| 
  
 REKLAMA JAKO SZTUKA POWTÓRZEŃ
 RYŁKO-KURPIEWSKA A.  wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 38.69  Twoja cena  36,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Reklama jako sztuka powtórzeń
 
Pod względem merytorycznym analizę tematu dokonaną przez dr Annę
Ryłko-Kurpiewską oceniam bardzo wysoko, przeprowadzona została w sposób wnikliwy,
interdyscyplinarny, z iście benedyktyńską pracowitością i dokładnością, którą
łatwo można dostrzec, podążając za poszczególnymi etapami analizy. […] Książka
powinna stać się lekturą na kierunkach studiów językoznawczych, kulturoznawczych,
dziennikarskich i z zakresu komunikacji społecznej. Powinna także znaleźć zastosowanie
w praktycznych działaniach z zakresu marketingu i promocji.
Dr hab. Teresa Sasińska-Klas, prof. nadzw. UJ 
 
Dr Anna Ryłko-Kurpiewska jest specjalistką z zakresu języka
reklamy, wykładowcą akademickim związanym z kierunkiem dziennikarstwo i komunikacja
społeczna od momentu jego powstania na Uniwersytecie Gdańskim. Kieruje specjalnością
reklama i public relations oraz Podyplomowymi Studiami Reklama i Marketing Medialny.
Pomysłodawczyni i członkini kapituły konkursu Medi@stery (na najlepszą pracę
magisterską z wiedzy o mediach) oraz członkini kapituły międzynarodowego konkursu
„Literacki Debiut Roku”. Członkini Zespołu Etyki Słowa Rady Języka Polskiego PAN i
Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Redaktorka kilku monografii dotyczących
procesu komunikacji w mediach, autorka książki „Dzieci jako odbiorcy reklamy
telewizyjnej” oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych 
poświęconych reklamie. Od wielu lat realizuje projekty komercyjne w zakresie tworzenia
tekstów reklamowych, doradztwa i ekspertyz związanych z komunikacyjnymi aspektami
reklamy, tworzeniem nazw i logotypów. 
 
Wstęp 
 
1. Powtarzanie w języku i myśleniu potocznym 
1.1. Powtarzanie tych samych działań przez jedną osobę 
1.2. Powtarzanie treści cudzych i naśladowanie czyichś działań 
1.3. Powtarzanie jako przekazywanie wiadomości celem powtórzenia jej przez kogoś  
1.4. Powtarzanie, a powtarzalność. "Coś się powtarza, następuje jedno po
drugim" 
 
2. Powtórzenie, różnica, seria. Filozoficzno-muzyczne korzenie powtórzenia i
ich znaczenie w refleksji nad reklamą 
2.1. Gjentagelsen, repetition, iterability - czyli o filozoficzne genealogii powtórzenia 
2.1.1. Od intertekstualności ku odwróconej mimesis 
2.2. Muzyczny rodowód powtórzenia. Seryjność w reklamie przez pryzmat refleksji
Umberto Eco 
2.2.1. Powtórzenie w świecie opowieści. O baśni jako tworzywie reklamowych fabuł 
2.2.2. Dlaczego bajka? 
2.2.3. Struktura bajki magicznej i anatomia reklamy 
2.2.4. Dopowiadanie według wzoru, czyli jak odbiorca tworzy opowieści 
2.3. Powtórzenie w reklamie. W stronę klasyfikacji 
 
3. Rama wyobrażeniowa, schemat, scenariusz. Językowe oblicza powtórzeń w
reklamie 
3.1. Teoria ram na gruncie semantyki kognitywnej i komunikatywizmu  
3.2. Ramowanie w teorii reklamy i jego podłoże 
3.3. Ramy i reklama komercyjna 
3.3.1. Dostosowanie do rytmu życia i sposobu postrzegania odbiorców. Ramowanie w
reklamach żywności 
3.3.2. Przeziębienie to "nie choroba" Ramowanie w reklamach leków
przeciwbólowych i preparatów przeciw grypie 
3.3.3. Specyfika ram i ich funkcje w reklamach kierowanych do dzieci 
 
4. Powtórzenie przez pryzmat muzyki i architektury. O wrażeniu symetrii obecnym
w nazwach i logotypach 
4.1. Znaczenie i typy symetrii 
4.1.1. Specyfika rytmu i j ego postrzeganie 
4.1.2. Symetria zwierciadlana i jej przejawy odnoszone do budowy ludzkiego ciała 
4.1.3. Powtórzenie, antropocentryzm i "złote proporcje" 
 
5. Reklamowe powtórzenia w świetle badań psychologii 
5.1. Uczenie się a kolejność prezentowania przekazów 
5.2. Powtórzenie a uczenie się 
5.3. Powtórzenie i pamięć 
5.4. Pamięć autobiograficzna i pojęcie wspomnienia 
 
6. Powtórzenie w świecie ekonomii i marketingu 
6.1. "Powtórzenie mechaniczne" i częstotliwość emisji reklamy 
6.2. Reklama krocząca, czyli powtarzanie za odbiorcą. Nowe oblicza "powtórzeń
mechanicznych" 
6.3. Powtórzenie w świecie wirusów i plotek 
6.4. Między ekonomią a teorią komunikacji, czyli kto po kim lub z kim powtarza i
dlaczego to robi 
 
Zakończenie  
Aneks  
Bibliografia  
Spis rycin 
 
470 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |