| 
  
 WOKÓŁ PRZEMIAN AKADEMICKIEGO ŚRODOWISKA PEDAGOGÓW W POLSCE
 CIERZNIEWSKA R.  wydawnictwo: UKW BYDGOSZCZ , rok wydania 2011, wydanie I    cena netto: 65.20  Twoja cena  61,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wokół przemian akademickiego środowiska pedagogów w Polsce
 
Autorka podjęła ważną problematykę dla pedagogów i ukazała obszary własnych
zainteresowań badawczych. 
Książka jest doskonałym materiałem empirycznym i stanowi ważny głos w debacie na
temat kondycji akademickiego środowiska pedagogów. 
Publikacja pozwala zobaczyć i zrozumieć, co się wydarzyło w środowisku
akademickim wciągu dwudziestu lat od przełomu ustrojowego. 
 
WSTĘP 
PODZIĘKOWANIE 
 
CZĘŚĆ I TEORETYCZNOMETODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ NAD ZMIANAMI
ZACHODZĄCYMI W AKADEMICKIM ŚRODOWISKU PEDAGOGÓW 
 
Wprowadzenie 
 
Rozdział 1. Konteksty akademickości 
1.1.Akademickość w tradycji - konteksty społeczno-kulturowe 
1.2.Instytucjonalne wymiary akademickości - konteksty legitymizacji 
1.3.Uwikłana akademickość - konteksty zarządzania nauką i szkołami wyższymi 
 
Rozdział 2. Między zmianą społeczną a jej poznawaniem - dyskurs teoretyczny 
2.1.Zmiana społeczna 
2.2.W kręgu teorii poznania - racjonalność opisu przemian zachodzących w środowisku
uczonych 
 
Rozdział 3. Drogowskazy w odczytywaniu przemian zachodzących w akademickim
środowisku pedagogów 
3.1.Inspiracje Kuhnowskie 
3.2."Kategorie pulsujące" - teoretyczny model Joanny Rutkowiak (połączenie
dwóch perspektyw) 
 
Rozdział 4. Odczytywanie "kategorii pulsujących" w zmianach
zachodzących w pedagogice 
4.1.Pedagodzy w pierwszych latach transformacji 
4.2.Mapa pedagogiki i "kategorie pulsujące" w obiektywie eksperckich opinii 
4.3.Perspektywy rozwojowe 
 
Rozdział 5. Ustalenia metodologiczne 
5.1.Przedmiot, cel i problematyka badań 
5.2.Sposoby gromadzenia materiału badawczego 
5.3.Sposoby postępowania z danymi jakościowymi 
5.4.Analiza danych ilościowych 
5.5.Teren badań i charakterystyka badanej zbiorowości 
5.6.Opis przebiegu badań i kwestie ich etyczności 
 
CZĘŚĆ II AKADEMICKIE ŚRODOWISKO PEDAGOGÓW W UJĘCIU DYSKURSYWNYM 
 
Wprowadzenie. 
 
Rozdział 1. Legitymizacja akademickości - konteksty przemian 
1.1.Uprawnienia akademickie 
1.2.Warunki legislacyjno-instytucjonalne 
1.3."Uwolnienie" i otwarcie 
1.4.Przemiany tożsamości społecznej pedagogów akademickich 
 
Rozdział 2. "Świat życia" pedagogów akademickich z edukacją 
"w cieniu" aktywności naukowej 
2.1.Ramy systemowe kształcenia pedagogów i nauczycieli 
2.2."Świat życia", a w nim nieuświadomiona przemoc symboliczna 
2.3."Niestabilność" a sprywatyzowanie nauki 
2.4.Fragmentacja badań 
 
Rozdział 3. Wspólnotowość środowiska naukowego pedagogów 
3.1.W "świecie życia" akademickiego - wspólnota estetyczna 
3.2.Środowisko naukowe - wspólnota ludzi nauki 
3.3.Zaufanie w "świecie życia" pedagogów akademickich 
 
Uogólnienia i wnioski 
Bibliografia 
Spis załączników i tabel 
Załączniki 
Summary 
Contents  
 
426 stron, B5, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |