|

SENSOTWÓRCZOŚĆ JAK ZARZĄDZAĆ PRACOWNIKAMI WIEDZY WE WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJACH
HEIDTMAN J. PIASECKI P. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2022, wydanie IIcena netto: 59.89 Twoja cena 56,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sensotwórczość
Jak
zarządzać pracownikami wiedzy we współczesnych organizacjach
Nowe podejście do
zarządzania, budowania zespołów i wytwarzania wartości przez
firmy.
Jednym z charakterystycznych elementów nowego świata,
opartego na informacji, wiedzy i kapitale niematerialnym, jest nowy typ
pracownika. Pracownicy wiedzy (ang. knowledge workers) właściwie
dominują dziś we wszystkich branżach. Na takie osoby nie działają
konwencjonalne systemy motywacyjne, nie chcą być zasobem, kosztem czy
trybem w maszynie. Chcą się uczyć i stale rozwijać, ale nie tylko w
ramach wyznaczonych formalnie procesów edukacyjnych. Dla
pracowników wiedzy uświadomienie sobie sensu własnej pracy i
podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym do
zaangażowania się. Powstaje pytanie: czy Ty, Twoja firma lub jej
menedżerowie jesteście gotowi zarządzać takim intelektualnym kapitałem?
Bo jeśli zastosujecie stare metody wobec nowego typu pracownika, to się
nie uda. Pracownicy wiedzy odejdą gdzie indziej. Bez wahania.
Dlatego doktorzy biznesu: Joanna Heidtman i Piotr Piasecki świadomi
tego nowego paradygmatu napisali Sensotwórczość –
publikację pełną konkretnych narzędzi pozwalających skutecznie
przewodzić pracownikom wiedzy we współczesnych firmach oraz
sprawnie nawigować po zmiennej rzeczywistości biznesowej. Książka
oparta jest na przypadkach konsultingowych oraz zbudowana
wokół warsztatów prowadzonych przez
autorów dla kadry menedżerskiej w wielu polskich firmach.
Liderzy znajdą więc w niej swoje rzeczywiste dylematy i wyzwania, na
które autorzy dają krótkie i skondensowane
podpowiedzi, przedstawiają sprawdzone techniki i konkretne
wskazówki.
Duet
Heidtman & Piasecki wziął pod lupę siedem kluczowym
obszarów, które we współczesnych
organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem
największych wyzwań. Autorzy zajmują się zarówno kapitałem
ludzkim (różnorodne zespoły, przywództwo tworzące
wartość), organizacyjnym (innowacyjność, uczenie się, metody
wspierające współdziałanie, otoczenie sprzyjające tworzeniu
wartości), jak i kapitałem relacyjnym (sieci społeczne). A przede
wszystkim pokazują konkretne metody (m.in. Team Mirror, ILead,
Przywództwo 7 planet) wykorzystywane do motywowania,
przeprowadzania przez zmiany czy do rozwoju współczesnych
zespołów.
Czytelniku,
który wziąłeś tę książkę do ręki i czytasz te słowa, wiedz,
że masz przed sobą znakomite kompendium wiedzy, a zarazem narzędzie
diagnozy i samodoskonalenia, stworzone po to, by pomóc Ci
lepiej odnajdywać się w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu,
rynku, organizacji i zarządzania. To pierwsza polska książka,
która kompetentnie i wyczerpująco opisuje zasadniczą zmianę
w pojmowaniu zjawisk mikro- i makroekonomicznych (zmianę paradygmatu)
oraz przejawianie się tej zmiany w nastawieniu i motywacjach
najmłodszych generacji pracowników.
Wojciech
Eichelberger, psychoterapeuta, coach, trener, doradca biznesu,
współtwórca i dyrektor Instytutu
Psychoimmunologii (IPSI)
Sensotwórczość
to książka pełna wdzięczności i pragnienia harmonii, zachęcająca do
głębszego poszukiwania sensu w pracy i otoczeniu, w którym
się żyje. Podpowiada, w jaki sposób nasza życiowa energia
może być w pełni wykorzystana i stać się impulsem do pozytywnych zmian.
Sam często zadaję sobie pytania: Kim jestem? Po co żyję? I jaką wartość
mogę wnieść do świata. Odpowiedzi na nie sprawiają, że staję się
wrażliwszy na otoczenie.
Marek
Kamiński, polski polarnik, podróżnik, przedsiębiorca
Od
kilkunastu lat obserwujemy na całym świecie powolną, ale utrwalającą
się zmianę roli, jaką praca odgrywa w naszym życiu. Coraz więcej ludzi
upatruje w niej nie tylko sposobu na zapewnienie sobie odpowiednich
środków finansowych, ale przede wszystkim celu, dla
którego warto żyć. Dotyczy to w szczególności
pokolenia urodzonego po roku 1990, a już obecnego na rynku pracy.
Firmy, które nie zrozumieją tego na czas, niech nie liczą na
zaangażowanie swoich pracowników, a może wręcz na chętnych
do pracy.
Prof.
Andrzej Blikle,profesor matematyki, pracownik Polskiej Akademii Nauk i
członek Academia Europaea,w latach 1990–2010 kierował firmą
A. Blikle
dr Joanna Heidtman –
psycholog i socjolog, konsultant biznesu, doradca i coach. Wykładowca
na studiach podyplomowych Uniwersytetu SWPS.
Współzarządzająca w firmie konsultingowej Heidtman &
Piasecki Business Doctors. Wiedzę i doświadczenie zdobywała m.in. w
University of South Carolina i Cornell University w USA. W Pracowni
Procesów Grupowych w IS UJ przez 14 lat prowadziła badania
dotyczące konfliktów i dynamiki grupowej. Zajmuje się
tematyką zmiany, kultury organizacyjnej i zespołów wysokiej
efektywności. Wspiera organizacje w zakresie radzenia sobie ze stresem
i niepewnością w sytuacjach kryzysowych. Jej publikacje pojawiły się w
takich pismach naukowych i popularnych jak: „Harvard Business
Review”, „Coaching”, „Newsweek
Psychologia”, „Zwierciadło” czy
„Sens”. Współpracuje jako ekspert z
portalami internetowymi, stacjami radiowymi i telewizyjnymi. Prowadzi
indywidualne sesje coachingowe, wykłady, warsztaty i programy rozwojowe
dla liderów.
Piotr
Piasecki – ekspert
zarządzania i przywództwa, konsultant, trener i coach.
Współzarządzający w firmie Heidtman & Piasecki
Business Doctors i Fundacji na rzecz Kapitału Intelektualnego.
Doświadczenie zdobywa, pełniąc funkcje menedżerskie i
przywódcze w biznesie i poza nim. Specjalizuje się w
zmianach organizacyjnych i zarządzaniu strategicznym. Opracował
koncepcje „Kapitalnej firmy”, modelu kompetencji
liderów zmiany, oraz „Przywództwa 7
planet”. Stosuje autorskie metody wspomagania
menedżerów i liderów w osiąganiu celów
i rozwoju przywództwa. Interesuje się kapitałem
intelektualnym, kulturą organizacyjną i uczeniem się. Na co dzień
zaangażowany aktywista społeczny i ekspert sektora usług rozwojowych.
Jako prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych współpracuje z
wieloma instytucjami z otoczenia biznesu i edukacji. Jest autorem
licznych wystąpień, wykładów i publikacji dotyczących
zarządzania oraz rozwoju.
PRZEDMOWA
DO DRUGIEGO WYDANIA
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ PIERWSZY
ŚWIAT
NA GRANICY PARADYGMATÓW
ROZDZIAŁ DRUGI
INNOWACYJNOŚĆ
ROZDZIAŁ TRZECI
SIŁA
RÓŻNORODNYCH ZESPOŁÓW
ROZDZIAŁ CZWARTY
UCZENIE
SIĘ
ROZDZIAŁ PIĄTY
PRZYWÓDZTWO
TWORZĄCE WARTOŚĆ
ROZDZIAŁ SZÓSTY
OTOCZENIE
ORGANIZACYJNE
ROZDZIAŁ SIÓDMY
METODY
SZANOWNY CZYTELNIKU!
288
stron, Format: 14.1x21.8cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|