| 
  
 PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA
 DYRDA M.J.  wydawnictwo: ASPRA , rok wydania 2009, wydanie I    cena netto: 53.90  Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Obszerna wiedza zawarta w tej książce jest dowodem erudycji autora. Jest ona
niewątpliwie istotnym wkładem w szeroko toczącą się dyskusję wokół zagadnienia:
"Jak powinno przebiegać wartościowe życie człowieka"? Rozważania stanowią
źródło wiedzy dla każdego, kto chce poznać problematykę aspiracji, sensu i jakości
życia. 
 
prof. dr hab. Tamary Zacharuk 
 
 
Publikacja powstała we współpracy z Akademią Podlaską w Siedlcach. 
 
Wstęp  
 
1. Przedmiot pedagogiki jako dziedziny nauki  
 
2. Istota i pojęcie aspiracji w kontekście sensu i jakości życia  
2.1. Aspiracje, sens i jakość życia - ujęcie modelowe  
2.2. Istota aspiracji, sensu i jakości życia w ujęciu dynamicznym  
2.3. Pojęcie jakości i sensu życia w kontekście aspiracji  
2.4. Powiązania - sens, jakość życia i aspiracje. Punkty widzenia, racje i
uzasadnienia  
 
3. Aspiracje, jakość i sens życia w wybranych dyscyplinach naukowych  
 
4. Pedagogika społeczna wobec aspiracji, sensu i jakości życia  
4.1. Sposób rozumienia aspiracji, sensu i jakości życia przez pedagogów społecznych  
4.2. Rodzaje aspiracji z punktu widzenia pedagogiki społecznej  
4.3. Struktura aspiracji, jakości życia i ich dynamika  
 
5. Uwarunkowania aspiracji i jakości życia  
5.1. Model uwarunkowań  
5.2. Aksjologiczne uwarunkowania działania pedagogicznego na rzecz aspiracji, sensu i
jakości życia  
5.3. Uwarunkowania podmiotowe - osobowościowe  
5.4. Uwarunkowania pozapodmiotowe - społeczne  
5.4.1. Istota i pojęcie środowiska  
5.4.2. Środowiska prowadzące zorganizowaną działalność wychowawczą- szkoła  
5.4.3. Środowiska prowadzące naturalną działalność wychowawczą 
5.4.3.1.Rodzinne środowisko wychowawcze. Jakość rodziny a jakość dziecka  
5.4.3.2.Rówieśnicze środowisko wychowawcze. Jakość środowiska rówieśniczego  
5.4.4. Dalsze otoczenie społeczne mające wpływ na jednostkę 
Człowiek jako członek rodzaju ludzkiego w skali globalnej 
 
6. Poziom aspiracji jako czynnik mający wpływ na sens i jakość życia  
 
7. Perspektywy w rozważaniu aspiracji, sensu oraz jakości życia kobiet i
mężczyzn  
 
8. Znaczenie rozważań aspiracji, jakości i sensu życia dla wzbogacenia
pedagogiki społecznej  
 
9. Praca spoleczno-wychowawcza nad kształtowaniem aspiracji, poczucia sensu i
jakości życia człowieka  
 
Zakończenie  
Literatura cytowana  
Wykaz wykresów  
Wykaz tabel  
Wykaz schematów  
Indeks nazwisk  
 
368 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA SZTUMSKI J.
 
  - MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE WOŹNIAK R.
 
  - PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH TELKA L. RED.
 
  - PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ KANTOWICZ E.
 
  - SOCJOLOGIA OGÓLNA BOLESTA-KUKUŁKA K.
 
  - KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY KUPER A.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.
 
  - O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA CICHOSZ M.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |