| 
  
 OSWOJENIE TRAUMY
 SENEJKO A. CZAPIGA A.  wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 38.00  Twoja cena  36,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Oswojenie traumy 
 
przegląd zagadnień 
  Niniejsza książka wpisuje
się w nurt aktywnych działań skupionych wokół zagadnień
psychologii traumy. Stanowi wyjątek wśród prac poświęconych
tej problematyce w tym sensie, że autorzy artykułów
podejmują temat traumy nie tylko z perspektywy klinicznej,
psychoterapii i neuronauk, ale również z punktu widzenia
psychologii rozwoju człowieka i osobowości, a nawet psychologii
wychowawczej i społecznej, co pozwala zarysować różnorodną
charakterystykę tego zagadnienia oraz wzbogacić istniejący wachlarz
strategii profilaktycznych i technik terapeutycznych. 
 
Tom Oswojenie traumy. Przegląd zagadnień ma trzyczęściową
strukturę. Część pierwsza książki, zatytułowana Doświadczanie
traumy – wyzwanie dla badaczy i terapeutów,
zawiera trzy artykuły. Główny artykuł, wprowadzający,
autorstwa Alicji Senejko, pt. Doświadczanie traumy. Wybrane czynniki
chroniące i czynniki ryzyka, przedstawia zagadnienia traumy w ujęciu
rozwojowym, społecznym i opartym na wiedzy z zakresu neuronauk.
Dziedziny te pomagają zrozumieć mechanizmy leżące u podłoża zaburzeń
potraumatycznych i rozwoju potraumatycznego opisywane w najnowszych
wynikach badań. Autorka próbuje w swojej pracy odpowiedzieć
na pytania: Co sprzyja radzeniu sobie z traumą? Jakie czynniki i
warunki utrudniają osiągnięcie dobrostanu psychicznego po doświadczeniu
PTW oraz ograniczają możliwość potraumatycznego wzrostu i rozwoju?
Analizy zawarte w artykule Senejko prowadzi z perspektywy własnego,
funkcjonalno-czynnościowego modelu obrony psychologicznej (MFCOP) w
zastosowaniu do problematyki traumy, definiując ją w kategoriach
zablokowania realizacji najważniejszych czynników
motywacyjnych (standardów regulacji) człowieka. Ujęcie to i
przytaczane w artykule badania autorka wykorzystuje do zarysowania
ważnych, w jej przekonaniu, czynników chroniących i
czynników ryzyka w doświadczaniu traumy i radzeniu sobie z
nią. 
 Alicja
Senejko, Alina Czapiga 
Oswojenie
traumy odpowiedzią na wyzwania współczesności    
 
CZĘŚĆ I. Doświadczanie traumy
– wyzwanie dla badaczy i terapeutów  
 
Alicja Senejko 
Doświadczanie
traumy. Wybrane czynniki chroniące i czynniki ryzyka    
   
 
Marta Kochan-Wójcik 
Neuropsychologia
traumy. Jak odkrycia neuronauk zmieniają perspektywę udzielania pomocy
osobom po doświadczeniach skrajnie urazowych  
 
Elżbieta Małgorzata Kaczmar 
Egzystencjalny
i logoterapeutyczny model radzenia sobie z traumą    
 
CZĘŚĆ II. Bliskie relacje a
doświadczanie traumy 
 
Marcin Sękowski 
Trauma
przywiązaniowa i dezorganizacja przywiązania. Mechanizmy, terapia i
profilaktyka     
 
Ewa Gurba 
Konflikt
rodziców z nastolatkami jako źródło
doświadczanego stresu  
 
Ryszard Jabłoński  
Samobójstwa
dzieci i młodzieży. Studium przypadku    
 
CZĘŚĆ III. Doświadczanie traumy a
otoczenie społeczne 
 
Dominika Wieland-Lenczowska  
Obrona
psychologiczna jako zasób wspomagający radzenie sobie z
traumą z perspektywy środowiska szkolnego    
  
 
Aleksandra Słowińska 
Krytyka
wyglądu jako czynnik zmniejszający odporność jednostki na zdarzenia
potencjalnie traumatyczne   
 
Ewelina Nowicka, Wioletta Radziwiłłowicz  
Nadzieja
i wzrost potraumatyczny u anonimowych alkoholików  
 
 
Bibliografia zbiorcza  
 254
strony, A5, oprawa miękka 
 Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - PROFILAKTYKA TRAUMY SENEJKO A. ŻURKO M.
 
  - POZYTYWNE INTERWENCJE PSYCHOLOGICZNE DOBROSTAN A ZACHOWANIA INTENCJONALNE KACZMAREK Ł.
 
  - JAK UCZYĆ SIĘ EFEKTYWNIE METODY I MOTYWACJA PRAKTYCZNY PORADNIK LOCKE E.A
 
  - URAZ CZAS TOŻSAMOŚĆ DOŚWIADCZENIE TRAUMATYCZNE A ZMIANY POCZUCIA CZASU I TOŻSAMOŚCI KOCIUBA J.
 
  - PRZEMOC URAZ PSYCHICZNY I POWRÓT DO RÓWNOWAGI HERMAN J.L.
 
  - PEŁNIA ŻYCIA NOWE SPOJRZENIE NA KWESTIĘ SZCZĘŚCIA I DOBREGO ŻYCIA SELIGMAN M.
 
  - ZABURZENIE PO STRESIE TRAUMATYCZNYM DUDEK B.
 
  - INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH KUBACKA-JASIECKA D.
 
  - ZDOLNOŚCI W AKCJI CHRUSZCZEWSKI M.H
 
  - ROZWIJANIE FANTAZJI, ZAINTERESOWAŃ I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW ZAJĘCIA RELAKSUJĄCE160 POMYSŁÓW NA NAUCZANIE ZINTEGROWANE W KLASACH I-III STASICA J.
 
  - DOŚWIADCZENIA RODZIN W ODKRYWANIU I ROZWIJANIU ZDOLNOŚCI DZIECI PERSPEKTYWA PEDAGOGICZNA STAŃCZAK M.
 
  - ROZWIJANIE WIELORAKICH ZDOLNOŚCI CZŁOWIEKA WYBRANE ZAGADNIENIA SUŚWIŁŁO M. RED.
 
  - JAK WSZECHSTRONNIE ROZWINĄĆ ZDOLNOŚCI DZIECKA BRADWAY L. ALBERS HILL B.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |