| 
  
 NEOLIBERALIZM A EDUKACJA OBYWATELSKA STUDIUM PORÓWNAWCZE
 CZECH-WŁODARCZYK C. / PUBLICZNE SZKOŁY ŚREDNIE W POLSCE I KANADZIE  wydawnictwo: AUM , rok wydania 2010, wydanie I    cena netto: 33.00  Twoja cena  31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Neoliberalizm a edukacja obywatelska
Studium porównawcze na przykładzie publicznych szkół średnich w Polsce i
Kanadzie.
 
Publikacja przedstawia sposób oddziaływania ideologii neoliberalnej, a zwłaszcza
jej koncepcji obywatela, na proces przeformułowywania podstaw programowych przedmiotu
wiedza o społeczeństwie (w Polsce) i civics (w Kanadzie) oraz konstruowanie treści
podręczników służących do nauczania edukacji obywatelskiej w publicznych szkołach
średnich na terenie Polski i Kanady (Ontario). 
Celem pracy było zbadanie, na ile dominujący obecnie w świecie dyskurs neoliberalny,
inspirowany i podsycany działalnością organizacji międzynarodowych, a rozpowszechniany
poprzez procesy globalizacyjne, jest obecny w sektorze edukacji obywatelskiej.  
 
Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników, zwłaszcza teoretyków
edukacji i ich studentów, a także nauczycieli. 
 
Psychologia i pedagogika nr 174. 
 
Wstęp  
 
ROZDZIAŁ 1 
Obraz świata w dobie dominacji ideologii neoliberalnej  
1.1.Wokół pojęć "ideologia" i "neoliberalizm"  
1.2.Neoliberalna koncepcja człowieka i obywatela  
1.3.Neoliberalna polityka oświatowa  
 
Rozdział 2 
Edukacja obywatelska - przegląd literatury polskiej i kanadyjskiej  
2.1.Definiowanie i rozumienie pojęcia "edukacja obywatelska"  
2.2.Edukacja obywatelska w różnych ujęciach i orientacjach naukowych  
2.3.Wdrażanie założeń teoretycznych w sferze praktyki edukacyjnej - krytyka, polemika,
dyskusja  
2.4.Rola szkoły w nauczaniu edukacji obywatelskiej - wyzwania i możliwości 
 
R0ZDZIAŁ3 
Realizacja edukacji obywatelskiej w szkołach Polski i Kanady (prowincji Ontario)
oraz jej efekty w świetle dotychczasowych badań  
3.1.Zajęcia z edukacji obywatelskiej w szkołach średnich w Polsce i w Ontario 
3.2.Program nauczania edukacji obywatelskiej (wiedza o społeczeństwie/ciuics) w
publicznych szkołach średnich  
3.3.Zaangażowanie obywatelskie uczniów i jego przejawy w działaniach szkolnych i
pozaszkolnych  
3.4.Cele edukacji obywatelskiej a warunki jej realizacji  
 
ROZDZIAŁ 4 
Metodologiczne podstawy badań własnych oraz organizacja procesu badawczego 
4.1.Zastosowane procedury badawcze  
4.2.Wykorzystane elementy orientacji jakościowej  
4.3.Schemat realizacji badań  
 
RODZIAŁ5 
Spostrzeżenia i uwagi wynikające z analizy źródeł wtórnych  
5.1.Założenia, podstawy ideologiczne i kierunki polityki oświatowej w Polsce i
Ontario  
5.1.1.Neoliberalna polityka oświatowa w Polsce  
5.1.2.Neoliberalna polityka oświatowa w Ontario  
5.2.Analiza i interpretacja dokumentów  
5.2.1.Podstawa programowa wiedzy o społeczeństwie w Polsce  
5.2.2.Profil przedmiotu civics w Ontario  
 
ROZDZIAŁ 6 
Rezultaty prowadzonych wywiadów  
6.1.Pojmowanie edukacji obywatelskiej przez nauczycieli  
6.2.Konieczne zmiany w edukacji obywatelskiej w świetle doświadczeń nauczycieli  
6.2.1.Dokładne określenie celu i treści edukacji obywatelskiej  
6.2.2.Wprowadzanie nowych treści w nauczaniu edukacji obywatelskiej  
6.2.3.Konieczne zmiany w sposobach pracy na zajęciach z edukacji obywatelskiej  
6.2.4.Nauczyciel jako aktywny obywatel model  
6.2.5.Edukacja obywatelska jako priorytetowy przedmiot nauczania  
6.3.Miejsca realizacji edukacji obywatelskiej  
6.4.Wizja edukacji obywatelskiej w przyszłości  
6.5.Bariery i wyzwania w nauczaniu edukacji obywatelskiej  
 
ROZDZIAŁ 7 
Rezultaty zastosowania KAD do analizy podręczników szkolnych  
7.1.Pojęcie "obywatel" - kwestie związane z obywatelstwem i
obywatelskością w podręcznikach polskich (wybrane przykłady)  
7.2.Pojęcie "obywatel" - kwestie związane z obywatelstwem i obywatelskością
w podręcznikach w Ontario (wybrane przykłady)  
7.3.Różnice i podobieństwa pomiędzy treściami zamieszczonymi w podręcznikach w
Polsce i w Ontario  
 
Podsumowanie  
 
Bibliografia  
 
Neoliberalism and citizenship education. Comparative study of public secondary schools in
Poland and Canada (Summary)  
 
218 stron, Format: 24.0x17.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - 48 PRAW WŁADZY JAK WYKORZYSTAĆ MANIPULACJĘ DO OSIĄGNIĘCIA PRZEWAGI GREENE R.
 
  - (BEZ)SENS SŁABOŚCI DIALOG WIARY Z NIEWIARĄ O WYKLUCZENIU VANIER J. KRISTEVA J.
 
  - EDUKACJA OBYWATELSKA WE WSPÓŁCZESNEJ ANGLII STUDIUM SOCJOPEDAGOGICZNE HEJWOSZ-GROMKOWSKA D.
 
  - 12 469 DRÓG DO ABSOLUTU POLSKIE MEDIA O RELIGII PO 1989 ROKU LINDNER J.
 
   - PODRĘCZNIK OBYWATELA UNII EUROPEJSKIEJ RITTEL S.
 
  - EDUKACJA OBYWATELSKA W PRZESTRZENI LOKALNEJ GIERSZEWSKI D.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |