji
6.7. Wpływ przejścia zakładu pracy na funkcjonowanie istniejącej rady pracowników

Rozdział VII
Obowiązki pracodawcy związane z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych oraz układem zbiorowym pracy
7.1. Obowiązki pracodawcy związane z zaspokajaniem potrzeb socjalnych
7.2. Odpowiedzialność pracodawcy w przypadku zaniechania przekazania środków na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
7.3. Obowiązek wypłaty świadczenia urlopowego
7.4. Odpowiedzialność wykroczeniowa pracodawcy za niewypłacenie świadczenia urlopowego
7.5. Obowiązki nowego pracodawcy związane z układem zbiorowym pracy
7.6. Odpowiedzialność pracodawcy w przypadku niewypłacenia wynagrodzenia i innych świadczeń ze stosunku pracy
7.7. Odpowiedzialność karna pracodawcy w przypadku niestosowania postanowień układu zbiorowego pracy

Zakończenie
Bibliografia
Literatura

372 strony, A5, oprawa twarda

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022