| 
  
 ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE WYBRANE ASPEKTY
 ŻUBER R.  wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 61.89  Twoja cena  58,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Wybrane aspekty
 
Publikacja zawiera wiedzę z zakresu strategii innowacji w przedsiębiorstwie oraz
wyniki badań empirycznych czynników zarządczych innowacyjności. Zwraca uwagę na
szczególną rolę w zarządzaniu innowacjami kierownictwa oraz rolę i cechy menedżera
innowacji w przedsiębiorstwie. Wskazuje podstawową wiedzę dla kierownika z zakresu
planowania przedsięwzięcia innowacyjnego, zasad współpracy i organizacji zespołów w
ramach działalności innowacyjnej, podstawowe źródła finansowania i ekonomiczne
aspekty działalności innowacyjnej. Przedstawia rolę metod twórczego poszukiwania rozwiązań
dla praktyki i kadry kierowniczej zajmującej się problematyką innowacji, genezę i
charakterystykę inwentyki, podział i klasyfikację metod inwentycznych, zasady
organizacji i pracy zespołów inwentycznych oraz skuteczność tworzenia innowacji w
przedsiębiorstwie z wykorzystaniem inwentyki.
Pokazano zastosowanie drzew decyzyjnych w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi
i opcje realne w zarządzaniu projektami innowacyjnych technologii, prezentując wybrane
modele wyceny opcji oraz zastosowanie opcji realnych w wycenie patentu i w wycenie prac
badawczo-rozwojowych. 
 
Książka zawiera również analizę i ocenę efektywności i skuteczności narzędzi
wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw z wybranych krajów UE, szczególnie zwracając
uwagę na rozwiązania instytucjonalne wspomagające innowacyjność przedsiębiorstw i
stosowane narzędzia prawne. 
 
Ostatnia część książki zwraca uwagę na wzrastającą rolę wewnętrznej komunikacji
w przedsiębiorstwie jako podstawy skutecznego zarządzania i sprawnego przebiegu procesów
innowacji, jej modele, szczególnie narzędzia komunikacji online i kształtowanie jej
procesu przy ich wykorzystaniu. 
 
Publikacja może być przydatna dla kadry kierowniczej zarządzającej innowacjami oraz
przedsięwzięciami badawczo-rozwojowymi, a także dla studentów Wydziałów Zarządzania
i Wydziałów Inżynierii Produkcji politechnik, uniwersytetów oraz wyższych szkół
niepublicznych, szczególnie w ramach przedmiotów: zarządzanie innowacjami, zarządzanie
strategiczne, zarządzanie projektami, metody twórczego poszukiwania rozwiązań,
transfer technologii. Autorami są osoby pracujące i współpracujące z Zakładem
Zarządzania Innowacjami, kierowanym przez prof. nzw. dr. hab. inż. Ryszarda Żubera
Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. 
 
Od autorów 
 
1. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie  
Danuta Rojek 
1.1. Istota strategii innowacji 
1.2. Podstawowe rodzaje strategii innowacji 
1.2.1. Klasyfikacja strategii innowacji według kryterium intensywności badań i rozwoju 
1.2.2. Klasyfikacja strategii innowacji według R. Milesa i C. Snowa 
1.3. Współczesne koncepcje strategii innowacji 
1.3.1. Strategia błękitnego oceanu 
1.3.2. Strategia innowacji otwartej 
1.3.3. Strategia niszy innowacji 
1.4. Tworzenie, wdrażanie i monitoring strategii innowacji w przedsiębiorstwie 
1.4.1. Monitoring strategii innowacji 
1.5. Czynniki zarządcze innowacyjności - wyniki badań empirycznych 
1.5.1. Uzasadnienie podjęcia badań własnych 
1.5.2. Opis metodyki badań własnych 
1.5.3. Charakterystyka opisowa badanych przedsiębiorstw 
1.5.4. Strategiczne czynniki zarządcze innowacyjności przedsiębiorstw Wnioski 
Bibliografia 
 
2. Innowacje otwarte a struktura sieciowa - ujęcie teoretyczne  
Krystyna Lamparska 
2.1. Tradycyjne i nowoczesne podejście do innowacji 
2.2. Charakterystyka struktury sieciowej 
2.3. Realizacja innowacji otwartych w strukturze sieciowej 
Bibliografia 
 
3. Organizacyjne aspekty zarządzania przedsięwzięciami innowacyjnymi w
przedsiębiorstwie  
Ryszard Żuber 
3.1. Manager Innowacji w organizacji - jego cechy i rola 
3.2. Planowanie przedsięwzięcia innowacyjnego 
3.3. Współpraca i organizacja zespołów w ramach działalności innowacyjnej 
3.3.1. Organizacja sieciowa działalności innowacyjnej 
3.3.2. Inicjatywa klastrowa 
3.3.3. Organizacja zespołów wirtualnych 
3.3.4. Transfer technologii 
3.3.5. Ochrona własności intelektualnej 
3.3.6. Współpraca wewnątrzorganizacyjna 
3.4. Źródła finansowania i ekonomiczne aspekty działalności innowacyjnej 
Bibliografia 
 
4. Inwentyka - tworzenie innowacji od strony metodycznej  
Marcin Bednarski 
4.1. Geneza i charakterystyka inwentyki 
4.2. Podział i klasyfikacja metod inwentycznych 
4.3. Zasady organizacji i pracy zespołów inwentycznych 
4.4. Skuteczność tworzenia innowacji w firmie z wykorzystaniem inwentyki 
Bibliografia 
 
5. Zastosowanie drzew decyzyjnych i opcji realnych w zarządzaniu projektami
innowacyjnych technologii  
Tomasz Krawczyk 
5.1. Zastosowanie drzew decyzyjnych w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi 
5.2. Opcje realne w zarządzaniu projektami innowacyjnych technologii 
5.3. Modele wyceny opcji 
5.3.1. Model Blacka-Scholesa 
5.3.2. Model dwumianowy 
5.4. Zastosowanie opcji realnych w wycenie patentu 
5.5. Zastosowanie opcji realnych w wycenie prac badawczo-rozwojowych 
5.6. Dyskusja nad wybranymi modelami 
Bibliografia 
 
6. Analiza i ocena efektywności i skuteczności narzędzi wspomagania
innowacyjności przedsiębiorstw w wybranych krajach UE  
Tadeusz Kubik 
6.1. Podstawa oceny efektywności narzędzi wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw w
wybranych krajach UE 
6.2. Narzędzia wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw w Czechach 
6.2.1. Zarządzanie innowacjami 
6.2.2. Agencja Techniki i Technologii Republiki Czeskiej (TA CR) 
6.3. Narzędzia wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw w Holandii 
6.3.1. Zarządzanie innowacjami 
6.3.2. Królewska Holenderska Akademia Sztuki i Nauki (KNAW) 
6.3.3. Holenderski Instytut Badań Naukowych (NWO) 
6.3.4. Fundacja Technologiczna STW 
6.3.5. Agencja NL 
6.4. Narzędzia wspomagania innowacyjności przedsiębiorstw w Wielkiej Brytanii 
6.4.1. Zarządzanie innowacjami 
6.4.2. Departament ds. Biznesu, Innowacji i Umiejętności (BIS) 
6.4.3. Rada Strategii ds. Technologii (TSB) 
6.4.4. Instytut Wspierania Edukacji Wyższej w Angli (Higher Education Funding Council for
England - HEFCE) 
6.4.5. Research Councils UK - Rady Badawcze UK 
Bibliografia 
 
7. Wspieranie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw - narzędzia
wewnętrznej komunikacji on-line  
Anna Kubicka 
7.1. Rola komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie 
7.2. Modele przepływu informacji 
7.3. Wybrane narzędzia on-line stosowane w komunikacji wewnętrznej 
Bibliografia 
 
Spis tabel 
 
Spis rysunków  
 
234 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |