| 
  
 TEORIA DYSONANSU POZNAWCZEGO
 FESTINGER L.  wydawnictwo: PWN , rok wydania 2007, wydanie I    cena netto: 28.10  Twoja cena  26,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Teoria dysonansu poznawczego 
Tytuł oryginalny: A Theory of Cognitive Dissonance
 
Zakłada, że rozbieżność między przekonaniami, postawami a zachowaniem tworzy
motywacyjny stan dysonansu, która skłania nas do zmiany elementów pozostających w
sprzeczności. 
Redukcja dysonansu może nastąpić przez zmianę dotychczasowych przekonań lub przez
taką reinterpretację sytuacji, która pozwoli np. odrzucić otrzymaną informację lub
uznać ją za pozornie tylko sprzeczną z kwestionowanym przekonaniem. 
Praca Festingera nadal jest źródłem wielu inspiracji i odwołań. 
Autor: 
 
  w usystematyzowany sposób przedstawia podstawowe założenia swojej koncepcji; 
   
  opisuje własne eksperymenty, argumentując prawdziwość i trafność teorii; 
   
  przedstawia sytuacje implikujące istnienie dysonansu poznawczego oraz jego
    wielkość; 
   
  omawia sposoby redukcji dysonansu oraz skuteczność podejmowanych w tym celu
    działań. 
   
 
 
Przedmowa do wydania polskiego    
Wprowadzenie  
1. Wstęp do teorii dysonansu     
Występowanie i trwałość dysonansu      
Definicje dysonansu i konsonansu     
Relacje niezależności      
Relacje zależne: dysonans i konsonans    
Wielkość dysonansu     
Redukcja dysonansu     
Zmiana behawioralnego elementu poznawczego   
Zmiana środowiskowego elementu poznawczego    
Dodawanie nowego elementu poznawczego   
Opór przeciwko redukcji dysonansu     
Opór na zmianę poznawczych elementów zachowania   
Oporność środowiskowego elementu poznawczego na zmianę   
Granice wielkości dysonansu    
Unikanie dysonansu        
Podsumowanie     
2. Konsekwencje decyzji: teoria     
Decyzje wywołujące dysonans    
Wielkość dysonansu po podjęciu decyzji   
Przejawy nacisku na redukcję dysonansu postdecyzyjnego    
Zmiana lub cofnięcie decyzji   
Zmiana poznania w odniesieniu do możliwości wyboru   
Utworzenie poznawczego zazębiania      
Podsumowanie   
3. Konsekwencje decyzji: dane   
Dane dotyczące czytania reklam prasowych     
Eksperyment poświęcony przekonaniu o trafności decyzji   
Eksperyment poświęcony zmianie atrakcyjności wyborów     
Trudności związane ze zmianą na decyzję odwrotną     
Wpływ decyzji na przyszłe działanie       
Podsumowanie     
4. Efekty wymuszonej uległości: teoria    
Dysonans jako rezultat wymuszonej uległości   
Wielkość dysonansu powstałego w rezultacie wymuszonej uległości   
Przejawy nacisku na redukcję dysonansu „wymuszonej uległości”   
Podsumowanie   
5. Efekty wymuszonej uległości: dane  
Podsumowanie   
6. Dowolna i mimowolna ekspozycja na informacje: teoria    
Możliwość podjęcia przyszłych działań z powodu poszukiwania informacji   
Występowanie dysonansu       
Mimowolny i wymuszony kontakt z informacją   
Podsumowanie       
7. Dowolna i mimowolna ekspozycja na informacje: dane   
Poszukiwanie informacji w fazie poprzedzającej podjęcie działania    
Redukcja dysonansu przez poszukiwanie informacji    
Mieszana struktura dobrowolnych odbiorców   
Reakcje na mimowolną ekspozycję na informacje     
Powstanie dysonansu jako wynik mimowolnej ekspozycji na informacje   
Eksperyment badający ekspozycję na informacje    
Wyniki      
Podsumowanie    
8. Rola poparcia społecznego: teoria    
Redukcja dysonansu wypływającego ze społecznego braku zgodności  
Rozpowszechnianie pogłosek     
Negacja rzeczywistości     
Masowe nawracanie     
9. Rola poparcia społecznego: dane dotyczące procesu wywierania wpływu
    
Proces wywierania wpływu prowadzący do redukcji dysonansu   
Dysonans prowadzący do inicjowania procesów wywierania wpływu   
10. Rola poparcia społecznego: dane dotyczące zjawisk masowych   
Redukcja dysonansu przez pogłoski     
Zachowywanie bezzasadnych przekonań     
Masowe nawracanie    
11. Podsumowanie i sugestie na przyszłość    
Kilka uwag na temat różnic osobowościowych    
Niektóre efekty zmiany statusu i roli      
Zakres teorii dysonansu       
Bibliografia    
Indeks nazwisk     
Indeks rzeczowy      
 
228 stron, Format: 13.8x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - TEORIA SPOŁECZNEGO UCZENIA SIĘ BANDURA A.
 
  - INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH KUBACKA-JASIECKA D.
 
  - NATURA EMOCJI PODSTWOWE ZAGADNIENIA EKMAN P. DAVIDSON R.J.
 
  - DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY. PALUCHOWSKI W.J.
 
  - PSYCHOLOGIA EMOCJI ŁOSIAK W.
 
  - INTERWENCJA KRYZYSOWA GREENSTONE J. LEVITON SH.
 
  - NIE DLA ZYSKU DLACZEGO DEMOKRACJA POTRZEBUJE HUMANISTÓW NUSSBAUM M.C.
 
  - GDY PROROCTWO ZAWODZI KONIEC ŚWIATA KTÓRY NIE NASTĄPIŁ FESTINGER L.
 
  - EMOCJE UJAWNIONE EKMAN P.
 
  - PSYCHOLOGIA STRESU ŁOSIAK W.
 
  - PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH STRELAU J.
 
  - PSYCHOLOGIA KURS SKRÓCONY JAMES W.
 
  - PSYCHOLOGIA EMOCJI RED. LEWIS M. HAVILAND-JONES J.M.
 
  - GOTOWANIE DLA GEEKÓW POTTER J.
 
  - PSYCHOLOGIA POZYTYWNA TRZEBIŃSKA E.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |