| 
  
 KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W XXI W. CZYNNIKI WZROSTU  wydawnictwo: PWE , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 61.75  Twoja cena  58,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Konkurencyjność przedsiębiorstw w XXI w.
Czynniki wzrostu
 
W książce podjęto temat kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw. 
Autorzy skupili się na czynnikach stanowiących źródła przewag konkurencyjnych
oraz warunkach dalszego wzrostu konkurencyjności i umacniania pozycji rynkowej. 
W książce przedstawiono kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności
przedsiębiorstw, specyfikę konkurencyjności polskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych
i średnich przedsiębiorstw, wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw, czynniki
osiągania sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z
perspektywy menedżerów, spółki uczelniane jako mechanizm transferu wiedzy do
gospodarki, instrumenty finansowego wsparcia z Unii Europejskiej, determinanty trwałej
konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.
Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców,
a także pracowników naukowych uczelni i kierunków ekonomicznych. 
 
Wstęp 
 
Część I. Konkurencyjność przedsiębiorstw w teorii i praktyce 
 
1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw 
1.1. Wprowadzenie 
1.2. Rozwój koncepcji kapitału intelektualnego 
1.3. Struktura kapitału intelektualnego w kontekście wzrostu innowacyjności 
1.4. Kapitał intelektualny źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 
1.5. Podsumowanie 
 
2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw 
2.1. Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce - ujęcie statystyczne 
2.2. Wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw poprzez programy wsparcia ich rozwoju 
2.3. Polskie mikroprzedsiębiorstwa w pułapce bariery informacyjnej 
 
3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny
i perspektywy rozwoju 
3.1. Wybrane koncepcje strategii konkurencji i przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw 
3.2. Konkurencyjność MSP w Polsce - stan aktualny i perspektywy rozwoju 
 
4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym 
4.1. Wprowadzenie 
4.2. Pojęcie marki w świetle badań literaturowych 
4.3. Znaczenie funkcjonalności marki dla budowania pozycji konkurencyjnej 
4.4. Charakterystyka podmiotu badań 
4.5. Charakterystyka próby badawczej 
4.6. Analiza wyników badań empirycznych 
4.7. Podsumowanie 
 
5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z
perspektywy menedżerów 
5.1. Wprowadzenie 
5.2. Czynniki konkurencyjności w ujęciu modelowym 
5.3. Postrzeganie czynników sukcesu przez menedżerów - wyniki badań empirycznych 
5.4. Podsumowanie 
 
6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury
naukowo-badawczej - w kontekście konkurencyjności 
6.1. Wprowadzenie 
6.2. Charakterystyka realizowanych projektów w ramach działania 2.4 LRPO 
6.3. Rozwiązanie funkcjonowania nowo wybudowanej infrastruktury w formie operatorów -
spółek uczelnianych 
6.4. Mechanizm transferu wiedzy do gospodarki i transferu korzyści ekonomicznych 
6.5. Lubuskie centra innowacji a inteligentne specjalizacje regionu i RPO Lubuskie 2020 
6.6 Podsumowanie 
 
Część II. Rekomendacje teoretyczne dla kształtowania konkurencyjności w
sektorze rolno-żywnościowym 
 
7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki
rolnej z lat 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020 
7.1. Wprowadzenie 
7.2. Materiał, cel i zakres badań 
7.3. Charakterystyka ogólnych celów i zadań Wspólnej Polityki Rolnej 
7.4. Kryteria i tryb finansowania Wspólnej Polityki Rolnej 
7.5. Kształtowanie systemów wsparcia dla płatności bezpośredniej (2007-2013 i
2014-2020) 
7.6. Finansowanie programów rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007-2013 w stosunku do
lat 2014-2020 
7.7. Podsumowanie 
 
8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.
Ujęcie teoretyczne 
8.1. Wprowadzenie 
8.2. Podstawy teoretyczne konkurencyjności 
8.3. Konkurencyjność na poziomie krajów 
8.4. Konkurencyjność na poziomie przemysłu i przedsiębiorstwa 
8.5. Trwała konkurencyjność łańcucha żywnościowego - założenia koncepcji 
8.6. Podsumowanie 
 
Literatura 
Wykaz autorów  
 
158 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |