| 
  
 PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH
 TELKA L. RED.  wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 52.65  Twoja cena  50,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Projektowanie socjalne w kształceniu pedagogów społecznych
 
Autorzy książki podejmują zagadnienie przygotowania studentów
do działania w polu praktyki przez projektowanie socjalne. Przykładem jest kształcenie
studentów na studiach licencjackich, w ramach specjalności pedagogika społeczna w
zakresie pracy opiekuńczej i socjalno-wychowawczej w Katedrze Pedagogiki Społecznej w
Uniwersytecie Łódzkim. Pomysł kształcenia opracował zespół pracowników tej
katedry. Inspiracji poszukiwano w dorobku pedagogiki społecznej oraz w doświadczeniach
edukacyjnych i badawczych pracowników. Istotne stały się poglądy Heleny Radlińskiej
dotyczące jednostki , która wspólnie z innymi przetwarza środowisko życia. [...]
W przedkładanej Czytelnikowi publikacji przedstawiamy ramy
pomysłu na kształcenie. W skrócie opisuje je projekt socjalny oraz praca dyplomowa
przygotowywane przez studenta. Podczas projektu poznaje on życie wychowanków i
wychowawców, zgłębia je, proponuje i wdraża zmiany. Jednocześnie oddala się
symbolicznie, by pisać pracę dyplomową. Ramy kształcenia przez projektowanie,
kształcenie do działania, skoncentrowane są wokół aktywności studentów w polu
praktyki. [...] Student od początku jest zorientowany na namysł przed działaniem,
podczas jego trwania i po nim, integrowanie swoich doświadczeń, wiedzy, gromadzonych
informacji wokół działania i refleksji na temat zdarzeń w polu praktyki.
Ze Wstępu  
 
Wstęp 9 
Rozdział 1. Zarys ram kształcenia z wykorzystaniem projektowania socjalnego 13 
1.1. Projektowanie: aktywność opracowywania projektu działania w przestrzeni
kształcenia do pola praktyki (Ewa Marynowicz-Hetka) 13 
1.2. Zarys struktury kształcenia przez projektowanie socjalne (Katarzyna Gajek) 30 
Rozdział 2. Wątki metodologiczne w kształceniu z wykorzystaniem
projektowania socjalnego 41 
2.1. „Badanie w działaniu” w toku realizacji projektu socjalnego (Monika Wojtczak) 41 
2.2. Obserwacja uczestnicząca w projektowaniu socjalnym (Elżbieta Skoczylas-Namielska)
52 
Rozdział 3. Projekty socjalne – wybrane kwestie (Anna Jarkiewicz,
Małgorzata Kostrzyńska) 63 
Uwagi wstępne 63 
3.1. Środowisko instytucjonalne i otwarte – specyfika realizacji projektu socjalnego
(Anna Jarkiewicz, Małgorzata Kostrzyńska) 64 
3.1.1. Projekty w środowisku instytucjonalnym 65 
3.1.2. Projekty w środowisku otwartym 67 
3.2. Przykłady projektów socjalnych 70 
3.2.1. Projekty socjalne realizowane w placówkach (współpraca Katarzyna Gajek) 70 
3.2.2. Projekty socjalne realizowane w środowisku otwartym (współpraca Monika Wojtczak)
83 
3.3. Refleksje na temat projektu socjalnego z perspektywy kilku lat (współpraca Justyna
Kowalska, Beata Daszuta, Katarzyna Moser) 93 
3.3.1. Refleksje realizatorów projektów socjalnych 93 
3.3.2. Refleksje pracownika placówki, w której realizowany był projekt 98 
3.4. Tworzenie sieci współpracy 101 
Rozdział 4. Refleksja nad działaniem studentów w polu praktyki w toku
pisania pracy licencjackiej 105 
4.1. Pisanie pracy licencjackiej (Lucyna Telka) 105 
4.2. Seminarium licencjackie: czy może być wydarzeniem? (Elżbieta Skoczylas-Namielska)
119 
4.3. Prace licencjackie – próba podsumowania (Ryszarda Czerniachowska) 128 
Rozdział 5. Refleksja nad projektowaniem socjalnym – perspektywa nauczyciela
137 
5.1. Konteksty odkrywania celów ukrytych – kilka uwag z pola praktyki (Izabela Kamińska-Jatczak)
137 
5.2. Kształcenie poprzez działanie projektowe – propozycje na przyszłość (Mariusz
Granosik) 145 
Bibliografia 163 
O autorach 173 
 
174 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA SZTUMSKI J.
 
  - MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE WOŹNIAK R.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.
 
  - O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA CICHOSZ M.
 
  - SOCJOLOGIA OGÓLNA BOLESTA-KUKUŁKA K.
 
  - KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY KUPER A.
 
  - PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ KANTOWICZ E.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA DYRDA M.J.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |