| 
  
 PODSTAWY ZARZ¡DZANIA TEORIA I ÆWICZENIA
 ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA A. RED.  wydawnictwo: GAB , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 68.30  Twoja cena  64,89 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Podstawy zarz±dzania
Teoria i æwiczenia
 
Podrêcznik jest wynikiem wieloletnich do¶wiadczeñ dydaktycznych autorów z Katedry
Zarz±dzania Politechniki £ódzkiej. Przedstawiono w nim najwa¿niejsze zagadnienia
zwi±zane z zarz±dzaniem wspó³czesnymi organizacjami. Informacje teoretyczne
uzupe³nione s± o zestaw æwiczeñ. Maj± one ró¿norodn± formê, od analizy studiów
przypadków, poprzez gry mened¿erskie, testy samooceny, odgrywanie ról, a¿ po dyskusje,
dziêki czemu pozwalaj± nabyæ Czytelnikowi ró¿norodne umiejêtno¶ci.
Publikacja jest skierowana do studentów zarz±dzania, ekonomii, administracji,
logistyki, polityki spo³ecznej. Mo¿e stanowiæ tak¿e cenne ¼ród³o wiedzy dla
przedsiêbiorców i mened¿erów, dziêki usystematyzowaniu podstawowych pojêæ i
wyja¶nieniu najwa¿niejszych problemów, z którymi spotykaj± siê podczas realizacji
trudnego procesu zarz±dzania. 
 
„Ksi±¿ka zosta³a stworzona na podstawie niezwykle bogatej literatury przedmiotu. Pod
wzglêdem merytorycznym i dydaktycznym napisana jest wzorowo”. 
prof. zw. dr hab. Kazimierz Zimniewicz 
 
Podrêcznik zawiera materia³y do wyk³adu w formie prezentacji PowerPoint do pobrania ze
strony nieoczywiste.pl. Bêd± one przydatne studentom w utrwaleniu wiedzy, a nauczycielom
akademickim mog± s³u¿yæ jako pomoc dydaktyczna podczas prowadzenia zajêæ. 
 
Wstêp 
 
1. Istota procesu zarz±dzania 
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 
1.1. To¿samo¶æ nauk o zarz±dzaniu 
1.2. Pojêcie i cechy procesu zarz±dzania 
1.3. Funkcje i p³aszczyzny zarz±dzania 
1.4. Pytania i polecenia 
1.5. Æwiczenie w formie dyskusji: Kodeks dobrych zasad zarz±dzania 
 
2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu 
Anna Adamik, Marek Matejun 
2.1. Istota i cechy organizacji 
2.2. Typy organizacji w teorii i praktyce gospodarczej 
2.3. Otoczenie organizacji 
2.4. Pytania i polecenia 
2.5. Æwiczenie w formie studium przypadku: Analiza form organizacji 
 
3. Ewolucja nauk o zarz±dzaniu 
Stefan Lachiewicz, Marek Matejun 
3.1. Klasyczne teorie zarz±dzania 
3.2. Podej¶cia integruj±ce dorobek klasyczny - kierunek systemowy i sytuacyjny 
3.3. Wybrane wspó³czesne koncepcje zarz±dzania 
3.4. Pytania i polecenia 
3.5. Æwiczenie w formie testu wiedzy 
 
4. Role i kompetencje mened¿erskie 
Stefan Lachiewicz, Anna Walecka 
4.1. Cechy i formy pracy kierowników we wspó³czesnych organizacjach 
4.2. Role i zadania kierownicze 
4.3. Kompetencje kadry kierowniczej 
4.4. Pytania i polecenia 
4.5. Æwiczenie w formie gry i testu samooceny: Odgrywanie ról i ocena predyspozycji
kierowniczych 
 
5. Planowanie w organizacji 
Katarzyna Szymañska 
5.1. Istota i funkcje planowania w organizacji 
5.2. Etapy i zasady planowania 
5.3. Rodzaje planów w organizacji 
5.4. Pytania i polecenia 
5.5. Æwiczenie w formie studium przypadku: B³êdy w procesie planowania 
 
6. Strategia przedsiêbiorstwa 
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 
6.1. Pojêcie, poziomy i rodzaje strategii 
6.2. Podstawy analizy strategicznej 
6.3. Opracowywanie i realizacja strategii 
6.4. Pytania i polecenia 
6.5. Æwiczenie w formie studium przypadku: Analiza SWOT 
 
7. Podejmowanie decyzji 
Anna Adamik, Micha³ Nowicki 
7.1. Istota procesu decyzyjnego 
7.2. Rodzaje decyzji 
7.3. Techniki podejmowania decyzji 
7.4. Pytania i polecenia 
7.5. Æwiczenie w formie mapy my¶li: Podejmij w³a¶ciw± decyzjê 
 
8. Organizowanie dzia³alno¶ci przedsiêbiorstwa 
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 
8.1. Pojêcie, elementy i funkcje struktury organizacyjnej 
8.2. Zasady budowy i cechy struktur organizacyjnych 
8.3. Czynniki strukturotwórcze 
8.4. Pytania i polecenia 
8.5. Æwiczenie w formie projektu: Budowanie struktury organizacyjnej 
 
9. Typy struktur organizacyjnych 
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 
9.1. Kryteria ró¿nicowania struktur organizacyjnych 
9.2. Klasyczne struktury organizacyjne 
9.3. Podstawowe i nowoczesne struktury organizacyjne 
9.4. Pytania i polecenia 
9.5. Æwiczenie w formie studium przypadku: Ocena struktury organizacyjnej firmy Morning
Star Company 
 
10. Podstawy motywowania pracowników 
Anna Walecka 
10.1. Istota motywacji i motywowania pracowników 
10.2. Teorie motywacji i motywowania 
10.3. Proces motywowania pracowników i jego elementy 
10.4. Pytania i polecenia 
10.5. Æwiczenie w formie testu samooceny: Ocena motywacji do osi±gniêæ 
 
11. Metody i narzêdzia motywowania personelu 
Anna Adamik, Micha³ Nowicki 
11.1. Metody motywowania pracowników 
11.2. Materialne narzêdzia motywowania 
11.3. Niematerialne narzêdzia motywowania 
11.4. Pytania i polecenia 
11.5. Æwiczenie w formie projektu: Projektowanie systemu kafeteryjnego 
 
12. Przywództwo i style kierowania 
Stefan Lachiewicz, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 
12.1. ¬ród³a w³adzy i zasady jej sprawowania 
12.2. Przywództwo i cechy przywódców 
12.3. Style kierowania i sytuacyjne modele przywództwa 
12.4. Pytania i polecenia 
12.5. Æwiczenie w formie gry: Przywództwo i praca w zespole 
 
13. Kontrola w organizacji 
Sylwia Flaszewska, Katarzyna Szymañska 
13.1. Istota i funkcje kontroli w organizacji 
13.2. Rodzaje i fazy kontroli 
13.3. Efektywno¶æ i skuteczno¶æ kontroli 
13.4. Pytania i polecenia 
13.5. Æwiczenie w formie posteru: Zasady i metody kontroli 
 
14. Komunikacja w zarz±dzaniu 
Anna Walecka 
14.1. Istota i modele procesu komunikowania siê 
14.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna 
14.3. Komunikacja wewnêtrzna organizacji 
14.4. Pytania i polecenia 
14.5. Æwiczenie w formie scenki: Percepcja i bariery w procesie komunikacji 
 
15. Kulturowy kontekst zarz±dzania 
Katarzyna Szymañska 
15.1. Pojêcie, sk³adniki i funkcje kultury organizacyjnej 
15.2. Rodzaje kultury organizacyjnej 
15.3. Czynniki kszta³tuj±ce kulturê organizacyjn± 
15.4. Pytania i polecenia 
15.5. Æwiczenie w formie dyskusji: Analiza kultury organizacyjnej ró¿nych typów
organizacji 
 
16. Etyka i spo³eczna odpowiedzialno¶æ biznesu 
Anna Adamik, Micha³ Nowicki 
16.1. Etyka w procesach zarz±dzania 
16.2. Podstawy koncepcji spo³ecznej odpowiedzialno¶ci biznesu 
16.3. Narzêdzia realizacji spo³ecznej odpowiedzialno¶ci przedsiêbiorstw 
16.4. Pytania i polecenia 
16.5. Æwiczenie w formie dyskusji: ¦wiadomo¶æ i rozpoznawalno¶æ kampanii z zakresu
spo³ecznej odpowiedzialno¶ci biznesu 
 
Test 
Bibliografia 
Indeks 
O redaktorze naukowym  
 
572 strony, Format: 17.0x24.0, oprawa miêkka Osoby kupuj±ce tê ksi±¿kê wybiera³y tak¿e:  
   - ORGANIZACJA I ZARZ¡DZANIE PODSTAWY WIEDZY MENED¯ERSKIEJ PRZYBY£A M.
 
 
Ksiêgarnia nie dzia³a. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |