Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa
Prognozowanie, polegające na
przewidywaniu przyszłych trendów dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i jego
otoczenia, jest dziś niezbędnym elementem budowy strategii firm. 
W książce przedstawiono
szczegółowo metody, które zdaniem autorów mogą znaleźć najszersze zastosowanie w
dzisiejszej praktyce gospodarczej, dostarczając niezbędnych informacji na potrzeby
decyzji w dziedzinie zarządzania sprzedażą i finansami. 
Kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z prognozowaniem obejmuje
między innymi: 
  - prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących w
    sprzedaży oraz pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju,
 
  - prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II
    rodzaju oraz modele nieformalne,
 
  - prognozowanie w zarządzaniu finansami,
 
  - prognozowanie i symulacje finansowe w obszarze budżetowania kapitałowego,
 
  - prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi,
 
  - prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa.
 
Publikacja dostarcza gotowych, sprawdzonych rozwiązań, w większości z
wykorzystaniem najnowszej wersji programu STATISTICA, szczegółowo opisanych i
uzupełnionych przykładami ich zastosowania. 
Zawarty w niej materiał będzie więc zarówno bogatym źródłem wiedzy dla
studentów kierunków ekonomicznych, jak i cenną pomocą dla menedżerów tworzących
prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. 
Spis treści:
O autorach 
str. 9
Wstęp 
str. 11
Część I. Wprowadzenie 
str. 13
1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie 
str. 15
1.1. Potrzeba prognozowania w przedsiębiorstwie 
str. 15
1.2. Główne pojęcia i podstawy prognozowania 
str. 20
1.3. Proces budowy prognoz 
str. 22
2. Retrospektywne dane prognostyczne 
str. 37
2.1. Pojęcie i postacie danych 
str. 37
2.2. Pojęcie i zadania statystycznej obróbki i eksploracyjnej analizy danych 
str. 38
2.3. Jednowymiarowe szeregi czasowe 
str. 41
2.3.1. Statystyczna obróbka danych 
str. 41
2.3.2. Eksploracyjna analiza danych 
str. 50
2.4. Wielowymiarowe szeregi czasowe 
str. 58
2.4.1. Statystyczna obróbka danych 
str. 58
2.4.2. Eksploracyjna analiza danych 
str. 66
Część II. Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą 
str. 75
3. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych w sprzedaży - modele
formalne I rodzaju 77
3.1. Modele szeregów czasowych 
str. 80
3.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem sprzedaży 
str. 82
3.2.1. Modele naiwne 
str. 82
3.2.2. Modele średniej ruchomej 
str. 83
3.2.3. Prosty model wygładzania wykładniczego 
str. 85
3.3. Modele szeregów czasowych z trendem w sprzedaży 
str. 89
3.3.1. Modele analityczne 
str. 89
3.3.2. Modele wygładzania wykładniczego dla szeregów czasowych z trendem 
str. 100
3.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi w sprzedaży 
str. 104
3.4.1. Metoda wskaźników 
str. 105
3.4.2. Analiza harmoniczna 
str. 109
3.4.3. Modele wygładzania wykładniczego dla szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi 
str. 111
3.5. Modele ARMA i ARIMA 
str. 117
4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących
pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju 
str. 138
4.1. Modele ekonometryczne 
str. 138
4.1.1. Budowa modelu 
str. 139
4.1.2. Wybór zmiennych objaśniających modelu 
str. 140
4.1.3. Wybór postaci analitycznej modelu 
str. 143
4.1.4. Estymacja i weryfikacja modelu 
str. 147
4.1.5. Konstruowanie prognozy 
str. 156
4.1.6. Określanie i ocena strategii przedsiębiorstwa 
str. 163
4.1.7. Ekonometryczne modele wahań sezonowych 
str. 163
4.1.8. Regresja ważona 
str. 165
4.1.9. Regresja logitowa i probitowa 
str. 166
4.1.10. Regresja krokowa 
str. 168
4.2. Drzewa regresyjne 
str. 172
4.3. Modele analogowe 
str. 177
4.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi 
str. 182
4.5. Testy rynkowe 
str. 186
5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II
rodzaju 
str. 189
5.1. Modele oparte na założeniu o trendzie w sprzedaży 
str. 189
5.2. Modele oparte na założeniu o powiązaniu sprzedaży z wpływającymi na nią
czynnikami 
str. 192
5.3. Modele oparte na założeniu o subiektywnym rozkładzie prawdopodobieństwa zmiennej
prognozowanej 
str. 197
6. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele nieformalne 
str. 205
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą 
str. 205
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa 
str. 207
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa 
str. 207
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców 
str. 209
7. Korygowanie, kombinacja i budowa ostatecznych prognoz sprzedaży 
str. 211
7.1. Korygowanie prognoz 
str. 211
7.2. Kombinacja prognoz 
str. 212
7.3. Budowa ostatecznej prognozy sprzedaży 
str. 214
Część III. Prognozowanie w zarządzaniu finansami 
str. 219
8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa 
str. 221
Pojęcia wstępne 
str. 221
Źródła danych 
str. 222
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa 
str. 226
8.3.1. Wstępna analiza sprawozdań finansowych 
str. 226
8.3.2. Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych 
str. 236
8.3.3. Inne metody oceny sytuacji finansowej 
str. 243
9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie 
str. 245
9.1. Planowanie a prognozowanie finansowe 
str. 245
9.2. Podstawowe pojęcia prognozowania finansowego 
str. 249
9.3. Proces budowy prognoz finansowych w przedsiębiorstwie 
str. 253
10. Prognozowanie i symulacje w obszarze budżetowania kapitałowego 
str. 258
10.1. Prognozowanie przepływów pieniężnych z inwestycji 
str. 258
10.2. Konstrukcja sprawozdań finansowych pro forma 
str. 265
11. Prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi przedsiębiorstwa 
str. 275
11.1. Prognozowanie zapasów 
str. 275
11.2. Prognozowanie należności 
str. 278
11.3. Prognozowanie zobowiązań 
str. 281
11.4. Prognozowanie wpływów i wydatków gotówkowych. Budżet gotówki 
str. 284
12. Prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa 
str. 294
12.1. Metody prognozowania kondycji finansowej 
str. 294
12.2. Systemy wczesnego ostrzegania (SWO) 
str. 295
12.3. System wczesnego ostrzegania oparty na monitorowaniu szeregu czasowego wskaźnika
finansowego 
str. 298
12.4. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw 
str. 306
12.4.1. Istota prognozowania bankructwa 
str. 306
12.4.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa 
str. 308
12.4.3. Dobór zmiennych do modelu prognostycznego 
str. 314
12.4.4. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa
przedsiębiorstw 
str. 333
Tablice statystyczne 
str. 349
Bibliografia 
str. 367
Indeks 
str. 375
380 stron, B5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.