| 
  
 CO SIĘ DZIEJE Z TYM DZIECKIEM? INTERWENCJE PSYCHOANALITYCZNE W PRACY Z RODZINAMI Z MAŁYMI DZIEĆMI
 EMANUEL L. BRADLEY E. RED.  wydawnictwo: FUNDAMENT , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 48.00  Twoja cena  45,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Co się dzieje z tym dzieckiem?
Interwencje
psychoanalityczne w pracy z rodzinami z małymi dziećmi
 Pierwsza na polskim rynku
książka opisująca konkretne przykłady krótkoterminowej pracy
psychoterapeutycznej z rodzinami niemowląt i dzieci poniżej piątego
roku życia.  
 
Ukazuje rodziny skierowane do poradni psychologicznej z powodu
rozmaitych problemów dzieci – od niemowlęcych
kłopotów ze snem, karmieniem i płaczliwością poprzez lęki
separacyjne, nadpobudliwość, agresję i napady wściekłości, fobie,
rywalizację pomiędzy rodzeństwem u starszych dzieci, aż po objawy
psychosomatyczne, takie jak egzemy, astma czy nietrzymanie moczu. 
 
Brytyjskie terapeutki dziecięce, Louise Emanuel i Elizabeth Bradley,
pokazują także czytelnikom paletę dramatów rodzicielskich
– sytuacje separacji lub rozwodu, samotnego rodzicielstwa,
śmierci lub niepełnosprawności rodzeństwa, depresji poporodowej.
Delikatnie i bez oceniania opisują ich związek z kłopotami dzieci.
Czytelnik towarzyszy rodzicom podczas sesji terapeutycznych, doświadcza
ich zmiany od bezradności i poczucia, że ponieśli porażkę, do ulgi,
zrozumienia zachowań swoich dzieci i nadziei. Autorki opierają się na
podejściu terapeutycznym wypracowanym przez Tavistock Clinic w
Londynie. Korzystają z teorii psychoanalitycznych oraz z wiedzy
płynącej z obserwacji niemowląt. 
 CZĘŚĆ
I TEORIA I PRAKTYKA 
 
WCZESNY ROZWÓJ 
 
Rozdział 1. Krótkoterminowa
praca z rodzicami niemowląt 
Isca Wittenberg 
 
Rozdział 2.Wpływ
obserwacji niemowląt na praktykę kliniczną w poradnictwie dla dzieci
poniżej piątego roku życia 
Lisa Miller 
 
Rozdział 3. Psychoterapia
niemowlę – rodzic: wkład Selmy Fraiberg do rozumienia
przeszłości w teraźniejszości. 
Juliet Hopkins 
 
PÓŹNE
DZIECIŃSTWO 
 
Rozdział 4. Proces
zmiany w pracy z rodzinami dzieci poniżej piątego roku życia. 
Paul Barrows 
 
Rozdział 5. Powolne
odkrywanie w zdwojonym tempie. interwencje terapeutyczne w pracy z
rodzicami małych dzieci. 
Louise Emanuel 
 
Rozdział 6. Zamierające
serce: czyj to problem? Praca z rodzinami dzieci poniżej piątego roku
życia w gabinecie lekarskim. 
Beverly Tydeman i Janine Sternberg 
 
CZĘŚĆ II. TYPOWE PROBLEMY DZIECI
PONIŻEJ PIĄTEGO ROKU ŻYCIA I PRACA Z NIMI. 
 
ZACHOWANIA TRUDNE I
DESTRUKCYJNE 
 
Rozdział 7. Złość
między dziećmi a rodzicami – możliwości pomocy
psychologicznej. 
Lisa Miller 
 
Rozdział 8.
Lęk i zachowania destrukcyjne. wpływ nieleczonej depresji poporodowej
matki na niemowlęta i małe dzieci. 
Louise Emanuel 
 
Rozdział 9.
Tam, gdzie żyją dzikie stwory: wybuchy złości i problemy z zachowaniem
chłopców poniżej piątego roku życia. 
Cathy Urwin 
 
PARA RODZICIELSKA I WĄTKI
EDYPALNE 
 
Rozdział 10. Rozpoznawanie
„duchów” z dziecinnego pokoju: znaczenie
pary rodzicielskiej 
Paul Barrows 
 
Rozdział 11. Ojciec „obecny i
nieobecny”: koncepcja „zjednoczonej pary”
w rodzinach o niestabilnej relacji między rodzicami. 
Louise Emanuel 
 
Rozdział 12. Problemy edypalne w rodzinach dzieci poniżej piątego roku
życia; tworzenie przestrzeni do myślenia. 
Michi Gurion 
 
SEPARACJA I STRATA:
ODSTAWIENIE OD PIERSI I ROZWÓJ 
 
Rozdział 13. Pomiędzy obecnością a
nieobecnością: lęki separacyjne w pierwszych latach życia. 
Meira Likierman 
 
Rozdział 14. Problemy ze spaniem i
jedzeniem: dostrojenie i próba bycia odrębnym. 
Dilys Daws 
 
Rozdział 15.
Utrzymywanie równowagi: życie i śmierć we wczesnym
dzieciństwie. 
Elizabeth Bradley 
 
Słownik 
Bibliografia 
Indeks 
 416
stron, Format: 13.5x20.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |