|

POCZUCIE PODMIOTOWOŚCI PEDAGOGÓW SZKOLNYCH A ICH OSOBOWOŚCIOWE WYZNACZNIKI PRACY
WIERZEJSKA J. wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 44.75 Twoja cena 42,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Poczucie podmiotowości pedagogów szkolnych a ich osobowościowe wyznaczniki pracy
Problematyka podjęta w książce jest niezwykle aktualna i
wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Pedagog szkolny jest nie tylko doradcą i
konsultantem, mediatorem i terapeutą, opiekunem i wychowawcom, ale także osobą współpracującą
z różnymi instytucjami wspomagającymi szkołę w realizacji jej funkcji. Podmiotowość
stanowi niezbędny warunek właściwego pełnienia przez niego roli zawodowej oraz warunek
indywidualnego rozwoju profesjonalnego [...]. Publikacja ta wpisuje się w nurt myślenia
o pedagogu szkolnym jako kreatorze nowatorskich działań wychowawczych, spełniającym
kluczową rolę w systemie pracy opiekuńczej i wychowawczej w środowisku szkolnym [...].
Przedstawione mi do oceny opracowanie uważam za niezwykle przejrzyste, spójne, logiczne
i dopracowane pod względem procedury badawczej oraz analizy danych empirycznych.
Zastosowane metody i techniki badawcze o dużych walorach psychometrycznych dostarczyły
rzetelnego materiału empirycznego, który w sposób profesjonalny został opracowany
[...]. Sądzę, że praca spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników oraz wydatnie
wzbogaci rynek księgarski o cenną publikację dotyczącą funkcjonowania zawodowego
pedagogów szkolnych.
Z recenzji Prof. dr. hab. Waldemara Furmanka
Wstęp
Rozdział I
Podmiotowość jako przedmiot refleksji naukowej
1. Podmiotowość - analiza pojęcia
2. Wybrane koncepcje podmiotowości
2.1. Problem podmiotowości w rozważaniach filozoficznych
2.2. Podmiotowość w ujęciu socjologicznym
2.3. Podmiotowość w koncepcjach psychologicznych
2.4. Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna
Rozdział II
Podmiotowość pedagogów w środowisku szkolnym
1. Środowisko pracy pedagoga szkolnego i jego poczucie podmiotowości
2. Deskryptory poczucia podmiotowości pedagogów
2.1. Poczucie koherencji
2.2. Poczucie sprawowania kontroli
2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej
2.4. Poczucie własnej skuteczności
Rozdział III
Osobowościowe wyznaczniki pracy pedagogów
1. Pojęcie osobowości zawodowej pedagoga
2. Wybrane wymiary osobowości zawodowej pedagoga
2.1. Orientacja zawodowa
2.2. Zachowania zawodowe
2.3. Kompetencje społeczne
2.4. Natura psychologiczna
Rozdział IV
Metodologiczne założenia badań
1. Przedmiot i cel badań
2. Problemy badawcze i hipotezy robocze
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4. Teren badań oraz charakterystyka badanych osób
Rozdział V
Poczucie podmiotowości badanych pedagogów szkolnych
1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych
2. Deskryptory poczucia podmiotowości badanych
2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów
2.2. Poczucie kontroli (sprawstwa) badanych osób
2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych pedagogów
2.4. Poczucie skuteczności badanych pedagogów
3. Podsumowanie
Rozdział VI
Wybrane wymiary osobowości zawodowej badanych pedagogów
1. Orientacja zawodowa badanych osób
2. Zachowania zawodowe badanych pedagogów
3. Kompetencje społeczne badanych osób
4. Natura psychologiczna badanych pedagogów
5. Podsumowanie
Rozdział VII
Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich
orientacją zawodową
1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich orientacja zawodowa
2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich
orientacją zawodową
2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa
2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa
2.3. Poczucie odpowiedzialności badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa
2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa
3. Podsumowanie
Rozdział VIII
Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich
zachowaniami zawodowymi
1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich zachowania zawodowe
2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich
zachowaniami zawodowymi
2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe
2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe
2.3. Poczucie odpowiedzialności badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe
2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe
3. Podsumowanie
Rozdział IX
Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich
kompetencjami społecznymi
1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich kompetencje społeczne
2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich
kompetencjami społecznymi
2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne
2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne
2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych a ich kompetencje społeczne
2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne
3. Podsumowanie
Rozdział X
Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich
naturą psychologiczną
1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich natura psychologiczna
2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich
naturą psychologiczną
2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich natura psychologiczna
2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich natura psychologiczna
2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych pedagogów a ich natura psychologiczna
2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich natura psychologiczna
3. Podsumowanie
Zakończenie
Spis tabel
Spis wykresów
Bibliografia
324 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.
|