| 
  
 MITY MARKETINGOWE MARKETING BEZ BZDUR ILUZJI I FAŁSZYWYCH ZAŁOŻEŃ
 POGORZELSKI J.  wydawnictwo: GAB , rok wydania 2016, wydanie IIIcena netto: 66.39  Twoja cena  63,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mity marketingowe
Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń
 
Dużo się zmieniło
w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja
będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa.
Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych
działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań
rynkowych.  
 
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być
patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej
wiedzy i prowadzonych obserwacji. ?Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły,
żeby się sprzedało? ? to model porażki. 
Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulac czy doskonalenie metod pomiaru ROI.
Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekal do światów, które
oferują im spełnianie marzeń.  
Wychodząc z powyższych założeń,
autor - ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej - przedstawia
nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na
temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości. 
Po ujawnieniu i odrzuceniu
mitów zaprezentowano świeże, nieraz rewolucyjne teorie i praktyki dotyczące: 
  istoty marketingu,
   
  komunikacji marketingowej,
   
  zarządzania marką,
   
  strategii marketingowych,
   
  tworzenia relacji z nabywcami,
   
  kariery w marketingu.
   
 
  
Książka przeznaczona jest dla wszystkich marketingowców, którzy chcąc osiągnąć
sukces zawodowy i zapewnić prawdziwy rozwój swojej firmie, dostrzegają szansę w
odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań.  
 
Spis treści: 
O autorze 
 
Wstęp 
 
TROCHĘ O SAMYCH ZAŁOŻENIACH MARKETINGU 
 
Istnieją konkretne działania gwarantujące sukces, a sztuka polega na ich znalezieniu 
Marketing polega na zaspokajaniu potrzeb 
Najważniejsze badania to badania wizerunku, bo wizerunek jest podstawowym dobrem
marketingu 
Inicjatywa w marketingu należy do firm działających na rynku 
Marketing jest branżowy 
Produkty marketingu są ludziom potrzebne do szczęścia 
Istnieje rzeczywistość obiektywna i rzeczywistość marketingowa 
Forma jest ważniejsza od treści 
Wszystkie działania marketingowe prowadzą do sprzedaży 
Nie ma nic za darmo 
Wszystko jest tym, na co wygląda 
 
GENERALNIE O KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ 
 
Rzeczywistość daje się zaklinać 
Wiarygodność buduje się za pomocą komunikacji 
Stereotypizacja odbiorcy komunikatu nie ma znaczenia dla jego skuteczności 
Komunikacja powinna pokazywać rzeczywistość lepszą, niż jest 
Wystarczy okazać zrozumienie odbiorcy w komunikacji 
Racjonalna ocena emocjonalnych komunikatów ma sens  
Emocje angażuje się przez ich pokazywanie 
Nowe media to uzupełnienie tradycyjnych narzędzi komunikacji 
 
RACZEJ O ZARZĄDZANIU MARKĄ 
 
Jesteśmy właścicielami naszej marki 
Pozycjonowanie to kwestia słowa lub zdania 
Głównie reklama buduje marki 
Ludzie uczestniczą w świecie marki 
Marka to twór statyczn 
Osobowość marki opisuje się przymiotnikami 
Opowieści to bajki dla dzieci 
Komentarze i opinie ludzi zagrażają marce 
Budowanie marki to proces "coś za coś" 
Celebryci są lekiem na wizerunek marki 
Maksymalne angażowanie zmysłów jest tym, o co chodzi w brandingu sensorycznym 
Marka zawsze powinna być celem marketingu 
 
GŁÓWNIE O STRATEGII 
 
Innowacja rozwiązuje wszystkie problemy 
Istnieje jedna interesująca grupa docelowa 
Segmentacja demograficzna lub psychograficzna jest najlepszym punktem wyjścia w
projektowaniu strategii 
CSR jest źródłem przewagi konkurencyjnej 
Wyróżnianie się jest zero-jedynkowe: albo się wyróżniasz, albo nie 
 
MNIEJ WIĘCEJ O NABYWCACH 
 
Ludzie chcą być edukowani 
Powinniśmy się koncentrować na korzyściach indywidualnych 
Doświadczenie to uśmiech na twarzy 
Zastawianie na klienta pułapek nie psuje doświadczenia 
Sklep musi być elegancki 
Ludzie chcą jak najmniej wydawać 
Klient jest głupi 
 
PRZEWAŻNIE O KARIERZE W MARKETINGU 
 
Linia podziału między ciekawym i nieciekawym marketingiem przebiega między produkcją
własnych reklam a ich adaptacją 
Sterylna inspiracja prowadzi do zdobycia każdej potrzebnej wiedzy 
Karierę robi się przez doskonalenie jednego typu zachowań 
Zdystansowana postawa daleko mnie zaprowadzi 
Jest skuteczne, bo zawsze tak to robiliśmy 
 
SPORO O SPOSOBIE MYŚLENIA I DZIAŁANIA 
 
Strategia to strategia, a reklama to reklama i w zasadzie najlepsza jest najtańsza 
W poważnej i uporządkowanej kulturze rodzą się najlepsze pomysły 
Można dobrze funkcjonować bez odpowiedzi na zasadnicze pytania 
Wystarczy specjalista od marketingu do dobrego zarządzania marketingiem 
Sukces w marketingu jest zero-jedynkowy 
Perswazja jest najskuteczniejszym mechanizmem marketingu 
Analizy zza biurka i sesje burzy mózgów zastępują prawdziwy kontakt z klientem 
Spełnianie standardu automatycznie oznacza spełnianie wszystkich oczekiwań rynku 
Eksperci zewnętrzni wiedzą lepiej 
Pomiar efektywności jest główną funkcją marketingu 
Wszystko będzie OK, gdy będziesz głaskał klienta po głowie z jednej strony, a kopał
go w tyłek z drugiej 
Odpowiedzialność za strategię marki można zrzucić na firmę zewnętrzną 
Biznesem rządzą twarde kryteria 
Przede wszystkim muszę bronić mojej własności 
Działania krótkookresowe wystarczą do utrzymania wzrostu 
Stary sposób zarządzania marketingiem nadal się sprawdza 
Im bardziej wszystko się zmienia, tym bardziej pozostaje takie samo 
 
Po wszystkim 
 
Literatura  
 
264 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |