|

MISTRZ I UCZEŃ W CYBERPRZESTRZENI CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 3
TANAŚ M. GALANCIAK S. RED. wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 37.65 Twoja cena 35,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni
CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. TOM 3
Przedkładana do rąk Czytelnika książka Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni jest już
trzecim tomem serii „Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja”. Składa się z
czterech części.
Książka ma charakter innowacyjny, twórczy i prognostyczny, prezentując najnowsze
analizy dotyczące obszaru badawczego, jakim są nowe technologie
informacyjno-komunikacyjne tworzące cyfrową przestrzeń.
Autorami poszczególnych rozważań są osoby o olbrzymim doświadczeniu i dokonaniach
naukowych. W części pierwszej, zatytułowanej Mistrz i uczeń – istota relacji, swoją
refleksją z wprawą dzielą się: Władysław Piotr Zaczyński, Andrzej Góralski oraz Małgorzata
Jabłonowska i Katarzyna Korbecka. Część druga – pod tytułem Mistrz i uczeń w
hybrydowym świecie – zawiera bardzo cenne poznawczo artykuły: Barbary Galas, Lecha W.
Zachera, Jerzego Jastrzębskiego, Janusza Miąsy oraz Zbigniewa Łęskiego. Przedmiotem
części trzeciej są problemy związane z obecnością Nauczyciela w cyfrowej szkole.
Jego rolę w cyberprzestrzeni z głębokim namysłem opisują: Stanisław Juszczyk, Marta
Wrońska, Beata Stachowiak oraz Zbigniew Ledóchowski. Na część czwartą, ostatnią,
zatytułowaną Mistrz i uczeń – konteksty interpretacyjne, złożyły się trzy
opracowania, w których osobiste, autorskie postrzeganie kontekstów, trafne przykłady
oraz ich eksplikację przedstawili: Marek Jęrzejewski, Marta Trusewicz-Pasikowska, a
także Izabela Tonkiel. Zakończenie napisane przez Sylwię Galanciak pięknie zamyka
niniejszy tom.
Internet jest dla dzieci i młodzieży interaktywnym, fascynującym światem przygody,
przeżyć i wolności, natomiast dla osób dorosłych - również polem aktywności,
przestrzenią gry interesów i ludzkich namiętności. To tam chwyta się dzieci i młode
dziewczęta, by sprzedawać je ku uciesze szaleńców, ludzi chorych i zwyrodnialców. To
tam zaprasza się naiwnych, bezrozumnych lub po prostu bezkrytycznych nieszczęśników,
by krajać ich na części zamienne czy wychowywać na janczarów, wykorzystywanych w
wojnach planowanych w zbrodniczych umysłach bandytów. W cyberprzestrzeni mamiącej
interaktywnością, bogactwem środków informacji, wielością kontaktów i
pomieszczonych treści są dzieci i osoby dorosłe, są rzeczy, idee i ludzie, jest
człowiek z całą swoją wielkością i bagnem.
Maciej Tanaś
Wstęp
Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni – o istocie dydaktycznej relacji
Część I Mistrz i uczeń – istota relacji
Władysław P.
Zaczyński Warunki zaistnienia interpersonalnej relacji mistrz – uczeń
Andrzej Góralski
Uczeń i mistrz – cyberprzestrzeń i pedagogika twórczości
Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna
Korbecka O mistrzach uczniów zdolnych
Część II Mistrz i uczeń w hybrydowym świecie
Barbara Galas
Społeczna przestrzeń edukacji cyfrowej w świetle dyskursów współczesnej socjologii
Lech W. Zacher
Zmienność i płynność w hybrydowym świecie: procesy, konteksty i relacje edukacyjne
Jerzy Jastrzębski
Nowe media i dehumanizacja edukacji
Janusz Miąso
Relacje mistrz – uczeń w cyberprzestrzeni. Konieczność większej personalizacji i
hybrydyzacji
Zbigniew Łęski
„Mistrz” w opinii e-pokolenia. Studium badawcze z perspektywy analizy transakcyjnej
Część III Nauczyciel w cyfrowej szkole
Stanisław Juszczyk
Rekonfiguracja społecznej roli nauczyciela w klasie wirtualnej
Marta Wrońska
W stronę inwersji edukacyjnej – czy adolescent może być „mistrzem” dla swojego
nauczyciela w cyberprzestrzeni
Beata Stachowiak
Nauczyciele akademiccy wobec studentów pokolenia Y oraz pokolenia Z
Zbigniew Ledóchowski
O roli nauczyciela informatyki w cyfrowym świecie
Część IV Mistrz i uczeń – konteksty interpretacyjne
Marek Jędrzejewski
Bogdan Suchodolski: pedagogika w poszukiwaniu humanistycznych wartości
Marta Trusewicz-Pasikowska
Mistrz i uczeń – historia przekazu treści religijnych
Izabela Tonkiel
W siedlisku bezcielesności – obraz mistrza i ucznia w grach MMORPG na podstawie World
of Warcraft – The Burning Crusade
Sylwia Galanciak
Zakończenie
Centrum i peryferia. O cyfrowych wędrówkach mistrza i ucznia
250 stron, Format: 16.0x23.5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- RODZIC DZIECKO NAUCZYCIEL W PRZESTRZENI WIRTUALNEJ CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 4 BEDNAREK J. ANDRZEJEWSKA A. RED.
- CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 2 DYLEMATY SPOŁECZNOŚCI CYFROWEJ. ANDRZEJEWSKA A. BEDNAREK J. RED.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|