www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   30 egz. / 2127.05 2020,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH


FORTUNA P. URBAN M.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 32.89 Twoja cena  31,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metafory i analogie w szkoleniach


Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia.

Autorzy, czerpiąc z osiągnięć współczesnej psychologii i własnych doświadczeń, przekonują, że metafory i analogie mogą się stać narzędziami, które zwiększą skuteczność każdego trenera.

Wyjaśniają, jak je dobierać, i opisują oparte na nich klasyczne i niestandardowe metody szkoleniowe.

Tłumaczą, w jaki sposób metafory i analogie mogą wspomóc realizację celów szkolenia, oraz wesprzeć prowadzącego w zakresie kształtowania postaw uczestników, przełamywania ich oporu, wyjaśniania zagadnień, rozwiązywania problemów czy transferu wiedzy i umiejętności.

Odwołują się przy tym do wielu praktycznych przykładów.


Paweł Fortuna – doktor psychologii, doświadczony trener i coach. Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego i w Instytucie Psychologii KUL JPII. Ma szerokie zainteresowania poznawcze: komunikacja perswazyjna i obrona przed manipulacją, edukacja medialna, wyobraźnia, przywództwo czy psychologia zachowań konsumenckich. Kieruje firmą doradczo-szkoleniową Fortuna & Fortuna, jest współtwórcą Szkoły Trenerów Biznesu w Lublinie oraz właścicielem Case Study Lab – firmy profesjonalnie zajmującej się opracowywaniem studiów przypadku na potrzeby edukacji. Współpracuje z instytucjami biznesowymi oraz jednostkami administracji publicznej w zakresie rozwoju kompetencji pracowników. Jest autorem licznych strategii negocjacyjnych, telemarketingowych i sprzedażowych. Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularyzujących wiedzę z zakresu psychologii społecznej, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju osobistego. Jest kompozytorem i autorem tekstów – członkiem Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Mirosław Urban – psycholog, trener, doradca zawodowy. Specjalizuje się we wdrażaniu nowoczesnych metod uczenia się i rozwijania kompetencji osobistych oraz umiejętności zawodowych w organizacjach biznesowych, instytucjach państwowych i pozarządowych. Specjalista od niekonwencjonalnych metod szkoleniowych. Prowadzi szkolenia dotyczące rozwijania kreatywności i unikania rutyny w myśleniu i działaniu, integracji oraz budowania zespołu, komunikacji, prezentacji publicznych, radzenia sobie ze stresem. Pasjonat i propagator sztuki żonglowania. Twórca autorskiego programu Juggling Inspiration, wykorzystującego metaforę żonglowania w biznesie i edukacji.


Wstęp, a raczej umowa wstępna

Rozdział 1
Metafora i analogia
1.1. Metafora, czyli jak wyrazić niewyrażalne
1.2. Analogia, czyli jak uchwycić odpowiedniość zjawisk
1.3. Porównanie metafor i analogii

Rozdział 2
Projektowanie sesji szkoleniowej z wykorzystaniem metafor i analogii
2.1. Miejsce metafor i analogii w procesie przygotowywania szkolenia
2.2. Cele szkoleniowe osiągane dzięki zastosowaniu metafor i analogii
2.3. Dobór metafor i analogii
2.4. Metody szkoleniowe oparte na metaforach i analogiach
2.5. Pomoce, miejsce i czas szkolenia oraz osoby prowadzące
2.6. Ułatwianie uczestnikom korzystania z metafor i analogii

Rozdział 3
Metafory i analogie jako narzędzia wspomagające realizację celów szkolenia
3.1. Kształtowanie postaw uczestników szkolenia
3.2. Przełamywanie oporu osób szkolonych
3.3. Wyjaśnianie zagadnień
3.4. Rozwiązywanie problemów
3.5. Transfer wiedzy i umiejętności

Stosowanie metafor i analogii - zasady BHP

Bibliografia


200 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU
ŁAGUNA M. FORTUNA P.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ
ŁAGUNA M. KOZAK A.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA
KOZAK A. ŁAGUNA M.

- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH
SCANELL M. CAIN J.

- EFEKTYWNE SZKOLENIE. TECHNIKI DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH
LESLIE RAE

- MAGIA METAFORY 77 OPOWIEŚCI DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I MYŚLICIELI
OWEN N.

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
FORTUNA P. ŁAGUNA M.

- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA
URBAN M.

- LIDER NA KOZETCE
DE VRIES K.

- PSTRYK JAK ZMIENIAĆ ŻEBY ZMIENIĆ
HEATH CH. HEATH D.

- NIE MYŚL O SŁONIU! JAK JĘZYK KSZTAŁTUJE POLITYKĘ
LAKOFF G.

- PRZEPŁYW
SCIKSZENTMIHALYI M.

- SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE
WOŹNIAK J. BALCERAK A.

- HARVARD BUSINESS REVIEW AUTOMOTYWACJA
HARVARD BUSUNESS SCHOOL PRESS

- DUCHOWOŚĆ ATEISTYCZNA WPROWADZENIE DO DUCHOWOŚCI BEZ BOGA
COMTE-SPONVILLE A.

- PIĄTA DYSCYPLINA MATERIAŁY DLA PRAKTYKA JAK BUDOWAĆ ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ
SENGE P.M. KLEINER A. ROBERTS C. ROSS R.B. SMITH B.J.

- ODPORNOŚĆ NA ZMIANY JAK UWOLNIĆ POTENCJAŁ TKWIĄCY W TOBIE I TWOIM
KEGAN R. LASKOW LAHEY L. / MIEJSCU PRACY

- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY...
ŁAGUNA M.

- STUDIUM PRZYPADKU W PRAKTYCE SZKOLENIOWEJ CZYLI JAK UCZYĆ SIĘ NA
FORTUNA P. / DOŚWIADCZENIACH INNYCH

- WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY
MILLER W.R. ROLLNICK S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022