Książka odwołuje się do tekstów bardzo różnych - poczynając od klasycznych
pozycji poświęconych turystyce (takich jak semiotyczne ujęcie Deana MacCannella)
poprzez szczegółowe socjologiczne i antropologiczne analizy, jakie można znaleźć w
Rocznikach Badań Turystycznych (Annals of Tourism Research), a kończąc na
postmodernistycznej eseistyce. W toku narracji stopniowo ukazywane są pojęcia kluczowe
dla współczesnych rozważań nad turystyką (takie jak na przykład
"autentyczność"). Zasadnicze znaczenie ma jednak tkanka rzeczywistości,
jawiąca się za sprawą popularnych tekstów i obrazów (reklam, beletrystyki, filmów),
posługujących się symbolami wziętymi z obszaru turystyki. Współtworzą one
specyficzny, żywotny kulturowo język. Jak dotrzeć do tego języka? Jak zrozumieć
potrzebę jego powstania? Czy to, że posługujemy się nim wpływa na sposób
przeżywania naszego życia? Te właśnie kwestie kierują przedstawioną w książce
refleksją.
384 strony, format: 14.0x20.0 cm, miękka oprawa
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.