| 
  
 EDUKACJA OBYWATELSKA WE WSPÓŁCZESNEJ ANGLII STUDIUM SOCJOPEDAGOGICZNE
 HEJWOSZ-GROMKOWSKA D.  wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 43.89  Twoja cena  41,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja
obywatelska we współczesnej Anglii 
 
Studium socjopedagogiczne 
  Celem książki jest
przedstawienie różnych kontekstów edukacji
obywatelskiej w Anglii.  
 
Autorka omawia problematykę w kontekście szeroko rozumianych
współczesnych przemian społecznych (z uwzględnieniem takich
kategorii jak państwo, naród, ideologie, tożsamość,
obywatelstwo, globalizacja, wielokulturowość, media), a także w
odniesieniu do „lokalnych”, typowo angielskich
zjawisk (takich jak kształtowanie poczucia brytyjskości i angielskości,
sentyment postkolonialny, znaczenie monarchii itd.).  
 
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich,
zatytułowana „Perspektywy edukacji obywatelskiej: teoria i
praktyka”, jest złożona z pięciu rozdziałów, w
których omówiono podstawowe teorie oraz koncepcje
istotne z perspektywy rozważań nad edukacją obywatelską. Część druga, o
tytule „Główne tendencje rozwojowe edukacji
obywatelskiej we współczesnej Anglii”, przedstawia
w pięciu rozdziałach próbę rekonstrukcji
współczesnej debaty na temat wybranych kontekstów
edukacji obywatelskiej w Anglii. 
 Wstęp 
 
CZĘŚĆ
I PERSPEKTYWY
EDUKACJI OBYWATELSKIEJ: TEORIA I PRAKTYKA 
 
ROZDZIAŁ
PIERWSZY 
Edukacja
obywatelska i ideologie w społeczeństwach zachodnich 
Propozycje
konserwatystów a edukacja obywatelska 
Liberalna
wizja obywatela i obywatelstwa 
Nowa
lewica wobec edukacji obywatelskiej 
Edukacja
obywatelska jako ideologia 
 
ROZDZIAŁ
DRUGI 
Rekonstrukcje
tożsamości i obywatelstwa w kontekście edukacji obywatelskiej 
Współczesne
dylematy wokół tożsamości 
Tożsamości
a edukacja obywatelska 
Od
tożsamości narodowej do tożsamości globalnej 
Od
obywatela starożytnej polis do obywatela świata 
Alternatywne
dychotomie: między obywatelstwem intymnym a globalnym 
 
ROZDZIAŁ
TRZECI 
Naród,
państwo i nacjonalizm - między teorią a praktyką 
Modernistyczne
koncepcje narodu i państwa 
Idea
kryzysu państwa narodowego a fragmentaryzacja rzeczywistości społecznej 
Nacjonalizm
jako ideologia - próba (re)interpretacji zjawiska 
 
ROZDZIAŁ
CZWARTY 
Edukacja
obywatelska wobec procesów globalizacji oraz
różnorodności kulturowej 
Globalizacja
a przemiany społeczne 
Edukacja
obywatelska: od asymilacjonizmu do edukacji wielokulturowej i
międzykulturowej 
 
ROZDZIAŁ
PIĄTY 
Obywatelstwo
i edukacja obywatelska w kulturze konsumpcji, strachu i nowoczesnych
technologii 
Kultura
konsumpcji a kształtowanie cnót obywatelskich 
Edukacja
obywatelska wobec kultury strachu 
"Nowe
media", globalny przepływ informacji a edukacja obywatelska 
 
CZĘŚĆ
II  GŁÓWNE
TENDENCJE ROZWOJOWE EDUKACJI OBYWATELSKIEJ WE WSPÓŁCZESNEJ
ANGLII 
 
ROZDZIAŁ
PIERWSZY 
Kształtowanie
tożsamości brytyjskiej (Britishness) i dyskursu obywatelstwa w
społeczeństwie angielskim 
Między
angielskością a brytyjskością - kształtowanie tożsamości narodowej w
perspektywie polityki kolonialnej i postkolonialnej 
Społeczne
kontrowersje wokół współczesnej koncepcji
Britishness 
Monarchia
brytyjska jako element tożsamości narodowej Anglików 
Nowa
wizja obywatelstwa - od polityki aktywnego obywatela Margaret 
Thatcher
do polityki wielkiego społeczeństwa Davida Camerona 
Angielska
wersja wielokulturowości w obliczu fundamentalizmu 
 
ROZDZIAŁ
DRUGI 
Edukacja
obywatelska w świetle dokumentów rządowych 
Przemiany
angielskiego systemu szkolnictwa 
Rozwój
edukaq‘i obywatelskiej w Anglii do 2002 roku 
Reformy
edukacji obywatelskiej (2002-2007): raport Cricka i polityka
laburzystów 
Przemiany
edukacji obywatelskiej (2007-2014): raport Ajegbo - Tożsamość i
różnorodność: żyjąc razem w Zjednoczonym
Królestwie 
Edukacja
obywatelska a National Curriculum: od raportu Cricka do polityki rządu
Davida Camerona 
Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ
TRZECI 
Edukacja
obywatelska w szkołach w Anglii - wybrane egzemplifikacje 
Kształtowanie
poczucia brytyjskości oraz jedności społecznej w podręcznikach szkolnych 
Unia
Europejska, wielokulturowość, kwestie imigracji w podręcznikach szkolnych 
Promowanie
aktywnego obywatelstwa w podręcznikach szkolnych 
Nauczyciele
wobec edukacji obywatelskiej w Anglii 
Studium
przypadku: szkolne lekcje historii a edukacja obywatelska w Anglii 
Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ
CZWARTY 
Edukacja
obywatelska a religijna w Anglii 
Problem
religii i (de)sekularyzacja społeczeństwa 
Edukacja
religijna w angielskich szkołach 
Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ
PIĄTY 
Popkulturowe
konteksty edukacji obywatelskiej w Anglii 
Kultura
popularna wobec edukacji obywatelskiej 
Kultura
popularna a kształtowanie tożsamości narodowej 
Cool
Britannia i polityka tożsamości wobec kształtowania angielskości i
brytyjskości 
Popkulturowe
symbole narodowe Anglii a edukacja obywatelska 
Podsumowanie 
 
Zakończenie 
Bibliografia 
Citizenship
education in contemporary England. A socio-pedagogical study (Summary) 
 392
strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - EDUKACJA OBYWATELSKA W PRZESTRZENI LOKALNEJ GIERSZEWSKI D.
 
  - 48 PRAW WŁADZY JAK WYKORZYSTAĆ MANIPULACJĘ DO OSIĄGNIĘCIA PRZEWAGI GREENE R.
 
  - (BEZ)SENS SŁABOŚCI DIALOG WIARY Z NIEWIARĄ O WYKLUCZENIU VANIER J. KRISTEVA J.
 
  - NEOLIBERALIZM A EDUKACJA OBYWATELSKA STUDIUM PORÓWNAWCZE CZECH-WŁODARCZYK C. / PUBLICZNE SZKOŁY ŚREDNIE W POLSCE I KANADZIE
 
  - 12 469 DRÓG DO ABSOLUTU POLSKIE MEDIA O RELIGII PO 1989 ROKU LINDNER J.
 
   - PODRĘCZNIK OBYWATELA UNII EUROPEJSKIEJ RITTEL S.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |