|

UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW PRZYWÓDZTWO MARKETING BUDŻET
VOSS G. DREWNIAK R. GOŹDZIEWSKA-NOWICKA A. POSADZIŃSKA I. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 39.90 Twoja cena 37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw
Przywództwo, marketing, budżet
Książka „Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw - Przywództwo,
marketing, budżet" - stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora
małych i średnich przedsiębiorstw.
Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju,
należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia,
poprawienie dynamiki eksportu, a przede wszystkim na skuteczne konkurowanie polskiej
gospodarki na rynku europejskim.
W publikacji szczegółowej analizie poddano:
• determinanty funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw,
• rolę przywództwa i umiejętność budowania zaangażowania pracowników,
• specyfikę działalności marketingowej i budowania wartości marki w sektorze małych
i średnich przedsiębiorstw,
• prowadzenie sprawozdawczości finansowej w sektorze małych i średnich
przedsiębiorstw,
• kompetencje z zakresu finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw
z wybranych projektów Unii Europejskiej.
Wstęp
Rozdział 1
Rozwój i znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw
1.1. Pojęcie i kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw
1.2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce państwa
1.3. Stymulatory rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
1.4. Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
1.5. Ocena działalności sektora MŚP w Polsce w latach 2014-2015
Rozdział 2
Rola przywództwa i budowanie zaangażowania pracowników w małych i średnich
przedsiębiorstwach
2.1. Pojęcie i istota przywództwa w zarządzaniu organizacją
2.2. Wybrane modele przywództwa
2.2.1. Teoria uwarunkowań F. Fiedlera
2.2.2. Koncepcja "drogi do celu"
2.2.3. Model bazujący na umiejętnościach
2.2.4. Przywództwo charyzmatyczne
2.2.5. Przywództwo społecznie odpowiedzialne
2.2.6. Sytuacyjny model przywództwa według Herseya i Blancharda
2.3. Zaangażowanie pracowników w MŚP
2.3.1. Informacje wstępne
2.3.2. Pojęcie i rodzaj pracowników wiedzy
2.3.3. Istota i zakres zaangażowania organizacyjnego
2.3.4. Uwarunkowania zaangażowania pracowników wiedzy
Rozdział 3
Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem
3.1. Istota działalności marketingowej
3.1.1. Pojęcie i ewolucja marketingu
3.1.2. Funkcje marketingu
3.1.3. Tradycyjne i nowoczesne ujęcie marketingu
3.2. Zarządzanie marketingowe przedsiębiorcy
3.3. Znaczenie marketingu dla konsumenta
3.4. Wybór rynku i produktu przez małe i średnie przedsiębiorstwa
3.4.1. Analiza rynku - wybór rynku docelowego
3.4.2. Kształtowanie struktury asortymentu małego i średniego przedsiębiorstwa
Rozdział 4
Znaczenie marki w budowaniu pozycji rynkowej małego i średniego
przedsiębiorstwa
4.1. Definicje i funkcje marki
4.2. Klasyfikacja marek
4.3. Cykl życia marki
4.4. Budowanie wartości oraz kapitału marki małego i średniego przedsiębiorstwa
4.5. Atrybuty marki wpływające na wybory dokonywane przez konsumentów
4.5.1. Postrzeganie jakości przez konsumentów
4.5.2. Lojalność konsumentów wobec marki
Rozdział 5
Sprawozdawczość finansowa mikro, małych i średnich podmiotów gospodarczych a
proces cyfryzacji w rachunkowości
5.1. Rola i znaczenie informacji finansowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
5.2. Charakterystyka sprawozdań finansowych w mikro, małych i średnich
przedsiębiorstwach
5.3. Ocena wykorzystania informacji finansowych stosowanych przez mikro, małe i średnie
przedsiębiorstwa
5.4. Technologie informacyjne w rachunkowości
5.5. Korzyści i zagrożenia związane z wdrożeniem procesu cyfryzacji
Rozdział 6
Finansowanie projektów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw z funduszy
Unii Europejskiej w latach 2014-2020
6.1. Zasady finansowania w okresie programowania 2014-2020
6.2. Rodzaje projektów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw
6.3. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w krajowych i regionalnych programach
operacyjnych
6.3.1. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (PO IR)
6.3.2. Program Operacyjny Polska Wschodnia (PO PW)
6.3.3. Regionalne Programy Operacyjne
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
O Autorach
158 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|