| 
  
 O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA
 CICHOSZ M.  wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 40.79  Twoja cena  38,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka O pedagogice społecznej i jej rozwoju
Wybrane zagadnienia
 
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Tadeusza Pilcha 
Monografia autorstwa Mariusza Cichosza pełni w moim przekonaniu dwie funkcje.
Pierwszą z nich jest funkcja dydaktyczna. Książka zawiera elementarne informacje i
wiedzę o dyscyplinie naukowej, która stanowi przedmiot studiów tysięcy młodych ludzi,
potencjalnych pracowników niezliczonej ilości instytucji i dziedzin organizujących
życie społeczne, tworzących i przetwarzających środowisko życia i pracy osób
wymagających wsparcia i różnorodnej pomocy. 
 
Druga funkcja tej książki to funkcja naukowa: sumująca narodziny i dorobek jednej z
najważniejszych dla współczesnego świata dyscyplin społecznych. Publikacja ukazuje
instrumenty poznawania rzeczywistości i skutecznego wywierania na nią wpływu, a co
także bardzo ważne – ustala kanon przeświadczeń aksjologicznych, które są
fundamentem pedagogiki społecznej i uzasadnieniem jej działalności i funkcji! Dlatego
[...] uznaję wydanie tej książki za jedno z najważniejszych wydarzeń naukowych naszej
dyscypliny!
 
Wprowadzenie  
 
Rozdział 1 
Źródła i początki 
 
Wstęp  
Teoretyczne podstawy pedagogiki społecznej – kontekst wybranych założeń i koncepcji
z przełomu XIX i XX wieku  
Polska Macierz Szkolna 
Wolna Wszechnica Polska  
Praca społeczna i praca oświatowa w poglądach i doświadczeniach pedagogów społecznych
 
Wychowanie pozaszkolne, pozalekcyjne oraz edukacja równoległa – rozwój i przemiany 
Pedagogika społeczna po drugiej wojnie światowej – inspiracje marksistowskie 
 
Rozdział 2 
Inicjatorzy, twórcy – pedagodzy społeczni 
 
Wstęp  
Pedagogika społeczna – narodowa – oświatowa w ujęciu Heleny Radlińskiej 
Animacja społeczno-kulturalna. Twórcy i przedstawiciele – rozwój koncepcji 
Ryszard Wroczyński o pedagogice społecznej  
Środowiskowe uwarunkowania rozwoju człowieka w perspektywie pedagogiki społecznej i
andragogiki w poglądach Adama Olgierda Uziembły 
Funkcjonowanie systemu wychowawczego w środowisku w ujęciu Stanisława Kowalskiego 
Kontynuacje i nowe perspektywy 
 
Rozdział 3 
Rozstrzygnięcia i koncepcje 
 
Wstęp  
Tryptyk o pedagogice społecznej – rozważania na przełomie wieków 
Założenia filozoficzne – pola poszukiwań 
Podstawy metodologiczne – kontekst przyjmowanych założeń  
Diagnoza społeczna – środowiskowa. Wybrane koncepcje  
Rodzina w toku przemian – badania nad rodziną 
Środowisko i środowisko wychowawcze 
W poszukiwaniu wartości  
Aksjologiczne inspiracje w pracy socjalnej – kontekst przemian cywilizacyjnych 
 
Rozdział 4 
Instytucjonalizacja 
 
Wstęp 
O instytucjonalizacji w nauce – rozważania o rozwoju pedagogiki społecznej 
Szkoły polskiej pedagogiki społecznej 
Promocje naukowe 
Historia pewnej katedry, czyli rzecz o rozwoju bydgoskiej pedagogiki społecznej 
 
Rozdział 5 
Autobiografia naukowa 
 
Wstęp 
Praca naukowa – moja droga do pedagogiki społecznej 
Spotkanie z Mistrzem. Wspomnienia o Edmundzie Trempale 
 
Zakończenie 
Bibliografia 
 
322 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - SOCJOLOGIA OGÓLNA BOLESTA-KUKUŁKA K.
 
  - KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY KUPER A.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA DYRDA M.J.
 
  - SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA SZTUMSKI J.
 
  - MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE WOŹNIAK R.
 
  - PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH TELKA L. RED.
 
  - PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ KANTOWICZ E.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |