| 
  
 PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ
 KANTOWICZ E.  wydawnictwo: UWM OLSZTYN , rok wydania 2013, wydanie II   cena netto: 37.00  Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pedagogika (w) pracy socjalnej
 
W swojej najnowszej książce Ewa Kantowicz porusza
tematykę pracy socjalnej. 
Dziedzina ta, jako zawód posiadająca długą tradycję i
rozpoznawalna, jest jednak stosunkowo nowa jako oddzielna nauka. Wymaga więc wnikliwego i
obszernego opisu.  
Autorka podejmuje się tego zadania, przedstawiając w
swojej publikacji szeroki wachlarz powiązań, inspiracji i kwestii, jakie obejmuje
współczesna praca socjalna. 
Choć rozważania skupiają się przede wszystkim na
sytuacji w Polsce, nie są ograniczone tylko do kraju. Przyjęta perspektywa uwzględnia
również odniesienia i porównania do tego, jak przedstawiają się poruszane kwestie np.
w Europie Zachodniej.
 
Wśród zawartych w ośmiu rozdziałach (każdy poświęcony jest innemu zagadnieniu)
dociekaniach pojawiają się problemy takie jak: współczesne rozumienie, zakres i
wymagania pracy socjalnej oraz jej relacje z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi
(zwłaszcza pedagogiką); motywacje, uzasadnienia ideowe i prawne działań podejmowanych
w ramach pracy socjalnej; wymagania edukacyjne, jakie musi spełniać pracownik socjalny i
cechy charakteru, które powinien posiadać, aby dobrze realizować swoje zadania; nowa
profesja - asystent rodziny; i wiele innych. Poruszane są również związane z pracą
socjalną kwestie, wśród których można wymienić ochronę dziecka i standardy w niej
stosowane, działania prowadzone na rzecz tzw. rodzin ryzyka, pracę z bezrobotnymi czy
edukację ludzi starszych. Analizowanej problematyce towarzyszy rys historyczny,
przedstawiający najważniejsze zmiany, jakie zachodziły w dziejach wybranych zagadnień,
dopełniający w ten sposób publikację i nadający jej kompleksowy charakter. 
 
Wprowadzenie 
 
Rozdział I 
Wielowymiarowość pracy socjalnej 
1. Współczesne ujęcia pracy socjalnej i jej zadania 
2. Praca socjalna jako działalność społeczna 
3. Praca socjalna jako działalność zawodowa 
4. Praca socjalna jako działalność naukowa 
5. Kwalifikacje i zadania pracownika socjalnego 
5.1. Kwalifikacje w zawodzie pracownika socjalnego 
5.2. Zadania pracownika socjalnego 
5.3. Role współczesnego pracownika socjalnego 
Podsumowanie 
 
Rozdział II 
Paradygmat pedagogiki (w) pracy socjalnej 
1. Idea działania społeczno-pedagogicznego w perspektywie pedagogiki i pracy
socjalnej 
1.1. Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki społecznej 
1.2. Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki krytycznej 
1.3. Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie filozoficznej 
1.4. Działanie społeczno-pedagogiczne w pracy socjalnej 
2. Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną 
3. Pedagogika społeczna jako metateoria współczesnej pracy socjalnej 
4. Nowy paradygmat pedagogiki pracy socjalnej 
Podsumowanie 
 
Rozdział III 
Pedagogika społeczna a praca socjalna - perspektywa europejska  
1. Pedagogika społeczna w Niemczech  
1.1. Kreowanie teorii  
1.2. Historyczne rekonstrukcje i związki z pracą socjalną  
1.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem
teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej  
1.4. Przyszłość pedagogiki społecznej w Niemczech  
2. Pedagogika społeczna w Danii  
2.1. Kreowanie teorii  
2.2. Historyczne rekonstrukcje i związki z pracą socjalną  
2.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem
teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej  
2.4. Przyszłość pedagogiki społecznej w Danii  
3. Pedagogika społeczna we Francji  
3.1. Kreowanie teorii  
3.2. Historyczne rekonstrukcje oraz związki z innymi dyscyplinami i pracą socjalną 
3.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem
teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej  
3.4. Przyszłość pedagogiki społecznej we Francji  
4. Pedagogika społeczna w Szwecji  
4.1. Kreowanie teorii i związki z pracą socjalną  
4.2. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem
teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej  
4.3. Przyszłość pedagogiki społecznej w Szwecji  
5. Pedagogika społeczna w Wielkiej Brytanii  
5.1. Kreowanie teorii  
5.2. Historyczne rekonstrukcje i związki z pracą socjalną  
5.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem 
teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej  
5.4. Przyszłość pedagogiki społecznej w Wielkiej Brytanii  
Podsumowanie  
 
Rozdział IV 
Pedagogiczne teorie jako inspiracje w pracy socjalnej 
1. Teoria sił ludzkich 
2. Teoria aktywizacji społecznej i edukacji środowiskowej 
3. Teoria wsparcia społecznego 
4. Teoria codzienności 
5. Teoria zmian społecznych przez edukację 
6. Teoria feminizmu nowej kobiecości 
Podsumowanie 
 
Rozdział V 
Ochrona dziecka jako działanie społeczno-pedagogiczne 
1. Istota praw dziecka i jej implikacje w działaniach pedagogicznych i
socjalnych 
2. Geneza międzynarodowej ochrony praw dziecka 
3. Koncepcje pedagogiczne i założenia ochrony praw dziecka 
4. Nowe podejścia teoretyczno-praktyczne w opiece 
5. Standardy w systemie opieki nad dzieckiem 
Podsumowanie 
 
Rozdział VI 
Rodzina jako obiekt zainteresowań pedagogiki i pracy socjalnej 
1. Przeobrażenia współczesnej rodziny 
2. Rodzina ryzyka jako podmiot pracy socjalno-wychowawczej 
3. Cechy charakteryzujące rodzinę ryzyka 
4. Wielowymiarowość w badaniu i diagnozowaniu rodziny 
5. Wieloaspektowość działań na rzecz rodziny 
Podsumowanie 
 
Rozdział VII 
Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną 
1. Koncepcje pracy socjalnej z rodziną w sytuacji przemocy 
2. Wybrane podejścia i programy socjalne na rzecz rodziny 
3. Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną 
4. Bariery w pracy socjalno-wychowawczej z rodziną 
5. Asystent rodziny jako nowa profesja społeczna w pracy z rodziną 
6. Kompetencje profesjonalne i postawy w pracy socjalnej z rodziną 
Podsumowanie 
 
Rozdział VIII 
Wyzwania profesjonalnej edukacji do pracy socjalno-wychowawczej 
1. Inspiracje pedagogiczne w kształceniu do pracy socjalnej 
2. Modele profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej 
2.1. Koncepcja modelu rozwojowego 
2.2. Koncepcja modelu kompetencyjnego 
2.3. Koncepcja modelu rozwojowo-kompetencyjnego 
3. Standardy i poziomy profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej 
Podsumowanie 
 
Rozdział IX 
Wybrane programy edukacyjne w pracy socjalnej 
1. Programy korekcyjno-edukacyjne w sytuacji przemocy w rodzinie 
2. Szkolenia rodzin zastępczych 
3. Działania edukacyjno-aktywizacyjne osób bezrobotnych 
4. Edukacja seniorów 
Podsumowanie 
 
Bibliografia  
 
187 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - USŁUGI SPOŁECZNE WE WSPÓŁCZESNEJ POLITYCE SPOŁECZNEJ GREWIŃSKI M.
 
  - SOCJOLOGIA OGÓLNA BOLESTA-KUKUŁKA K.
 
  - KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY KUPER A.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.
 
  - PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA DYRDA M.J.
 
  - SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA SZTUMSKI J.
 
  - MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE WOŹNIAK R.
 
  - PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH TELKA L. RED.
 
  - O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA CICHOSZ M.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |