| 
  
 MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE
 WOŹNIAK R.  wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I    cena netto: 46.00  Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mikrosocjologia edukacji w zarysie
 
Podręcznik jest przeznaczony głównie dla studentów tych kierunków studiów,
których programy przewidują socjologię edukacji, jak i kandydatów, którzy po
ukończeniu studiów wyższych pragną podjąć pracę w lokalnych organach samorządowych
lub instytucjach i organizacjach pozarządowych. Będzie też przydatny dla pracowników
straży granicznej, policji i żołnierzy. Taka wiedza powinna być też dostępna dla
pracowników służby zdrowia, więziennictwa, czy też zatrudnionych w pomocy społecznej
i służbach publicznych różnych szczebli.
 
Od Autora 
 
Od autora  
 
Rozdział I Powstanie i rozwój socjologii  
1.Źródła wiedzy o społeczeństwie  
1.1.Wiedza prehistoryczna socjologii  
1.2.Wiedza naukowa  
2.Powstanie socjologii  
2.1.Polska myśl socjologiczna  
3.Problemy i podstawy życia społecznego i edukacji  
4.Przedmiot, działy i funkcje socjologii  
5.Wybrane nurty współczesnej socjologii  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział II Przedmiot i wybrane problemy socjologii edukacji  
1.Narodziny socjologii edukacji  
2.Człowiek w społeczeństwie edukacji  
3.Teorie socjologiczne a edukacja  
4.Ciągłość i przemienność edukacji 
5.Podstawowe pojęcia socjologii edukacji  
5.1.Postawy społeczne  
5.2.Rola społeczna  
5.3.Socjalizacja i wychowanie  
5.4.Zbiorowość społeczna  
5.5.Instytucje społeczne  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział III Działania i zachowania młodzieży  
1.Działanie i zachowanie społeczne  
2.Wybrane teorie zachowań i działań młodzieży  
2.1.Młodzież jako psychofizyczny nośnik cech  
2.2.Młodzież jako grupa kulturowa  
2.3.Młodzież jako podmiot i przedmiot działań 
2.4.Młodzież jako globalna zbiorowość w ujęciu socjoglobalistyki  
3.Środowisko społeczne jako przestrzeń działań  
3.1.Środowisko naturalne człowieka  
3.2.Środowisko społeczne  
3.3.Środowisko wychowawcze  
4.Pozycja i status społeczny młodzieży  
4.1.Stratyfikacja społeczna młodzieży  
4.2.Podmiotowe cechy wartości młodzieży  
4.3.Identyfikacja i tożsamość społeczna młodzieży  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział IV Kształtowanie osobowości społecznej  
1.Pojęcie osobowości. Kształtowanie się osobowości  
2.Elementy składowe osobowości  
3.Typy osobowości  
4.Rozwój osobowości dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i szkolnego  
5.Kształtowanie się osobowości w okresie dorastania  
6.Strukturalne uwarunkowania osobowości  
7.Działania aspołeczne i jego przejawy  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział V Socjologiczne aspekty interakcji i socjalizacja młodzieży  
1.Interakcja społeczna i jej rozumienie  
2.Teorie interakcji społecznej 
2.1.Interakcjonizm symboliczny  
2.2.Podejście dramaturgiczne 
2.3.Podejście etnometodologiczne  
2.4.Teoria wymiany społecznej 
3.Rodzaje interakcji  
4.Socjalizacja i jej interakcje  
4.1.Pojęcie socjalizacji  
4.2.Teorie socjalizacji  
4.3.Rodzaje socjalizacji  
5.Czynniki socjalizacji  
5.1.Rodzina  
5.2.Szkoła  
5.3.Grupy rówieśnicze  
5.4.Środki masowego oddziaływania  
6.Rola procesów socjalizacyjnych w rozwoju osobowości  
7.Socjalizacja w ciągu całego życia  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział VI  System edukacji - jego tworzenie i wdrażanie  
1.Pojęcie systemu wychowania 
2.Typologia systemów edukacyjnych  
3.Struktura systemu edukacji  
4.Socjotechnika edukacji w systemie szkoły  
5.Fazy wdrażania systemu  
5.1.Faza preparacji 
5.1.1.Stadium orientacji o systemie  
5.1.2.Stadium podjęcia decyzji o wdrażaniu systemu 
5.1.3.Stadium rozdziału celów i zadań wdrożeniowych  
5.1.4.Stadium łączenia celów i zadań w hierarchii organizacyjnej  
5.1.5.Stadium tworzenia struktur informacyjnych systemu  
5.2.Faza wykonania wdrożenia  
5.2.1.Faza działań systemu  
5.2.2.Funkcjonowanie szkoły w sytuacjach wychowawczych  
5.2.3.Sytuacje innowacyjne 
5.2.4.Sposoby pokonywania sytuacji trudnych  
5.2.5.Ogólne dyrektywy sprawnego działania 
5.3.Faza kontroli i oceny - controlling  
5.3.1.Controlling preparacja  
5.3.2.Controlling wdrażania i realizacji  
6.Zasady wdrażania systemu wychowawczego  
6.1.Zasady prakseologiczne  
6.2.Zasady pedagogiczne  
6.3.Zasady socjologiczne  
6.4.Zasady socjotechniczne 
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział VII  Szanse i problemy mikroedukacji w szkole  
1.Rozumienie i odmiany organizacji  
2.Szkoła w systemie organizacji edukacji 
2.1.Szkoła jako agencja  
2.2.Szkoła jako organizacja  
2.3.Szkoła jako struktura społeczna  
2.4.Szkoła jako instytucja  
3.Mikrosystemy edukacyjne w szkole  
3.1.Szkoły społeczne i alternatywne 
3.2.Wychowanie integratywne  
3.3.Szkoły środowiskowe  
3.4.Szkoły ekologiczne  
3.5.Szkoła jakościowej transgresji  
4.Koncepcje mikrosystemu  
4.1.Koncepcja mikrosystemu edukacji  
5.Funkcje szkoły  
6.Niepowodzenia szkolne  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział VIII  Grupa społeczna  
1.Pojęcie grupy  
2.Klasyfikacja grup  
3.Stosunki społeczne w grupie 
4.Interakcje w grupie  
5.Cechy grupy społecznej 
6.Struktura grupy  
7.Przynależność do grupy  
8.Role społeczne a zachowanie jednostki w grupie  
9.Pozycja społeczna w grupie  
10.Przywódcy i podwładni  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział IX  Rodzina jako grupa społeczna  
1.Definicja rodziny  
2.Funkcje rodziny  
3.Cykle życia małżeńsko-rodzinnego  
4.Struktura rodziny i wewnątrzrodzinne stosunki społeczne  
5.Typologia małżeństwa i rodziny  
6.Dezorganizacja rodziny  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział X Nauczyciel i klasa szkolna jako grupa społeczna 
1.Definicja klasy szkolnej jako grupy społecznej  
2.Struktura klasy szkolnej  
3.Stosunki społeczne i normy funkcjonujące w klasie szkolnej  
4.Osobowość i role zawodowe nauczyciela w szkole  
5.Autorytet nauczyciela w szkole 
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział XI Stosunki społeczne w grupach rówieśniczych  
1.Istota tworzenia się grup rówieśniczych  
2.Struktura i funkcje grupy rówieśniczej  
3.Typologia grup rówieśniczych  
3.1.Dziecięce grupy zabawowe  
3.2.Paczki rówieśników  
3.3.Kliki  
3.4.Bandy i szajki 
4.Patologia społeczna i ruchy młodzieżowe  
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Rozdział XII Wybrane zagadnienia badawcze w socjologii  
1.Przedmiot i cele badań  
2.Problemy i hipotezy badawcze  
3.Zmienne i wskaźniki  
4.Dobór próby badań  
5.Metody i techniki badań  
5.1.Pojęcie metody badawczej  
5.2.Typologia metod i technik badań  
6.Metody badań socjologicznych  
6.1.Metoda reprezentatywna w socjologii  
6.2.Badania eksperymentalne  
6.3.Metody badań terenowych  
6.4.Techniki badań terenowych  
6.4.1.Obserwacje  
6.4.2.Wywiad 
6.4.3.Kwestionariusz i jego konstrukcja  
7.Procedura badawcza w socjologii  
7.1.Podjęcie problematyki  
7.2.Sformułowanie problemu  
7.3.Uzasadnienie problemu  
7.4.Analiza problemu  
7.5.Opracowanie metod badań i narzędzi badawczych  
7.6.Planowanie badań 
7.7.Badania wstępne  
7.8.Przeprowadzanie badań właściwych  
7.9.Opracowanie wyników badania  
7.10.Krytyczna analiza wyników  
7.11.Synteza wyników  
7.12.Pisemne opracowanie całości 
Zagadnienia do powtórzenia i przemyślenia  
Literatura  
 
Bibliografia  
 
Słownik wybranych pojęć  
 
Spis rysunków  
 
Spis tabel  
 
475 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - SOCJOLOGIA OGÓLNA BOLESTA-KUKUŁKA K.
 
  - PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH TELKA L. RED.
 
  - PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ KANTOWICZ E.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA DYRDA M.J.
 
  - SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA SZTUMSKI J.
 
  - KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY KUPER A.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.
 
  - O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA CICHOSZ M.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |