Drucker o marketingu
Esencja wiedzy guru marketingu Petera Druckera, zilustrowana praktycznymi przykładami
to absolutne must have każdego eksperta marketingu!
Pierwszy raz po polsku!
Książka prezentuje najważniejsze idee jednego z najwybitniejszych myślicieli
zarządzania. Zasady Druckera opatrzone zostały przez autora własnymi przykładami z
„życia korporacji”.
Aby mieć pełen obraz, marketing należy rozpatrywać
holistycznie. Tak marketing uprawiają najbardziej skuteczne firmy. Marketing jest ich
siłą napędową. Zdobywanie, utrzymywanie oraz rozwijanie bazy klientów poprzez
budowanie, komunikację oraz dostarczanie wartości to nadrzędna misja. Peter o tym
wiedział, a Bill zawarł to wszystko w niniejszej książce. Szczerze polecam jego
dzieło.
Philip Kotler, Kellogg School of Management, Uniwersytet
Northwestern
(Z Przedmowy)?
Przedmowa
Wstęp Drucker i jego inne podejście do marketingu
Część I
Dominacja marketingu
1 Dwa różne spojrzenia na rozwój marketingu
2 Celem biznesu nie jest generowanie zysku
3 Dowolna organizacja ma tylko dwie funkcje: jedna dotyczy marketingu, a druga to
marketing właśnie
4 Spojrzenie Druckera na marketing
5 Marketing to dowodzenie
Część II
Innowacja i przedsiębiorczość
6 Skąd pochodzą najlepsze innowacje: siedem matek wynalazków
7 Innowacja od strony popytu
8 Innowacja od strony podaży
9 Przedsiębiorczy marketing Druckera
Część III
Strategia marketingowa Druckera
10 Najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej stworzenie
11 Fundamentalna decyzja marketingowa
12 Nowe pewniki Druckera do formułowania strategii marketingowej
13 Sukces dzięki porzuceniu dochodowych produktów
14 Marketing i sprzedaż nie są komplementarne i mogą być wzajemnie antagonistyczne
Część IV
Przedstawienie nowego produktu i usługi
15 Jak przeprowadzić badania marketingowe sposobem Druckera
16 Wykorzystywanie zmiany demograficznej
17 Czas to nie wszystko: to jedyne, co się liczy
18 Jak uniknąć poważnej klęski
19 Pięć śmiertelnych grzechów marketingowych według Druckera
20 Jedyny sposób na ustalenie ceny
Część V
Niepowtarzalne spojrzenia Druckera na marketing
21 Jakość według Druckera - nie jest tak, jak możesz myśleć
22 Uczciwość jest kluczowa dla marketingu
23 Zagrożenia profesjonalizmu marketingu
24 Dlaczego kupowanie klientów nie działa
25 Z Druckerem w przyszłość
Przypisy
262 strony, oprawa twarda