| 
  
 EDUKACJA KOBIET KOBIETY W EDUKACJI SZKICE HISTORYCZNO-PEDAGOGICZNE
 DORMUS K. WŁOCH A. WOJNIAK J.  wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 40.75  Twoja cena  38,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja kobiet kobiety w edukacji
Szkice historyczno-pedagogiczne
 
Rzut oka na otaczającą nas rzeczywistość, zwłaszcza w przypadku tak silnie
sfeminizowanego zawodu, jakim jest nauczyciel, pozwala niezwykle łatwo dojść do
wniosku, że kobietom i nauce wyjątkowo po drodze. Tymczasem to, co oglądamy jako
rzeczywistość zastaną, jest produktem stosunkowo świeżym, zjawiskiem w skali
historycznej nowym i – z trudem wywalczonym. Dość przypomnieć, że Maria
Skłodowska-Curie to nie tylko wybitna polska fizyczka, ale i pierwsza na świecie kobieta
z tytułem doktora nauk, a przecież od czasów Marii dzieli nas zaledwie sto lat. 
My również tę świadomość mamy, dlatego wśród najnowszych publikacji Oficyny
Wydawniczej Impuls widnieje Edukacja kobiet. Kobiety w edukacji. Szkice
historyczno-pedagogiczne napisane pod red. Katarzyny Dormus, Anny Włoch i Justyny
Wojniak.  
Prezentowana książka składa się z trzech części, poświęconych kolejno edukacji
polskich dziewcząt w epoce oświecenia, angielskiemu szkolnictwu spod znaku katolicyzmu
oraz wojującej epoce aktywistek i bojowniczek edukacji w Stanach Zjednoczonych pierwszej
połowy XX wieku. Tezy autorek osadzone są głęboko w kontekście epoki, czy mowa o
ideach oświeceniowych Jeana-Jacques’a Rousseau, anglosaskich wystąpieniach Geralda
Grace’a, wreszcie – artykułach Mary O. Nutting, jednej z lepiej rozpoznawalnych
pionierek w dziedzinie kształcenia amerykańskich dziewcząt. 
 
Słowo wstępne  
 
Rozdział I 
Społeczeństwo polskie doby oświecenia wobec problemu edukacji dziewcząt 
 
Wprowadzenie 
1.1. Problem edukacji kobiet w literaturze zachodnioeuropejskiej XVII i XVIII wieku  
1.2. Prasa warszawska lat 60. i 70. XVIII wieku 
1.3. Działalność Komisji Edukacji Narodowej 
1.4. Literatura czasów stanisławowskich 
Zakończenie  
Bibliografia 
 
Rozdział II 
Elitarne szkoły dla dziewcząt w Anglii – historia i współczesność 
Rola Kościoła katolickiego w rozwoju edukacji kobiet w Anglii i Walii  
 
Wprowadzenie 
2.1. Zarys historii szkolnictwa w Anglii 
2.2. Szkolnictwo katolickie w Anglii oraz jego wpływ na rozwój edukacji kobiet  
2.2.1. Działalność Mary Ward (1585–1645) 
2.2.2. Działalność pedagogiczna Madeleine Sophie Barat (1779–1865) i Janet Erskine
Stuart (1857–1914)  
2.3. Edukacja dziewcząt w Anglii 
2.4. Elitarne szkoły dla dziewcząt we współczesnej Anglii 
2.4.1. Katolickie szkoły dla dziewcząt we współczesnej Anglii 
 
Zakończenie  
Bibliografia  
 
Rozdział III 
Aktywistki, bojowniczki, pionierki 
Edukacja kobiet, kobiety w edukacji w Stanach Zjednoczonych XIX i XX wieku 
 
Wprowadzenie 
3.1. Edukacja prawem kobiety – dziedzictwo Mary Wollstonecraft  
3.2. „Jak kształcić nasze córki”. Amerykańskie seminaria i kolegia dla kobiet w
XIX wieku 
3.3. „Złota era kobiet” w amerykańskiej polityce edukacyjnej (1900–1945) 
 
Zakończenie  
 
Bibliografia 
Summary  
Indeks nazwisk  
 
172 strony, Format: 16.1x23.5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - NIEBIESKI HISTORIA KOLORU PASTOUREAU M.
 
  - SYSTEM MODY BARTHES R.
 
  - DYNASTIE KTÓRE STWORZYŁY LUKSUS YANN KERLAU
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |