|

OBOWIĄZKI PRACODAWCY ZWIĄZANE Z PRZEJŚCIEM ZAKŁADU PRACY
KUMOR-JEZIERSKA E. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 154.80 Twoja cena 147,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Obowiązki pracodawcy związane
z przejściem zakładu pracy
W publikacji w
sposób kompleksowy omówiono obowiązki ciążące na
pracodawcy w sytuacji przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
pracodawcę.
Przedstawiono je nie tylko w sferze indywidualnego i zbiorowego prawa
pracy, lecz poruszono także kwestie socjalne, ubezpieczeń społecznych
czy prawa karnego.
Celem
opracowania jest zwrócenie uwagi na problemy,
które wiążą się z restrukturyzacją zakładu pracy i ochrony
praw przejmowanych pracowników. Autorka wskazuje nie tylko
na konkretne obowiązki, które musi wykonać pracodawca w
związku z planowanym transferem zakładu pracy, lecz również
na instrumenty prawne, po które może sięgnąć pracownik w
sytuacji, kiedy pracodawca nie wywiąże się w sposób należyty
z tych obowiązków.
Uwzględnione zostały najnowsze zmiany legislacyjne, m.in. w zakresie
dokumentacji pracowniczej czy obowiązywania nowych przepisów
o ochronie danych osobowych związanych z wejściem w życie RODO, a także
inne istotne zagadnienia dotyczące np. outsourcingu pracowniczego.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla
przedsiębiorców, pracowników działów
personalnych oraz sędziów, adwokatów,
radców prawnych, jak również przedstawicieli
nauki zajmujących się omawianą tematyką.
Wykaz
skrótów
Wstęp
Rozdział I
Zakład
pracy i jego przejście na innego pracodawcę
1.1. Pojęcie zakładu pracy w prawie pracy
1.2. Pojęcie części zakładu pracy w prawie pracy
1.3. Pojęcie pracodawcy
1.4. Pracownik jako strona stosunku pracy
1.5. Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę
1.5.1. Przejęcie zadań przez innego pracodawcę
1.5.2. Pozorny outsoitrcing pracowniczy
1.5.3. Przejście zakładu pracy w sektorze publicznym
1.5.4. Dziedziczenie
1.5.5. Umowa sprzedaży przedsiębiorstwa
1.5.6. Umowa dzierżawy i inne umowy
1.5.7. Użytkowanie przedsiębiorstwa
1.5.8. Łączenie, podział i przekształcenie spółek
1.5.8.1. Łączenie się spółek prawa handlowego
1.5.8.2. Podział spółek prawa handlowego
1.5.8.3. Przekształcenie spółek prawa handlowego
1.5.9. Likwidacja i upadłość dotychczasowego pracodawcy
1.6. Czas przejścia zakładu pracy lub jego części na nowego pracodawcę
Rozdział II
Charakterystyka
odpowiedzialności pracodawcy w przypadku naruszenia praw pracowniczych
2.1. Zagadnienia ogólne
2.2. Prawa pracownika wynikające ze stosunku pracy
2.3. Odpowiedzialność pracodawcy - zasady przyjęte w Kodeksie pracy
2.4. Pracodawca jako podmiot przestępstwa
2.5. Pracodawca jako podmiot wykroczenia
2.6. Pracodawca jako płatnik składek ZUS
2.7. Kryteria rozgraniczające przestępstwo od wykroczenia przeciwko
prawom pracownika
2.7.1. Rola inspektora pracy
2.7.2. Rola prokuratora
Rozdział III
Ochrona
trwałości stosunku pracy podczas przejścia zakładu pracy na innego
pracodawcę
3.1. Prawo pracownika do zachowania zatrudnienia w ramach stosunku pracy
3.2. Prawo pracownika do rozwiązania stosunku pracy
3.3. Umowy związane ze stosunkiem pracy
3.4. Odpowiedzialność pracodawcy w przypadku niezgodnego z prawem
rozwiązania stosunku pracy
3.5. Odpowiedzialność karna pracodawcy za niezgodne z prawem
rozwiązanie stosunku pracy
3.5.1. Odpowiedzialność pracodawcy na podstawie art. 281 pkt 3 k.p
3.5.2. Odpowiedzialność pracodawcy na podstawie art. 218 § la
k.k
3.5.3. Ochrona prawa pracownika do ponownego przyjęcia do pracy na
gruncie art. 218 § 2 k.k
Rozdział IV
Obowiązki
pracodawcy związane z przejściem zakładu pracy wynikające ze stosunku
ubezpieczenia społecznego
4.1. Stosunek ubezpieczenia społecznego
4.2. Obowiązki pracodawcy wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przy
przejściu zakładu pracy
4.3. Odpowiedzialność pracodawcy za zobowiązania wynikające ze stosunku
ubezpieczenia społecznego
4.4. Odpowiedzialność płatnika na podstawie ustawy z 13.10.1998 r. o
systemie ubezpieczeń społecznych
4.4.1. Niedopełnienie obowiązku terminowego opłacania składek na
ubezpieczenia społeczne
4.4.2. Niezgłoszenie wymaganych ustawą danych
4.4.3. Nieprowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej związanej z
obliczaniem składek oraz z wypłatą świadczeń z ubezpieczeń społecznych
4.4.4. Niedopełnienie obowiązku przesyłania deklaracji rozliczeniowych
oraz imiennych raportów miesięcznych
4.4.5. Niewypłacanie świadczeń z ubezpieczeń społecznych i
zasiłków finansowanych z budżetu państwa
4.5. Karna odpowiedzialność pracodawcy z art. 218 § la k.k
4.6. Karna odpowiedzialność pracodawcy z art. 219 k.k
Rozdział V
Obowiązki
pracodawcy dotyczące przekazania, prowadzenia i przechowywania
dokumentacji pracowniczej
5.1. Obowiązek prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej
5.2. Obowiązek przekazania dokumentacji pracowniczej nowemu pracodawcy
5.3. Ochrona danych osobowych w dokumentacji pracowniczej
5.4. Środki ochrony w przypadku niewłaściwego prowadzenia i
przechowywania dokumentacji pracowniczej
5.5. Odpowiedzialność wykroczeniowa za nieprowadzenie lub
nieprzechowywanie dokumentacji pracowniczej
5.5.1. Nieprowadzenie dokumentacji pracowniczej
5.5.2. Przechowywanie dokumentacji pracowniczej przez nieodpowiedni
okres
5.5.3. Przechowywanie dokumentacji pracowniczej w nieodpowiednich
warunkach
5.6. Odpowiedzialność karna w przypadku nieprzekazania dokumentacji
pracowniczej nowemu pracodawcy
Rozdział VI
Obowiązki
pracodawcy w zakresie informowania i konsultowania planowanego
przejścia zakładu pracy
6.1. Informacja o planowanym przejściu zakładu pracy lub jego części na
innego pracodawcę
6.2. Wpływ przejścia zakładu pracy lub jego części na funkcjonowanie
związku zawodowego
6.3. Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie obowiązku informacyjnego
względem pracowników
6.4. Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie obowiązku informacyjnego
i przeprowadzenia negocjacji ze związkami zawodowymi
6.5. Obowiązek pracodawcy do informacji oraz przeprowadzenia
konsultacji z radą pracowników
6.5.1. Obowiązek informacyjny
6.5.2. Obowiązek konsultacyjny
6.6. Odpowiedzialność pracodawcy za niepoinformowanie rady
pracowników lub nieprzeprowadzanie z nią konsultacji
6.7. Wpływ przejścia zakładu pracy na funkcjonowanie istniejącej rady
pracowników
Rozdział VII
Obowiązki
pracodawcy związane z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych oraz
układem zbiorowym pracy
7.1. Obowiązki pracodawcy związane z zaspokajaniem potrzeb socjalnych
7.2. Odpowiedzialność pracodawcy w przypadku zaniechania przekazania
środków na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
7.3. Obowiązek wypłaty świadczenia urlopowego
7.4. Odpowiedzialność wykroczeniowa pracodawcy za niewypłacenie
świadczenia urlopowego
7.5. Obowiązki nowego pracodawcy związane z układem zbiorowym pracy
7.6. Odpowiedzialność pracodawcy w przypadku niewypłacenia
wynagrodzenia i innych świadczeń ze stosunku pracy
7.7. Odpowiedzialność karna pracodawcy w przypadku niestosowania
postanowień układu zbiorowego pracy
Zakończenie
Bibliografia
Literatura
372
strony, A5, oprawa twarda
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.
|