Marketing stanowi dziś ważne narzędzie pozyskiwania i sprawowania władzy.
Umiejętnie stosowany buduje wizerunek podmiotu politycznego, a przede wszystkim
umożliwia osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad rywalami w długim okresie. Może
także rozwijać więzi między politykiem i wyborcą, a tym samym wpływać na
podniesienie jakości życia publicznego.
Osiąganie przewagi na rynku politycznym powinno dokonywać się przez opracowanie i
wdrażanie skoordynowanych i dostosowanych do sytuacji politycznej strategii. Kwestiom tym
jest poświęcona ta publikacja. Zgromadzony w niej materiał multidyscyplinarny z zakresu
zarządzania strategicznego, marketingu, politologii i socjologii, ilustrowany najnowszymi
przykładami z życia publicznego, uświadamia złożoność zjawisk wpływających na
społeczny odbiór ugrupowania politycznego i osoby polityka.
W książce szczegółowo omówiono: rolę strategii w marketingu politycznym
specyfikę działań strategicznych w przestrzeni publicznej proces budowy założeń
strategicznych strategie instrumentalne (produktowe, cenowe, dystrybucyjne, promocyjne,
personalne), konkurencyjne i relacyjne stosowane na tym rynku nowe koncepcje tworzenia
przewagi konkurencyjnej problemy etyczne i inne wyzwania marketingu politycznego modelowe
rozwiązanie w zakresie współpracy polityków i wyborców, z wykorzystaniem najnowszych
osiągnięć techniki cyfrowej
Książka jest przeznaczona dla polityków, przedstawicieli mass mediów,
stowarzyszeń, związków zawodowych oraz innych podmiotów aktywnie włączających się
w procesy publiczne.
239 stron, B5, miękka oprawa