| 
  
 PRAWA DZIECKA W PRZESTRZENI EDUKACYJNO-SPOŁECZNEJ
 BABICKA-WIRKUS A. SURINA I.  wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 40.75  Twoja cena  38,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Prawa dziecka w przestrzeni edukacyjno-społecznej
 
Celem książki jest przede wszystkim ukazanie złożoności i wielowymiarowości
problematyki praw dziecka i praw człowieka, a także faktycznego ich poszanowania w
przestrzeni życia edukacyjno-społecznego. 
Oprócz zaprezentowania obszarów, w których prawa te występują w formie narracji,
a nie rzeczywistego poszanowania, istotne jest również ukazanie pozytywnych praktyk
implementacji praw dziecka i człowieka w codzienności życia szkolnego i społecznego. Z
tego też względu książka adresowana jest w głównej mierze do profesjonalistów,
którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą.
Niniejsza publikacja składa się z tekstów skoncentrowanych głównie wokół
rozpatrywania praw dziecka i praw człowieka w ich wymiarze procesualnym, praktycznym.
Zagadnienia poruszone w poszczególnych rozdziałach nie oddają w pełni złożoności
tego problemu, ale prezentują istotne jego przejawy. Ukazują wielowymiarowość i
kontrowersyjność poszanowania praw człowieka i dziecka zarówno w przestrzeni życia
szkolnego, jak i w systemie wychowawczo-resocjalizacyjnym. Znaczące jest, że autorzy
rozdziałów to przedstawiciele świata nauki i praktyki, reprezentujący różne
dyscypliny wiedzy: pedagogikę, socjologię, psychologię, politologię.
W pierwszej części książki problematyka praw człowieka i dziecka została osadzona
w kontekście edukacyjnym. Laura Koba w swoim tekście omawia znaczenie edukacji dla
propagowania i realizacji idei praw człowieka i dziecka. Autorka podkreśla wagę
kształtowania, szczególnie wśród młodych ludzi, świadomości tych praw jako
niezmiernie istotnej dla tworzenia społeczeństw demokratycznych. Jednak rzeczywisty stan
tej edukacji odbiega daleko od ideału, ponieważ jest ona często prowadzona
niedokładnie i przez osoby do tego nieprzygotowane. 
Druga część książki ogniskuje się wokół problematyki praw dziecka w systemie
wychowawczo-resocjalizacyjnym. Tekst Iryny Suriny porusza zagadnienie eurosieroctwa,
które w wyniku migracji zarobkowej rodziców stało się poważnym problemem m.in. w
Polsce, w Mołdawii, na Ukrainie i na Litwie. Autorka prezentuje ten problem w kontekście
sieroctwa społecznego, które wiąże się z brakiem zaspokojenia podstawowych potrzeb
dziecka, takich jak bezpieczeństwo, poczucie bycia kochanym. Poczucie opuszczenia przez
najbliższych niesie ze sobą dalekosiężne skutki zarówno dla sfery psychicznej, jak i
społecznej funkcjonowania młodego człowieka. 
 
Wprowadzenie 
 
Część I Prawa człowieka i prawa dziecka a wyzwania zmieniającej się
rzeczywistości edukacyjnej 
 
Laura Koba 
Prawa człowieka. Wybrane zagadnienia i problemy 
 
Maria Czerepaniak-Walczak 
Prawa człowieka i prawa dziecka w kształceniu nauczycieli - potrzeby i
możliwości 
 
Maria Groenwald 
Szkoła milczących praw dziecka 
 
Anna Babicka-Wirkus 
Miejsce praw dziecka w prawie szkolnym. Studium przypadku 
 
Marek Michalak 
Korczakowskie prawo do społecznej partycypacji dziecka Dziecięce obywatelstwo 
 
Nuria Simó-Gil, Alba Parareda-Pallarcs, Itxaso Tellado 
Nauka demokracji w szkole - doświadczenia na rzecz aktywnej edukacji
obywatelskiej 
 
Leszek Pawelski 
Parlament Uczniowski jako instytucja ochrony praw dziecka 
 
Część II Prawa dziecka w systemie wychowawczo-resocjalizacyjnym 
 
Iryna Surina 
Eurosieroctwo jako przejaw dezorganizacji społecznej 
 
Łukasz Wirkus 
Wymiar sprawiedliwości przyjazny dziecku - działalność kuratorów sądowych
dla nieletnich w Polsce i USA 
 
Krzysztof Stasiak 
Udział kuratora sądowego w wykonywaniu prawa do kontaktu z dzieckiem 
 
Ewa Piotrów 
Sytuacja dzieci i ich matek odbywających karę pozbawienia wolności w
przywięziennych domach dla matki i dziecka 
 
Paweł Kozłowski 
Przestrzeń podmiotowości i teleologii w diagnozie resocjalizacyjnej nieletnich.
Konstrukcja Kwestionariusza Celów Życiowych Młodzieży 
 
Przemysław Kaca, Seweryn Paściak 
Twórcza resocjalizacja poprzez hip-hop jako przykład respektowania praw dziecka 
 
Bibliografia 
Nasi Autorzy  
 
270 stron, Format: 16.0x23.5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - DIAGNOZA I OCHRONA DZIECKA Z TRAUMĄ ROZWOJOWĄ W POLSKIM SYSTEMIE PRAWA HELIOS J. JEDLECKA W.
 
  - PRAWA DZIECKA KONTEKSTY PRAWNE I PEDAGOGICZNE ANDRZEJEWSKI M. RED.
 
  - DZIECIŃSTWO DOŚWIADCZENIE BEZ ŚWIATA JACYNO M. SZULŻYCKA A.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |