|

CHOREOGRAFIA I PANTOMIMA W ¦WIETLE PRAWA AUTORSKIEGO
FELCHNER K. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 99.00 Twoja cena 94,05 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Choreografia i pantomima w ¶wietle prawa autorskiego
Ksi±¿ka jest pierwsz± polsk± monografi± dotycz±c± autorskoprawnego statusu
choreografii i pantomimy oraz jedn± z nielicznych pozycji dotycz±cych tego zagadnienia w
literaturze polskiej i zagranicznej.
Autor przedstawia, tak¿e w perspektywie historyczno- i prawnoporównawczej, proces
jurydycznej emancypacji pojêcia choreografii i pantomimy prowadz±cy do uznania
choreografów i mimów za twórców (a tak¿e artystów wykonawców) w rozumieniu prawa
autorskiego.
Obok problematyki teoretycznej, autor porusza szereg kwestii praktycznych
dotycz±cych analizowanych kategorii utworów, m.in. problematykê umów licencyjnych,
funkcjonowania organizacji zbiorowego zarz±dzania i typowych przypadków naruszeñ praw
autorskich.
Umiejêtne po³±czenie analizy prawniczej z wieloma konkretnymi przyk³adami
dotycz±cymi choreografii i pantomimy sprawia, ze ksi±¿ka zainteresuje z pewno¶ci±
prawników - przedstawicieli ¶rodowisk akademickich i praktyków, przedstawicieli
¶rodowisk twórczych (choreografów, tancerzy) oraz pasjonatów tañca i pantomimy.
Wykaz wa¿niejszych skrótów
Wprowadzenie
Rozdzia³ I
Rozwój choreografii i pantomimy
1.Wprowadzenie
2.Choreografia
3.Pantomima
4.Podsumowanie
Rozdzia³ II
Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
1.Wprowadzenie
2.Pojêcie utworu w prawie autorskim (ze szczególnym uwzglêdnieniem utworu muzycznego)
2.1.Koncepcje budowy utworu
2.2.Przes³anki ochrony autorskoprawnej
2.3.Utwór zale¿ny, utwór inspirowany
3.Utwór choreograficzny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
3.1.Budowa utworu choreograficznego
3.2.Tre¶æ utworu choreograficznego
3.3.Oryginalno¶æ i indywidualno¶æ utworu choreograficznego
3.4.Ustalenie utworu choreograficznego
3.5.Utwór choreograficzny zale¿ny, utwór choreograficzny inspirowany
4.Utwór pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
4.1.Budowa utworu pantomimicznego
4.2.Tre¶æ utworu pantomimicznego
4.3.Oryginalno¶æ i indywidualno¶æ utworu pantomimicznego
4.4.Ustalenie utworu pantomimicznego
4.5.Utwór pantomimiczny zale¿ny, utwór pantomimiczny inspirowany
5.Podsumowanie
Rozdzia³ III
Ruch jako tworzywo utworów innych ni¿ taniec i pantomima (problemy
delimitacyjne)
1.Wprowadzenie
2.Sport
3.Tresura zwierz±t
4.Inne formy dzia³alno¶ci artystycznej
5.Podsumowanie
Rozdzia³ IV
Funkcjonowanie utworu choreograficznego i pantomimicznego jako elementu utworu
wspó³autorskiego, po³±czenia utworów do wspólnego rozpowszechniania, utworu
scenicznego, utworu audiowizualnego
1.Wprowadzenie
2.Utwór choreograficzny a utwór wspó³autorski i po³±czenie utworów do wspólnego
rozpowszechniania
2.1.Pojêcie utworu wspó³autorskiego i po³±czenia utworów do wspólnego
rozpowszechniania
2.2.Utwór choreograficzny a utwór wspó³autorski i po³±czenie utworów do wspólnego
rozpowszechniania
2.3.Utwór pantomimiczny a utwór wspó³autorski i po³±czenie utworów do wspólnego
rozpowszechniania
3.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór sceniczny. Choreograf i mim jako
re¿yser
3.1.Pojêcie utworu scenicznego. Re¿yser teatralny jako twórca w rozumieniu prawa
autorskiego
3.2.Utwór choreograficzny a utwór sceniczny. Choreograf jako re¿yser
3.3.Utwór pantomimiczny a utwór sceniczny. Mim jako re¿yser
4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór audiowizualny
4.1.Pojêcie utworu audiowizualnego i jego wspó³twórców
4.2.Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako element utworu audiowizualnego
5.Podsumowanie
Rozdzia³ V
Tre¶æ, obrót i naruszenie autorskich praw maj±tkowych i autorskich praw
osobistych do utworu choreograficznego i pantomimicznego
1.Wprowadzenie
2.Tre¶æ autorskich praw maj±tkowych i autorskich praw osobistych twórcy utworu
choreograficznego i pantomimicznego
3.Umowy dotycz±ce eksploatacji utworu choreograficznego i pantomimicznego
4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny w praktyce ZAiKS
5.Naruszenie autorskich praw maj±tkowych i autorskich praw osobistych do utworu
choreograficznego i pantomimicznego
6.Podsumowanie
Rozdzia³ VI
Choreografia i pantomima a prawa pokrewne
1.Wprowadzenie
2.Choreografia i pantomima a artystyczne wykonanie
2.1.Artystyczne wykonanie jako przedmiot prawa pokrewnego
2.2.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i choreograficznego dzie³a sztuki
ludowej
2.3.Artystyczne wykonanie utworu pantomimicznego i pantomimicznego dzie³a sztuki ludowej
2.4.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i pantomimicznego w praktyce ZASP
3.Choreografia i pantomima a editio princeps
4.Choreografia i pantomima a prawo do wydañ naukowych i krytycznych
5.Choreografia i pantomima a wideogram i nadanie programu
6.Podsumowanie
Rozdzia³ VII
Prawo do wizerunku jako subsydiarna p³aszczyzna ochrony utworu choreograficznego
i pantomimicznego i jego artystycznego wykonania
1.Wprowadzenie
2.Prawo do wizerunku
3.Ochrona wizerunku tancerza i mima
4.Podsumowanie
Zakoñczenie
Summary
Bibliografia
276 stron, Format: 13.0x20.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|