| 
  
 NEUROPSYCHOLOGIA KLINICZNA
 PĄCHALSKA M. KACZMAREK B.  wydawnictwo: PWN , rok wydania 2014, wydanie I    cena netto: 142.80  Twoja cena  135,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Neuropsychologia kliniczna
 
Podręcznik Neuropsychologia kliniczna. Od teorii do praktyki porządkuje najnowsze
osiągnięcia neuropsychologii klinicznej, wprowadza w złożone problemy, z jakimi
borykają się osoby z uszkodzeniami mózgu. 
Główna część książki została poświęcona analizie zaburzeń świadomości,
procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem
dynamiki i przenikania objawów. 
Przyjęty przez Autorów nowy paradygmat pracy mózgu, oparty na teorii
mikrogenetycznej, umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w dynamiczny
sposób. –Podręcznik został wzbogacony analizami przypadków z praktyki Autorów oraz
nowymi interpretacjami przypadków klasycznych.
 
Postaramy się udzielić odpowiedzi wiele pytań, jakie rodzą się w procesie diagnozy i
leczenia osób ze zróżnicowanymi uszkodzeniami mózgu. Naszym celem jest podniesienie
poziomu wiedzy i kompetencji specjalistów w zakresie nowych (i sprawdzonych)
paradygmatów badawczych oraz wynikającego z nich podejścia procesowego do diagnozy i
terapii pacjenta. 
Prezentowane wyniki badań uzyskaliśmy najczęściej wykorzystując nowe
neurotechnologie, co powinno przyczynić się do lepszego zrozumienia istoty spektrum
zaburzeń, jakie powstają w następstwie zróżnicowanych uszkodzeń mózgu. Mamy
nadzieję, że sprostamy wyzwaniom tej nowej ery w lecznictwie.
Z Wprowadzenia 
 
PRZEDMOWA 
 
WSTĘP  
Nowy paradygmat badawczy w neuropsychologii  
Co zaprezentowano w podręczniku?  
Ilustracje w podręczniku  
Dla kogo jest ten podręcznik?  
Podziękowania  
 
1. NARODZINY NEUROPSYCHOLOGII PROCESU 
1.1. Informacje ogólne  
1.2. Status neuropsychologii klinicznej  
1.3. Pierwsze próby zdefiniowania neuropsychologii - początki neuropsychologii procesu  
1.4. Neuropsychologia procesu na świecie  
1.5. Rosyjska szkoła neuropsychologii procesu  
1.6. Polska szkoła neuropsychologii procesu  
1.7. Podsumowanie  
 
2. JAK DZIAŁA MÓZG: OD STRUKTURY DO UMYSŁU  
2.1. Informacje ogólne  
2.2. Anatomia funkcjonalna mózgu  
2.3. Struktury układu nerwowego  
2.4. Modele mózgu  
2.5. Podstawowe funkcjonalne systemy mózgu  
2.6. Neuromodulatory procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania  
2.7. Podsumowanie  
 
3. ZMIENIAJĄCY SIĘ MÓZG: BIOLOGIA CZY ŚRODOWISKO?  
3.1. Informacje ogólne  
3.2. Przegląd teorii dotyczących istoty zjawiska plastyczności  
3.3. Plastyczność mózgu w rozwoju osobniczym JA w ciągu życia  
3.4. Badania nad możliwościami wykorzystania plastyczności mózgu w rehabilitacji
pacjentów z uszkodzeniami mózgu  
3.5. Podsumowanie  
 
4. NEUROOBRAZOWANIE MÓZGOWIA  
4.1. Informacje ogólne  
4.2. Techniki strukturalnego i funkcjonalnego obrazowania mózgu  
4.3. Technika fMRI w badaniach naukowych  
4.4. Kliniczne wykorzystanie potencjałów związanych ze zdarzeniem (ERPs)  
4.5. Podsumowanie  
 
5. OBJAW W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU  
5.1. Informacje ogólne  
5.2. Co to jest objaw?  
5.3. Formowanie się objawu u osób z dysfunkcjami mózgu  
5.4. Teoria objawu a proces diagnozy pacjenta  
5.5. Wpływ uszkodzenia lub choroby na mózg  
5.6. Podsumowanie  
 
6. CZAS W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU  
6.1. Informacje ogólne  
6.2. Rozumienie czasu w neuropsychologii procesu  
6.3. Złudzenia wzrokowe związane z czasem  
6.4. Okno czasu: czyli dlaczego żyjemy w przeszłości  
6.5. Niecodzienne wrażenia upływu czasu  
6.6. Neuropsychologiczna względność czasu  
6.7. Czas a samoorganizujący się umysł  
6.8. Mikrogenetyczny model percepcji czasu przez mózg/umysł  
6.9. Podsumowanie  
 
7. ŚWIADOMOŚĆ W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU  
7.1. Informacje ogólne  
7.2. Mikrogenetyczne ujęcie procesu uświadamiania sobie rzeczywistości  
7.3. Autorski model ujęcia istoty świadomości i samoświadomości  
7.4. Spektrum zaburzeń świadomości  
7.5. Spektrum zaburzeń samoświadomości  
7.6. Podsumowanie  
 
8. UWAGA W UJĘCIU NEUROPSYCHOLOGII PROCESU 
8.1. Informacje ogólne  
8.2. Definicja uwagi  
8.3. Znaczenie świadomości bodźców w procesie uwagi  
8.4. Systemowy model procesów uwagi  
8.5. Procesy percepcji niejawnej a system uwagi percepcyjnej  
8.6. Neurofizjologia procesów uwagi  
8.7. Mikrogenetyczna teoria uwagi  
8.8. Podsumowanie  
 
9. SYSTEM EMOCJONALNY: MODELOWANIE STOSUNKU DO SIEBIE I ŚWIATA 
9.1. Informacje ogólne  
9.2. Istota emocji z perspektywy neuropsychologii  
9.3. Neuroanatomia funkcjonalna emocji  
9.4. Klasyfikacja stanów i reakcji emocjonalnych 
9.5. Neuropsychologiczne podstawy emocji  
9.6. System nagrody  
9.7. Badania emocji technikami neuroobrazowania 
9.8. Wpływ uszkodzenia mózgowia na układ emocjonalny  
9.9. Zaburzenia emocjonalne a czynniki psychiczne i psychodynamiczne  
9.10. Mikrogenetyczny model emocji  
9.11. Podsumowanie  
 
10. SYSTEMY SENSORYCZNE A TWORZENIE OBRAZU SIEBIE I ŚWIATA  
10.1. Informacje ogólne  
10.2. Systemy sensoryczne  
10.3. Złudzenia świadomości bodźców 
10.4. Percepcja formy a szkoła psychologii postaci (Gestalt)  
10.5. Twórczy charakter percepcji  
10.6. Neurofizjologiczne modele działania systemów sensorycznych  
10.7. Topografia korowa w badaniach neurofizjologicznych  
10.8. System somatosensoryczny  
10.9. Model mechanizmów sensorycznych związanych z wykrywaniem zmian  
10.10. Mikrogenetyczny model percepcji  
10.11. Problematyka świadomości przetwarzania bodźców  
10.12. Podsumowanie  
 
11. SYSTEMY PAMIĘCI: KONCEPCJE W CIĄGŁYM POSZUKIWANIU  
11.1. Informacje ogólne  
11.2. Rozważania historyczne  
11.3. Istota pamięci  
11.4. Pamięć jako proces w neuropsychologii  
11.5. Genetyczne podstawy pamięci  
11.6. Neuronalne podstawy pamięci  
11.7. Modelowe ujęcia pamięci w neuropsychologii 
11.8. Neurofizjologiczne podstawy pamięci  
11.9. Systemy pamięci w ujęciu neurofizjologicznym  
11.10. Modelowe (funkcjonalne) ujęcia pamięci w neurofizjologii  
11.11. Podsumowanie  
 
12. SYSTEM WYKONAWCZY: OD MYŚLENIA DO DZIAŁANIA  
12.1. Informacje ogólne  
12.2. Historyczne ujęcie funkcji wykonawczych  
12.3. System wykonawczy  
12.4. Neurofizjologiczne aspekty funkcji wykonawczych  
12.5. Mikrogenetyczne ujęcie istoty funkcji wykonawczych  
12.6. Ocena zaburzeń funkcji wykonawczych w aspekcie prawnym  
12.7. Podsumowanie  
 
13. JĘZYK A KOMUNIKACJA INTRAPERSONALNA I INTERPERSONALNA  
13.1. Informacje ogólne  
13.2. Język - mowa - porozumiewanie się  
13.3. Mikrogenetyczny model komunikacji  
13.4. Składowe procesu komunikacji  
13.5. Język a myślenie  
13.6. Język a percepcja  
13.7. Język a pamięć  
13.8. Język jako proces  
13.9. Pragmatyka komunikacyjna  
13.10. Podsumowanie  
 
14. WZGLĘDNOŚĆ PRAW I PRAWD NAUKOWYCH 
14.1. Informacje ogólne  
14.2. Nowe i nienowe "odkrycia" naukowe  
14.3. Układ stanu spoczynku  
14.4. Spory dotyczące plastyczności mózgu  
14.5. Spory dotyczące natury mózgu  
14.6. Stereotypy w nauce  
14.7. Niepewność wiedzy  
14.8. Nowoczesne technologie w badaniach neuropsychologicznych  
14.9. Podsumowanie  
 
15. SŁOWNIK TERMINÓW 
 
16. LITERATURA 
 
480 stron, Format: 20.6x30.0cm, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - WPROWADZENIE DO NEUROPSYCHOLOGII KLINICZNEJ HERZYK A.
 
  - NEUROPSYCHOLGIA KLINICZNA WALSHA WALSH K. DARBY D
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |