| 
  
 DZIECI I MŁODZIEŻ W SIECI ZAGROŻEŃ REALNYCH I WIRTUALNYCH
 ANDRZEJEWSKA A.  wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I    cena netto: 60.50  Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych
Aspekty teoretyczne i empiryczne
 
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne,
tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także
zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich
wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa
występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie
przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W
tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne
oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych
placówkach oświatowych. 
Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę
pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. 
Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na
gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie
mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować
różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać. 
 
W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń
cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i
profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
 
Wprowadzenie 
 
Rozdział 1. KOMUNIKOWANIE SIĘ W SIECI 
1.1. Charakterystyka komunikacji internetowej 
1.2. Sposoby, techniki i typy komunikacji internetowej 
1.3. Komunikacja nastolatków za pomocą internetu 
1.4. Język internetu dzieci i młodzieży a autoprezentacja w świecie wirtualnym 
1.5. Zaburzenia tożsamości w internecie 
1.6. Depersonalizacja 
 
Rozdział 2. ROLA I ZNACZENIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH 
2.1. Charakterystyka wybranych portali społecznościowych 
2.2. Znaczenie komunikacji na portalach społecznościowych 
2.3. Kreowanie wizerunku i tożsamości na portalach społecznościowych 
2.4. Aktywność dzieci i młodzieży na portalach społecznościowych 
2.5. Udostępnianie informacji na profilach 
2.6. Zagrożenia związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych 
 
Rozdział 3. INTERNET A KSZTAŁTOWANIE WIĘZI EMOCJONALNYCH 
3.1. Znaczenie emocji w życiu człowieka 
3.2. Teoretyczne podstawy więzi emocjonalnych 
3.3. Związki w sieci 
3.4. Dylematy wynikające z nawiązywania kontaktów w sieci 
 
Rozdział 4. GRY KOMPUTEROWE ROZRYWKĄ NASTOLATKÓW 
4.1. Specyfika gier komputerowych 
4.2. Pozytywne aspekty gier komputerowych 
4.3. Przydatność gier komputerowych w nauczaniu/uczeniu się 
4.4. Niebezpieczeństwa gier komputerowych 
4.5. Wpływ agresji i przemocy na psychikę i osobowość graczy 
4.6. Specyfika i przebieg uzależnienia od gier komputerowych 
4.7. Konsekwencje uzależnienia od gier komputerowych 
4.8. Klasyfikacja gier według systemu PEGI 
 
Rozdział 5. UZALEŻNIENIE OD MEDIÓW CYFROWYCH NOWĄ FORMĄ PATOLOGII 
5.1. Teorie i modele badań nad mediami i uzależnieniami 
5.2. Nowy wymiar uzależnień 
5.3. Kryteria diagnostyczne uzależnienia od komputera i internetu 
5.4. Mechanizmy i formy uzależnienia 
5.5. Przyczyny uzależnienia 
5.6. Przebieg i skutki uzależnienia 
 
Rozdział 6. CYBERBULLYING JAKO FORMA AGRESJI I PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ 
6.1. Istota i właściwości cyberbullyingu 
6.2. Specyfika w relacjach cyberagresor - poszkodowany 
6.3. Działania ofiary cyberagresora 
6.4. Wpływ cyberprzemocy na postawy i zachowania dzieci i młodzieży 
6.5. Przejawy cyberprzemocy w szkole 
6.6. Stosowane formy cyberprzemocy 
6.7. Profilaktyka cyberprzemocy 
 
Rozdział 7. CYBERPORNOGRAFIA, CYBERPROSTYTUCJA I CYBERSEKS 
7.1. Pojęcie semantyczne (znaczeniowe) pornografii 
7.2. Przejawy i skutki cyberpornografii 
7.3. Przeciwdziałanie zjawisku cyberpornografii 
7.4. Prostytucja z użyciem internetu 
7.5. Cyberseks 
 
Rozdział 8. PEDOFILIA W SIECI 
8.1. Pedofilia sieciowa - nowe oblicze istniejącego zagrożenia 
8.2. Grooming jako specyficzna relacja dorosły - dziecko 
8.3. Przyczyny i skutki groomingu 
8.4. Grooming w polskim prawie 
 
Rozdział 9. SEKSTING - EKSHIBICJONIZM W INTERNECIE 
9.1. Internet sprzymierzeńcem sekstingu 
9.2. Przyczyny zachowań związanych z sekstingiem 
9.3. Ochrona przed skutkami sekstingu 
9.4. Seksting a prawo 
 
Rozdział 10. SPONSORING - NOWE ZACHOWANIE NASTOLATKÓW 
10.1. Zjawisko sponsoringu w internecie 
10.2. Problem sponsoringu na wybranych forach dyskusyjnych 
10.3. Konsekwencje uprawiania sponsoringu 
 
Rozdział 11. INTERNETOWY HAZARD 
11.1. E-hazard - niewinna rozrywka czy zagrożenie 
11.2. Charakterystyka wybranych gier oferowanych przez e-kasyna 
11.3. Hazard patologiczny 
11.4. Fazy oraz kryteria diagnostyczne hazardu patologicznego 
11.5. Aktywność hazardowa dorastającej młodzieży 
 
Rozdział 12. FUNKCJONOWANIE SEKT W INTERNECIE 
12.1. Pojęcie i rodzaje sekt 
12.2. Przyczyny wstępowania do sekt 
12.3. Działalność sekt w internecie 
12.4. Sposoby werbowania do sekt 
12.5. Charakterystyka wybranych sekt 
 
Rozdział 13. ANOREKSJA I BULIMIA - PROBLEM WSPÓŁCZESNYCH NASTOLATEK 
13.1. Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny 
13.2. Bulimia, czyli wilczy apetyt 
13.3. Rola mediów w procesie odżywiania się 
 
Rozdział 14. BIGOREKSJA - KULT MĘSKIEGO CIAŁA 
14.1. Identyfikacja problemu 
14.2. Przebieg i objawy bigoreksji 
14.3. Miejsce sterydów anaboliczno-androgennych w polskim prawie 
14.4. Najpopularniejsze środki stosowane przez bigorektyków 
14.5. Leczenie (terapia) bigoreksji 
 
Rozdział 15. EDUKACJA MEDIALNA W PRZYGOTOWANIU DZIECI I MŁODZIEŻY DO RELACJI Z
MEDIAMI 
15.1. Zadania edukacji medialnej 
15.2. Kompetencje nauczycieli niezbędne w edukacji medialnej 
15.3. Kompetencje uczniów nabywane w toku edukacji medialnej 
15.4. Rola i zadania rodziców w przygotowaniu dzieci i młodzieży do odbioru mediów
cyfrowych 
 
Zakończenie 
 
272 strony, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - UZALEŻNIONY MÓZG JAK WYJŚĆ Z NAŁOGU WYKORZYSTUJĄC TECHNIKI TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ UWAŻNOŚCI I DIALOGU MOTYWUJĄCEGO GLASNER-EDWARDS S.
 
  - WYWIAD MOTYWUJĄCY W OPIECE ZDROWOTNEJ JAK POMÓC PACJENTOM W ZMIANIE MILLER W.R. ROLLNICK S. BUTLER C.C. / ZŁYCH NAWYKÓW I RYZYKOWNYCH ZACH
 
  - JAK POZBYĆ SIĘ ZŁYCH NAWYKÓW? TRENING CLAIBORN J.M. PEDRICK CH.
 
  - PSYCHOEDUKACJA W TERAPII UZALEŻNIENIA OD ALKOHOLU SCENARIUSZE ZAJĘĆ CZĘŚĆ 1 MODRZYŃSKI R.
 
  - PATOLOGIE WŚROD DZIECI I MŁODZIEŻY LECZENIE I PROFILAKTYKA KOZAK S.
 
  - TERAPIA MŁODZIEŻY Z PROBLEMEM NARKOTYKOWYM SZCZEPKOWSKI J. - PODEJŚCIE SKONCENTROWANE NA ROZWIĄZANIACH
 
  - WYWIAD DIAGNOSTYCZNY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ ROZPOZNANIE ZGODNE Z DSM-5 MORRISON J. FLEGEL K.
 
  - KROK 4 STAĆ SIĘ UCZCIWYM  ĆWICZENIA
 
  - TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ BECK A.T. WRIGHT F.D. NEWMAN C.F.
 
  - TRENING KONSTRUKTYWNYCH ZACHOWAŃ MONTI P.M. ABRAMS D.B. KADEN R.M. COONEY N.L.
 
  - PSYCHIATRIA DZIECI I MŁODZIEŻY NAMYSŁOWSKA I. RED.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |