| 
  
 METODY PODEJŚCIA PROCESOWEGO W ORGANIZACJACH TEORIA I PRAKTYKA
 BITKOWSKA A. WEISS E.  wydawnictwo: VIZJA PRESS & IT , rok wydania 2015, wydanie I    cena netto: 71.50  Twoja cena  67,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody podejścia procesowego w organizacjach
Teoria i praktyka
 
Problematyka podejścia procesowego, wykorzystywanych metod i narzędzi stanowi
podstawę wielu rozważań i dyskusji naukowych badaczy, jak również praktyków.
Metodologiczne podstawy zostały ukształtowane na podstawie klasycznych rozwiązań
organizatorskich, takich jak: graficzne techniki planowania i przebiegu procesów, w
szczególności procesów produkcyjnych, analizę wartości organizacji, jak również
szkoły prakseologicznej wybitnych polskich teoretyków.
 
Przedmowa  
 
Rozdział 1. Dyskurs o walorach poznawczych zarządzania i zarządzania
procesowego (Kazimierz Doktór)  
1.1. Wprowadzenie  
1.2. Naukowe zarządzanie a zarządzanie procesowe  
1.3. Spór o epistemologię, metodologię i aksjologię  
1.4. Zarządzanie procesowe jako nowy paradygmat  
1.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 2. Diagnoza procesów zachodzących w strukturze szkoły wyższej
(Elżbieta Weiss)  
2.1. Wprowadzenie  
2.2. Stan i struktura wyższych uczelni w Polsce  
2.3. Kształtowanie procesów zachodzących w szkole wyższej  
2.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 3. Ocena jakości procesu kształcenia w szkolnictwie wyższym
(Elżbieta Weiss, Rafał Wyszyński)  
3.1. Wprowadzenie  
3.2. Proces dydaktyczny i jego elementy  
3.3. Założenia badania jakości procesu dydaktycznego  
3.4. Wyniki badań procesu dydaktycznego  
3.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 4. Procesowo zorientowane kształcenie studentów na kierunku
bezpieczeństwo narodowe (Włodzimierz Chojnacki)  
4.1. Wprowadzenie  
4.2. Czynniki wzrostu jakości bezpieczeństwa narodowego  
4 3. Zarys definiowania procesu badania jakości w bezpieczeństwie narodowym 
4.4. Perspektywy oceny jakości kształcenia studentów bezpieczeństwa narodowego  
4.5. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja jako istotne wyznaczniki jakości  
4.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 5. Metoda BOST - instrumentem analizującym relację w podejściu
procesowym (Stanisław Borkowski)  
5.1. Wprowadzenie - źródła zarządzania w stylu Toyoty  
5.2. Charakterystyka Toyotaryzmu  
5.3. Zasady zarządzania Toyoty  
5.4. Zakres metody BOST  
5.5. Metodologia w badaniach BOST  
 
Rozdział 6. Znaczenie standaryzacji procesów w zasadzie 2 zarządzania Toyoty
(Marcel Lizak)  
6.1. Wprowadzenie  
6.2. Metodyka badań  
6.3. Charakterystyka zmiennej niezależnej  
6.4. Prezentacja uzyskanych wyników  
6.5. Analiza statystyczna wyników metody BOST  
6.6. Grafy korelacyjne  
6.7. Budowa szeregu ważności podmiotowych czynników  
6.8. Podsumowanie  
 
Rozdział 7. Struktura stylów kierowania realizowanych przez właścicieli
procesów branży metalowej (Monika Dondeła)  
7.1. Wprowadzenie  
7.2. Prezentacja badanego przedsiębiorstwa  
7.3. Cel i metodyka badań  
7.4. Prezentacja wyników badań BOST - analiza statystyczna  
7.5. Analiza korelacyjna  
7.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 8. Analiza procesu współpracy z dostawcami w przedsiębiorstwie
branży metalowej (Barbara Pająk)  
8.1. Wprowadzenie  
8.2. Charakterystyka respondentów przedsiębiorstwa branży metalowej  
8.3. Prezentacja uzyskanych wyników  
8.4. Struktura ocen ważności czynników opisujących koncepcję rozwoju firmy  .
Analiza statystyczna wyników opisujących zasadę 11 zarządzania Toyoty  
8.5. Analiza korelacyjna identyfikacji rozbieżności ocen jako funkcja cech 
respondentów  
8.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 9. Znaczenie jakości w misji przedsiębiorstwa w branży spożywczej
(Kamila Adamus)  
9.1. Wprowadzenie  
9.2. Przemysł spożywczy a doskonalenie jakości  
9.3. Charakterystyka podmiotu badań  
9.4. Metodyka badawcza  
9.5. Prezentacja próby badawczej  
9.6. Znaczenie jakości jako czynnika misji przedsiębiorstwa  
9.7. Jakość jako element doskonalenia przedsiębiorstwa branży spożywczej  
9.8. Podsumowanie  
 
Rozdział 10. Proces założenia i rozwoju firmy rodzinnej (Ewa Barbara
King, Kevin King)  
10.1. Wprowadzenie  
10.2. Cykl życia przedsiębiorstwa rodzinnego  
10.3. Cykl życia produktu  
10.4. Powstanie i działalność Biura Ekonomiczno - Rachunkowego - studium przypadku  
10.5. Czym jest Biuro Ekonomiczno - Rachunkowe Ewa King Olaf King S.C. dziś? 
10.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 11. Podejście procesowe w wybranych koncepcjach zarządzania
(Małgorzata Źródło-Loda)  
11.1. Wprowadzenie  
11.2. Istota podejścia procesowego  
11.3. Benchmarking  
11.4. Outsourcing  
11.5. Łańcucha wartości M.E. Portera  
11.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 12. Podejście procesowe do zarządzania projektem w edukacji
(Elżbieta Weiss, Monika Wojdyłło)  
12.1. Wstęp  
12.2. Istota zarządzania projektem w edukacji  
12.3. Procesy w etapach projektu edukacyjnego 
12.4. Analiza projektu Równe szansę - einelusion w Sulejówku  
12.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 13. Podejście procesowe w zarządzaniu projektami branży budowlanej
(Dmytro Bulakh)  
13.1. Wprowadzenie  
13.2. Istota pojęcia projektu w branży budowlanej  
13.3. Identyfikacja procesów etapu projektu branży budowlanej  
13.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 14. Podejście procesowe w zarządzaniu Międzynarodowym Trybunałem
Arbitrażowym do spraw Sportu (Krystyna Kołodko)  
14.1. Wprowadzenie  
14.2. Międzynarodowy Trybunał Arbitrażowy do spraw Sportu jako instytucja 
międzynarodowa rozstrzygająca spory sportowe  
14.3. Reguły organizacyjne CAS w kontekście jego niezależności  
14.4. Właściwość jurysdykcji Szwajcarskiego Trybunału Federalnego  
14.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 15. Podejście procesowe w procedurze budżetowania unijnego
(Marcel Lizak) 
15.1. Wprowadzenie 
15.2. Istota procesu budżetowania unijnego 
15.3. Struktura i przebieg procesu budżetowania unijnego  
15.4. Dynamika dochodów i wydatków budżetu unijnego 
15.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 16. Teoria i praktyka procesu outsourcingu w polskich przedsięborstwach
(Elżbieta Weiss, Sławomir Jarka, Agnieszka Biernat-Jarka) 
16.1. Wprowadzenie  
16.2. Ewolucja rozwoju outsourcingu w literaturze przedmiotu  
16.3. Wykorzystanie outsourcingu w badaniach empirycznych  
16.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 17. Outsourcing procesów we współczesnych organizacjach
(Agnieszka Bitkowska, Izabella Michalska, Joanna Ratajska-Żyła)  
17.1. Wprowadzenie  
17.2. Istota i klasyfikacja współczesnego outsourcingu  
17.3. Oustsourcing procesów biznesowych  
17.4. Model dojrzałości współpracy w outsourcingu  
17.5. Uwarunkowania procesu outsourcingu  
17.6. Outsourcing procesów biznesowych w praktyce  
17.7. Podsumowanie  
 
Rozdział 18. Zastosowanie Lean Management w procesie technologii chemicznej (Damian
Bińkiewicz)  
18.1. Wprowadzenie  
18.2. Marnotrawstwo w koncepcji Lean Management  
18.3. Doskonalenie w koncepcji Lean Management  
18.4. Lean Management w technologii chemicznej produkcji biopaliw  
18.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 19. Model procesu wdrażania innowacji technologicznych w
przedsiębiorstwach (Krzysztof Kolterman)  
19.1. Wprowadzenie  
19.2. Istota modelu procesu wdrażania innowacji  
19.3. Zasady absorpcji innowacji przez przedsiębiorstwa  
19.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 20. Proces wdrażania innowacji na przykładzie firmy ubezpieczeniowej
PZU S.A (Agnieszka Bitkowska, Adam Jakubowicz)  
20.1. Wprowadzenie  
20.2. Istota procesu innowacyjnego  
20.3. Przebieg wdrażania procesu innowacyjnego na przykładzie PZU SA  
20.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 21. Kaizen jako metoda ciągłych innowacji na świecie i w Polsce
(Elżbieta Weiss, Krzysztof Kościółek)  
21.1. Wprowadzenie  
21.2. Istota metody Kaizen  
21.3. Cechy różnicujące Kaizen i innowację  
21.4. Różnice między japońskim a polskim zastosowaniem metody Kaizen  
21.5. Studium przypadku: metoda 5 razy dlaczego?  
21.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 22. Zarządzanie ryzykiem w jednostkach samorządu terytorialnego -
ujęcie procesualne (Agnieszka Bitkowska, Iwona E. Bogucka)  
22.1. Wprowadzenie  
22.2. Istota podejścia procesowego  
22.3. Proces zarządzania ryzykiem  
22.4. Zarządzania ryzykiem w jednostkach samorządu terytorialnego  
22.5. Zarządzanie ryzykiem w ujęciu procesualnym  
22.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 23. Zarządzanie zasobami ludzkimi - ujęcie funkcjonalne i procesowe
(Tadeusz Oleksyn)  
23.1. Wprowadzenie  
23.2. Istota zarządzania zasobami ludzkimi - o co w nim chodzi?  
23.3. Kto i jak zarządza zasobami ludzkimi?  
23.4. Zarządzanie procesowe i ZZLjako proces  
23.5. Przykład podejścia procesowego w ZZL  
23.6. ZZL w zarządzaniu zintegrowanym i w koncepcji sustainability  
23.7. Podsumowanie  
 
Rozdział 24. Nowe oblicze procesu kadrowego - uwarunkowania zmian
(Joanna M.Moczydłowska)  
24.1. Wprowadzenie  
24.2. Istota procesu kadrowego  
24.3. Proces kadrowy a zmiany demograficzne  
24.4. Wzrost znaczenia pracowników o wysokim potencjale  
24.5. Proces kadrowy jako płaszczyzna zarządzania relacjami z pracownikami 
24.6. Zmiany w procesie kadrowym  
24.7. Podsumowanie  
 
Rozdział 25. Procesowe podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
(Elżbieta Jędrych)  
25.1. Wprowadzenie  
25.2. Proces pozyskiwania pracowników i ich wchodzenie do organizacji  
25.3. Proces funkcjonowania w organizacji - przejścia pracownika przez organizację  
25.4. Proces wychodzenia pracowników z organizacji  
25.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 26. Analiza i ocena efektywności modelu zarządzania zasobami ludzkimi
według Dave Urlicha (Monika Nowakowska)  
26.1. Wprowadzenie  
26.2. Model ZZL według Dave Urlicha  
26.3. Ocena efektywności modelu partnerstwa biznesowego ZZL  
26.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 27. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako bariera w reorientacji
procesowej organizacji (Natalia Potoczek)  
27.1. Wprowadzenie  
27.2. Konsekwencje reorientacji procesowej organizacji dla zarządzania zasobami ludzkimi  
27/3. Wsparcie reorientacji procesowej w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi  
27.4. Kierunki zmian w zarządzaniu procesami personalnymi  
27.5. Podsumowanie  
 
Rozdział 28. Rola kompetencji miękkich w kształtowaniu procesu motywacji
pracowników zróżnicowanych pokoleniowo (Olga Rawa-Siarkowska, Barbara A.
Sypniewska)  
28.1. Wprowadzenie  
28.2. Zróżnicowanie pokoleniowe współczesnego rynku pracy  
28.3. Umiejętności komunikacji interpersonalnej  
28.4. Umiejętności rozwiązywania konfliktów  
28.5. Znaczenie motywacji i motywowania w środowisku wielopokoleniowym 
28.6. Podsumowanie  
 
Rozdział 29. Model zarządzania procesowego w Smart Cities (Jerzy
Szkutnik, Bartosz Soroczyński)  
29.1. Wprowadzenie  
29.2. Pomiar poziomu dojrzałości miast  
29.3. Procesy referencyjne jako element modelu oceny dojrzałości 
29.4. Podsumowanie  
 
Rozdział 30. Nurt procesowy we współczesnych metodach i koncepcjach
zarządzania (Agnieszka Bitkowska, Elżbieta Weiss)  
30.1. Wprowadzenie  
30.2. Koncepcje, metody i techniki zarządzania  
30.3. Podejście procesowe do zarządzania przedsiębiorstwem  
30.4. Procesowe metody i koncepcje zarządzania  
30.5. Podsumowanie 
 
416 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |