Konkurencyjność przedsiębiorstwa - budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w
warunkach globalizacji
Obecna sytuacja ekonomiczna wskazuje, jak wiele więcej niewiadomych. odnośnie tego co
robić, aby być konkurencyjnym na globalizujących się rynkach, jawi się przed
przedsiębiorstwami polskimi, niż przed ich konkurentami z krajów wysoko rozwiniętych.
Książka adresowana jest przede wszystkim do menedżerów i przyszłych menedżerów
(dziś studentów) oraz naukowców zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwami. 
Jej celem jednak nie jest - jak w przypadku wielu prac i podręczników z zakresu
zarządzania strategicznego, czy też teorii konkurencji - formułowanie metod i opinii w
zakresie tego, jak przedsiębiorstwo powinno konkurować. Głównym celem jest
poszukiwanie odpowiedzi na pytanie co przedsiębiorstwo ma zrobić, aby w ogóle mogło
konkurować na globalizujących się rynkach, czyli jak stawać się konkurencyjnym
przedsiębiorstwem, jak tworzyć możliwości do bycia konkurencyjnym w warunkach
nieuchronnej globalizacji. 
Autor wykorzystał publikowane wyniki badań dotyczące funkcjonowania
przedsiębiorstw, prowadzone w ostatnim dziesięcioleciu przez zespoły w wielu ośrodkach
akademickich i instytutach naukowych i badawczych w Polsce.
Wstęp 
ROZDZIAŁ I
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska
Konkurencja, konkurowanie, konkurencyjność 
Globalny wymiar współczesnej konkurencji 
Istota globalizacji 
Ogólne następstwa globalizacji 
Globalizacja konkurencji jako wyzwanie dla przedsiębiorstw 
Polskie przedsiębiorstwa wobec wyzwań globalizacji 
Modele struktury konkurencyjności i zarządzania konkurencyjnością przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ II
Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa 
Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa
Klasyfikacje opisowe zasobów 
Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa i sposoby jego oceny
Elementy składowe potencjału konkurencyjności w układzie sfer funkcjonalno-zasobowych
przedsiębiorstwa
Metodyka oceny składników potencjału konkurencyjnośc
Potencjał konkurencyjności polskich przedsiębiorstw produkcyjnych w kontekście wyzwań
globalizacji 
ROZDZIAŁ III
Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Rodzaje przewag konkurencyjnych - trzy kryteria typologii utylitarnej 
Skala areny konkurencji 
Baza przewagi konkurencyjnej 
Czasokres utrzymania osiągniętej przewagi 
Poszukiwanie źródeł przewagi konkurencyjnej 
Testowanie składników potencjału konkurencyjności 
Powrót do źródeł sukcesu 
Kluczowe kompetencje, jako źródło przewagi konkurencyjnej
Składniki potencjału konkurencyjności o zasadniczym znaczeniu dla budowy przewagi
konkurencyjnej na współczesnych arenach rynkowych 
ROZDZIAŁ IV
Instrumenty konkurowania 
Istota, cele i rodzaje instrumentów konkurowania
Struktura instrumentów konkurowania i mechanizm ich działania 
Uwarunkowania skuteczności instrumentów konkurowania 
Globalizacja a znaczenie i warunki stosowania instrumentów konkurowania
ROZDZIAŁ V
Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa 
Istota pozycji konkurencyjnej 
Sposoby pomiaru i oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Pozycja konkurencyjna polskich przedsiębiorstw produkcyjnych - próba szacunk
Główne krajowe uwarunkowania pozycji konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw 
ROZDZIAŁ VI
Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa 
Filozofia podejścia do umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa
Drogi rozwijania podstaw konkurencyjności przedsiębiorstwa
Samodzielne rozwijanie konkurencyjności 
Kooperatywne rozwijanie konkurencyjności 
Outsourcing, powiązany z tworzeniem sieci przedsiębiorstw strategiczne 
Budowa i umacnianie konkurencyjności przedsiębiorstw polskich
Przewidywane tendencje na arenach konkurencji rynkowej 
Projekcja działań umacniających konkurencyjność przedsiębiorstw polskich 
Załączniki
Bibliografia 
Spis schematów 
Spis tabel 
463 strony, B5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.