| 
  
 PAŃSTWO SZKOŁA KLASY
 SADURA P.  wydawnictwo: WYD KRYTYKI POLIT , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 39.89  Twoja cena  37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Państwo, szkoła, klasy 
 
Szkoła przekazuje następnym pokoleniom kulturę i tym samym wzmacnia lub osłabia
nierówności społeczne. 
Polityka edukacyjna staje się więc polem ścierania się interesów klasowych. 
Jednocześnie relacje klasowe nierzadko przesądzają o sukcesie bądź porażce reform
oświatowych. 
System edukacyjny odgrywa kluczową rolę w procesie odtwarzania struktur władzy i
społeczeństwa. 
Za sprawą symboliki, którą nasycony jest program nauczania, państwo przestaje być
zbiorem instytucji i staje się wyobrażoną całością. 
Szkoły, przedszkola i świetlice stanowią „naczynia włosowate” państwa i mogą
(re)definiować wspólnotę. 
Odwołując się do koncepcji zarządzania publicznego, etnografii państwa i
socjologii Pierre'a Bourdieu, Przemysław Sadura śledzi związki między państwem,
szkołą i strukturą klasową.
Na podstawie analiz teoretycznych i wyników własnych badań, opisuje kolejne próby
reformowania oświaty, traktowanej jako mechanizm reprodukcji społecznej. 
 
WPROWADZENIE  
Nota bibliograficzna  
Podziękowania  
Badania stanowiące źródło danych użytych w tekście  
 
ROZDZIAŁ 1. SIŁA I SŁABOŚĆ PAŃSTWA. W POSZUKIWANIU PERSPEKTYWY 
Wprowadzenie  
Tradycje teoretyczne  
Państwa mocne i słabe. Koncepcja Joela Migdała  
Program badawczy: propozycje  
Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ 2. MODEL PAŃSTWA A FUNKCJONOWANIE SYSTEMU EDUKACYJNEGO 
Wprowadzenie  
Przemiany administracji publicznej w Polsce po 1989 roku  
Między państwem a rynkiem. System edukacyjny w Polsce  
Klasowy wymiar procesu przekazywania szkół. Studia przypadku  
Model instytucjonalny systemu edukacji  
Podsumowanie  
 
ROZDZIAŁ 3. DWA SPOJRZENIA NA NIERÓWNOŚCI W SYSTEMIE EDUKACJI 
Wprowadzenie 
Nierówności społeczne w systemie edukacyjnym: zagadnienia wstępne 
Przyczyny, przejawy i konsekwencje nierówności na poszczególnych szczeblach systemu
edukacyjnego  
Klasowe style edukacyjne we współczesnej Polsce  
Podsumowanie  
 
ROZDZIAŁ 4. UNIWERSYTET I KLASOWE STYLE STUDIOWANIA 
Wprowadzenie  
Banany i "brudni"  
Les miracules i kapitał emocjonalny  
Swoboda wyboru i wybór swobody  
Pokolenie E versus stracona generacja 
Podsumowanie  
 
ROZDZIAŁ 5. NIECHCIANE REFORMY. KONFLIKTY WOKÓŁ ZMIAN W SYSTEMIE EDUKACJI W
POLSCE 
Wprowadzenie  
Punkty za pochodzenie  
Jak powstały gimnazja. Reforma 1999 roku 
Rząd kontra rodzice. Reforma sześciolatków  
Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ 6. KLASY LUDOWE WOBEC SZKOŁY I SYSTEMU EDUKACJI W POLSCE 
Wprowadzenie  
Od fordyzmu do postfordyzmu  
Młode pokolenie chłopów i robotników w II Rzeczypospolitej i Polskiej 
Rzeczypospolitej Ludowej  
Młode pokolenie klasy ludowej w III Rzeczypospolitej  
Podsumowanie  
 
ROZDZIAŁ 7. EMIGRACJA DO WIELKIEJ BRYTANII JAKO NATURALNY EKSPERYŞMENT
EDUKACYJNY 
Wprowadzenie  
Migracje jako laboratorium społeczne  
Brytyjskie szkoły w epoce przemian  
Doświadczenia szkolne Polaków z Lewisham 
Klasy społeczne i wybory szkolne 
Szkoły, jednostki i sieci społeczne  
Podsumowanie  
 
ROZDZIAŁ 8. REFORMA EDUKACYJNA PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI. SILNE PAŃSTWO W BUDOWIE
 
Wprowadzenie  
Ukryty program reformy. Ewaluacja ex ante  
Populizm 2.0. Jak być konserwatywno-narodowym socjalistą?  
Podsumowanie. Silne państwo i przyszłość systemu edukacji  
 
308 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - REPRODUKCJA ELEMENTY TEORII SYSTEMU NAUCZANIA BOURDIEU P. PASSERON J.
 
  - STYLE ŻYCIA I PORZĄDEK KLASOWY W POLSCE GDULA M. SADURA P. RED.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |